Film & TV | Games | Boeken & Comics

Audi: The Vampire Slayer (Superbowl commercial)

Matthijs van Heijningen Jr. is na zijn speelfilmdebuut The Thing weer even teruggekeerd de reclamewereld in. Zo heeft hij de 2012 Superbowl spot van autofabrikant Audi geregisseerd. “Het is een parodie op het hele Twilight gebeuren”, zo vertelt hij De Nachtvlinders.nl.

De Superbowl is hét televisie-evenement van Amerika, waar omheen de reclame uitingen net zo belangrijk zijn geworden als ‘the main event’. Zodoende worden daar vele miljoenen aan besteed door de diverse partijen, zowel aan het inkopen van de zendtijd als aan het budget voor de opnames. Van Heijningen Jr. staat inmiddels bekend om zijn ‘duistere voorkeuren’ en was dus de uitgelezen persoon om de spot van Audi, wat ‘daglicht heeft gevangen in de koplampen’, te regisseren. De Superbowl is aanstaande zondag op televisie, maar de volledige spot is inmiddels al online beschikbaar.

“Internet is zo belangrijk geworden voor dergelijke zaken, je kan dat niet meer negeren. We hadden een paar dagen geleden een teaser voor de spot online gezet en die was in no-time ruim drie miljoen keer bekeken”, zo vertelde de regisseur ons in een interview dat eigenlijk over de dvd/blu-ray release van zijn The Thing ging. Dat volledige interview lees je eind deze maand als deze daadwerkelijk op de markt komen. Tot die tijd is hier alvast de volledige door Van Heijningen Jr. geregisseerde spot.