- advertentie -

Cannes-report: Interview met de makers van Krankenhaus

Op de filmmarkt van Cannes worden niet alleen voltooide films verhandeld, er worden ook financiers gezocht voor films die nog niet in productie zijn.

Een van die films is Krankenhaus (ook wel Zombie Clinic). De ontwikkeling van het script (deels van de hand van Eveline ‘Rokjesdag’ Hagenbeek) begon zo’n drie jaar geleden en is nu eindelijk afgerond. Tijd dus voor A Team Productions om in Cannes op zoek te gaan naar financiers. Voor Krankenhaus zijn ze een alternatieve manier van financiering aan het bekijken. Ze willen deze film in het Engels draaien en een UK/US distributeur aantrekken. Het budget ligt tussen de €1,4 en 1,6 miljoen, en willen dit mede mogelijk maken via een Tex Shelter.

Krankenhaus is een orgie van bloed, geweld en humor waarin een jong stel afreist naar een aftandse Poolse kliniek voor plastische chirurgie. De jonge vrouw wil een borstverkleining. Haar moeder komt mee om haar gezicht nog eens te laten strak trekken. Het vriendje vindt op een verlaten afdeling een jonge vrouw, gemuilkorfd en vastgebonden op een operatietafel; het gevolg van een experimentele verjongingskuur. Hij bevrijdt haar, maar veroorzaakt zo de uitbraak van een virus dat dokters, patiënten én zijn schoonmoeder in bloeddorstige zombies laat veranderen…

Ik sprak met Steve De Roover en Kobe Van Steenberghe over hun nieuwe productie.

A Team Productions heeft al meerdere succesvolle producties afgeleverd, waaronder speelfilms en documentaires. Deze week nog won hun productie Image (regie Adil el Arbi en Billall Fallah) de eerste prijs tijdens het Vlaams Film Festival in Utrecht. En ook Baghdad Messi en Land of Heroes hebben diverse prijzen gewonnen.
Krankenhaus poster Cannes
De Nachtvlinders: Waar gaat Krankenhaus over?
A Team Productions: Het gaat over een aantal mensen die naar een kliniek in Polen gaan omdat de plastische chirurgie daar zo goedkoop is, maar aldaar worden ze belaagd door zombies. De film heeft ook echt een maatschappelijke boodschap: als je voor het uiterlijk kiest, loopt het slecht met je af.

De Nachtvlinders: Is dit jullie eerste horrorproductie?
A Team Productions: Het is onze eerste horrorspeelfilm, we hebben onlangs al een korte horrorfilm gemaakt: De Vijver, deze heeft op het BIFFF ook een prijs gewonnen.

De Nachtvlinders: Wordt Krankenhaus jullie eerste Engelstalige productie?
A Team Productions: Ja, maar we hebben al ervaring met producties in de Arabische en Franse taal.

De Nachtvlinders: Gaan jullie wel met Belgische acteurs werken?
A Team Productions:Voor deze productie willen we echt out-of-the-box denken. We willen ons liever niet vastleggen aan een Belgische cast. Wellicht vinden we een financier die liever Amerikaanse namen heeft. We werken wel vaak met dezelfde crew, je bent dan veel eerlijker tegen elkaar. Ik [Kobe Van Steenberghe red.] heb op de set vaak ruzie met Robrecht Heyvaert, de cameraman, maar dat komt omdat we allebei het beste willen voor de film. Het volgende moment staan we trouwens gewoon weer samen een pintje te drinken.

De Nachtvlinders wensen A Team Productions veel succes en houden jullie op de hoogte van verdere ontwikkelingen.

Laat een reactie achter

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Recente berichten

Recensie: ‘The Order’ (Netflix, 2019)

De nieuwe Netflix-serie The Order is vooral een experimentele serie is. Het is een mix van spanning, liefde en…

Koppen rollen in ‘The Head Hunter’

Koppen rollen letterlijk in de middeleeuwse horrorfilm The Head Hunter.In  een tijd waarin monsters en het occulte de boventoon voeren, volgen we een  vader in rouw (Christopher Rygh), die jacht maakt op monsters en hun afgehakte hoofd…

Akelige boekverfilmingen

In 'The Entity' viert een vreemde entiteit zijn lust uit op willekeurige vrouwen. In 'The Incubus' zijn meerdere vrouwen het slachtoffer van een demon, maar worden zij na de daad ook nog eens gruwelijk vermoord.

Een vergeten stukje Franse horror

egenwoordig kan menig horrorfan wel een Franse horrorfilm opnoemen. Films als Martyrs, À l’intérieur, Haute Tension, en recentelijk Grave (Raw), waren hier ook ontzettend populair. Regisseur Jean Rollin wist als een behoorlijke reputatie op…