De slechtste horrorfilm die je ooit gezien hebt.

• Geplaatst in: Films

• Bijdrager

Dat klopt, maar ze hebben wat mij betreft wel een veel hogere entertainmentwaarde dan films die er tussenin vallen. En uiteindelijk draait het daar om, toch?

Bijdrager

Voor de amusementswaarde draait het daar zeker om. De discussie is dan misschien: wat is slecht? Is het slecht omdat het niet leuk is, of omdat het geen kwaliteit heeft? Ik zou zeggen dat laatste. Hoewel je zeker gelijk hebt dat er geen reet aan is om een film te kijken die slecht is, maar niet slecht genoeg om grappig te zijn.

Bijdrager

Ook een erge: Stacy: Attack of the Schoolgirl Zombies

http://www.imdb.com/title/tt0368296/

Zelfs dronken vond ik hem niet leuk.. :p

Sleutelbeheerder

Ik zou zeggen:

slecht, tergend, pijnlijke ogen en bijna niet uit te kijken slecht. Waar heb ik naar zitten kijken en waarom? Wie ben ik? Welke dag is het? …reutel…

Bijdrager

@Frank wrote:

Ik zou zeggen:

slecht, tergend, pijnlijke ogen en bijna niet uit te kijken slecht. Waar heb ik naar zitten kijken en waarom? Wie ben ik? Welke dag is het? …reutel…

What is this… I don’t even…

Sleutelbeheerder

Misschien moeten we ook een draadje maken met de foutste films / zo slecht dat het goed wordt

Bijdrager

Mirror, Mirror 2 : Raven Dance

http://www.imdb.com/title/tt0110530/

“eervolle” vermeldingen voor Five Across the Eyes, The Manson Family, The Roost en Blood Trails.

Bijdrager

Hahaha. Heerlijk al die reacties! Ben nu toch wel benieuwd naar een aantal van de genoemde films.

Toen ik het over slechte horrorfilms had, bedoelde ik trouwens ook echt slecht, en niet zo slecht dat het weer briljant is.

Bijdrager

Ik heb er nog een: Dracula 3000. Ik dacht dat het vast zo slecht zou zijn dat het leuk zou zijn (vampierfilm IN SPACE! met Coolio en Casper van Dien :P), maar het was gewoon saai en op een gegeven moment een beetje triest om te kijken :)

Bijdrager

2001 maniacs: field of screams.

Wat een onkijkbare, tenenkrommende bagger.

Bijdrager

Attack Girls Swim Team Versus The Undead, ook bekend als Undead Pool (maar dat is een stomme naam als je het vergelijkt met Attack Girls Swim Team Versus The Undead). http://www.imdb.com/title/tt1134826/

Die film is zo slecht dat ik hem aan al mijn vrienden laat zien. 6 Van hen zijn inmiddels opgenomen op een gesloten afdeling van een psychiatrisch ziekenhuis omdat de zware psychoses aan die film hebben overgehouden.

Wat maakt deze film zo belachelijk slecht dat hij psychoses veroorzaakt? Lesbische seks tussen 2 zusjes waarvan 1 weet dat ze zusjes zijn en de andere niet. Een man met een fluit waarmee hij mensen kan overnemen en een eindgevecht waarbij 1 van de zussen een laser uit haar vagina schiet. Yep, een laser. Uit haar vagina.

Bijdrager

Moeilijk, want als er één genre is waar wat afgebroddeld is dan is het natuurlijk wel horror. Als ik er dan toch eentje moet opnoemen dan zeg ik Buried Alive uit 1990, geproduceerd door beroepsprutser Harry Allan Towers. Dit zou een Edgar Allan Poe-verfilming moeten zijn, maar afgezien van een zwarte kat die te pas en te onpas door het beeld loopt is er eigenlijk niets in de film te vinden wat daar op wijst. Het is sowieso lastig om te duiden waar dit hele werkje nou eigenlijk over gaat. Donald Pleasance zit er ook in en ziet er met zijn slecht zittende pruik belachelijk uit. Wat ie hier precies doet weet ik niet, maar ik zou het in ieder geval geen acteren willen noemen. Boutfilm dus, en niet eens onbedoeld grappig.

Meer SF dan horror maar tevens bereslecht: Battlefield Earth. What were they thinking?

Verder vind ik dat Joel Schumacher een regisseerverbod zou moeten krijgen. Zijn films stinken.

Bijdrager

Tigerland, Phonebooth, Falling Down en The LostBoys hadden we dan nooit gehad! (en geen Batman met tepels!)

Bijdrager

Dabedoelik :P

Bijdrager

Echt slecht vind ik horror films eigenlijk nooit gezien het budget dat ze vaak hebben. Maar Dairy of the Dead is de laatste die ik heb afgezet… gewoon weg omdat het erg saai was.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 54)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.