Luister de podcast HorrorPraat via Spotify, Apple iTunes of via Petje.Af.

Engste boek ooit?

Home Forums Boeken & Comics Engste boek ooit?

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Robbert
    Bijdrager

Zondermeer het engste verhaal wat ik ooit gelezen heb is De Grote God Pan van Arthur Machen, een man die sowieso een paar erg ongemakkelijke verhalen heeft geschreven.

Nils Masselink
    Bijdrager

Iemand hier wel eens The House of Leaves van Mark Z. Danielewski gelezen? Erg gaaf boek waar je door middel van het drukwerk het gevoel hebt in het vreemde huis te bevinden.

Laura Walhout
    Bijdrager

@Lieuwe

Helemaal met je eens over IT, heerlijk benauwend boek is dat! Ik heb, als zovele met mij, eerst de film gezien en daarna het boek gelezen. Ik moet zeggen dat het boek daar enger van werd..

@Triggernils

Erg gaaf boek inderdaad! Maar vooral door het drukwerk, ik heb helaas de zwart/wit versie, het schijnt dat de kleurenversie nog mooier is ;-) Het verhaal vond ik niet erg spannend en zelfs tergend langzaam. Het stukje dat mij het meest triggerde was dat het huis van binnen een paar cm groter was dan van buiten..alles wat daarna kwam viel helaas tegen.

Jeroen
    Bijdrager

@minischaapje wrote:

@jeroen
    ken de naammaar verder nooit iets van gelezen, moet dat maar eens doen, ben alweer in een nieuwe begonnen van Sk haha, ik ben heel erg :$

heb je titels voorme die aan te raden zijn?

Prima toch? Ik lees ook alles van King hoor!

Aanraders van Dean Koontz… ik weet niet precies waar je van houdt, de onderwerpen van Koontz verschillen nogal. Ik vond bijvoorbeeld het Fransicus Complot een heel leuk boek. Mensen doen experimenten, met een heel goed en een heel slecht resultaat. De goede is een lieve labrador die kan communiceren met mensen… echt leuk. Kijk maar eens. Is ook niet zo’n heel dik boek.

Nils Masselink
    Bijdrager

@Laura wrote:

@Triggernils

Erg gaaf boek inderdaad! Maar vooral door het drukwerk, ik heb helaas de zwart/wit versie, het schijnt dat de kleurenversie nog mooier is ;-) Het verhaal vond ik niet erg spannend en zelfs tergend langzaam. Het stukje dat mij het meest triggerde was dat het huis van binnen een paar cm groter was dan van buiten..alles wat daarna kwam viel helaas tegen.

Klopt inderdaad, het drukwerk is vooral erg gaaf. Ik heb ook de zwart/wit versie gelezen. Echt heel spannend wordt hij niet. Heb je ooit iets anders van deze schrijver gelezen wellicht?

Lee
    Bijdrager

@Triggernils wrote:

@Laura wrote:

@Triggernils

Klopt inderdaad, het drukwerk is vooral erg gaaf. Ik heb ook de zwart/wit versie gelezen. Echt heel spannend wordt hij niet. Heb je ooit iets anders van deze schrijver gelezen wellicht?

The fifty year sword van deze auteur is ook erg unheimisch

Ik vond House of leaves trouwens echt heel naar, vooral de stukken in de gang. Ik heb het gelezen met de soundtrack erbij aan. Niet leuk.

Von Hackenstein
    Bijdrager

House of Leaves, prachtig boek! Ik wist niet dat er een soundtrack van was. Daar ga ik meteen naar op zoek.

Von Hackenstein
    Bijdrager

Ik neem aan dat je het album Haunted van Poe bedoeld? Leuke poprock, maar ik vind het niet bij het boek passen. Ik had eerder iets uit de stal van Cold Meat Industries verwacht ;-)

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
//