Vier met ons corona-proof Halloween! Lees meer!

Favoriete horrorremake/reboot?

Home Forums Films Favoriete horrorremake/reboot?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    NovemberMike
    Bijdrager

Originele films zijn (bijna) altijd beter dan de remake/reboot. Neem bijvoorbeeld de Ghostbusters remake. Die haalt bij lange na niet bij het originele films. Maar welke horrorfilm is wél om aan te zien? En welke reboot is misschien wel beter dan het origineel?
    Ik ben niet zo’n fan van de originele eerste Evil Dead film (deel 2 en Army of Darkness weer wel), maar de remake vind ik dan weer geweldig! Zeker als het bloed gaat regenen. Je hoort Slayer met Raining Blood al op de achtergrond spelen!
    Ook de remake van It (eerste deel: The Losers club) vind ik beter dan de tv miniserie. Het vervolg is dan weer minder…
    Wat is jullie mening? Hebben jullie nog remakes/reboots die het kunnen meten met het origineel?

Robbert
    Bijdrager

John Carpenter’s The Thing, Philip Kaufman’s Invasion Of The Body Snatchers en David Cronenberg’s The Fly, al valt voor al deze voorbeelden aan te voeren dat het niet zozeer remakes zijn als wel herinterpretaties van het bronmateriaal.

Over het algemeen vertik ik om te kijken naar remakes en reboots, aangezien ik totaal het nut niet inzie van het op z’n Amerikaans remaken van prima films als (laten we zeggen) Oldboy, Martyrs of Let The Right One In. Ieder zijn meug maar ik ga m’n tijd er niet aan verspillen.

RobRob
    Bijdrager

Ik zit er iets minder rigide in dan Robbert omdat ik vaak toch nieuwsgierig ben wat ze er van gemaakt hebben. Maar meestal wordt ik teleurgesteld.
    De nieuwe Child’s Play bijvoorbeeld had niet gehoeven, hoewel ik Mark Hamill nog helemaal geen foute keuze vond voor de stem van Chucky.
    De reboot van Halloween, mét Jamie Lee Curtis, kon me daarentegen wel weer bekoren.

The Thing deed dingen heel anders dan “The Thing from Another World” uit 1951 en was daardoor een hele gave remake of herinterpretatie. De remake van deze remake uit 2011 had dan echt weer niet gehoeven. Ik heb hem wel gezien, maar het was het echt niet. Die was zonde van mijn tijd. Maar ja, ik wil dat toch zelf zien hè 🙂
    Hoewel Cronenberg’s the Fly inderdaad ook een fantastische remake is, blijft het laatste shot uit het origineel uit 1958 toch beter beklijven dan dat van de remake.

The Blob uit 1988 vond ik toentertijd geweldig. Ik hoorde (en zag) pas veel later dat er al een versie met Steve McQueen bestond. Die is ook leuk, maar in de ’88 versie zitten wel een paar hele gave effecten, zeker voor toen.

Ik heb er eens een lijst op Wikipedia bijgepakt van horror remakes en daar staat er, behalve de hier al genoemde, eigenlijk geen een op waarvan ik vind dat hij beter is dan het origineel. Sommigen zijn best om aan te kijken, maar beter? Nee, dat niet.

Frank MulderFrank Mulder
    Sleutelbeheerder

Hallo, ben ik weer. Terug van vakantie en ff de site gepimpt.

Vind het altijd interessant en iets waar ik me ook vaak over verbaas.

In de filmwereld wordt veel gesproken over remakes, reboots of iets anders. En vaak wordt het inderdaad negatief benaderd. Soms terecht, soms niet. In de toneelwereld zijn remakes heel normaal, hoeveel uitvoeringen van Het Zwanenmeer zijn er wel niet?

In elk geval even drie die zo top-of-mind zijn:

Let The Right One In -> Let Me In: Prachtige 1 op 1 remake, deze is puur gemaakt als vertaling. Amerikanen vertikken het gewoon om een film in een andere taal te kijken, zie maar de ophef nadat Parasite de Oscar voor beste film won. Maar je kunt het ook andersom kijken, voor ons is dit een nutteloze remake.

Evil Dead (1981) , Evil Dead 2 (1987), Evil Dead (2013): Deel twee is grotendeels een remake van deel 1 en gelukkig maar, want het eerste deel is echt best wel pulp. De 2013 versie vind ik ook een goede film. Het neemt het zelfde verhaal, maar een nieuwe interpretatie en een compleet andere sfeer. Van horrorcomedy naar horrorthriller.

Child’s Play -> Child’s Play (2019): De film van vorig jaar zit goed in elkaar, maar een frisse technologische twist. Maar serieus, had die pop een andere naam gegeven dan Chucky. Dan had de film wel in het zelfde universum gepast.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
//