Film aanraders

Home Forums Films Film aanraders

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    minischaapje
    Bijdrager

welke film heb je ooit gezien en raadt je alles en iedereen aan?

vooral de wat onbekende films zijn leuk om over te lezen, aangezien de bekendere films wss al gezien zijn.

hier de mijne:

13 Tzameti.

quoco
    Bijdrager

Dead girl riep bij mij een afkeer en walging op die ik al even niet meer had gevoeld bij een horrorfilm.

Ben benieuwd hoe anderen deze film hebben ervaren.

Een ‘soort van’ aanrader

minischaapje
    Bijdrager

ik ken em niet, zal eens kijken ;)

ohja, gutterballs is ook zoon film. niet echt bekent, geen goed camerawerk (lijkt meer amateur, maar dat geeft een nog naarder gevoel bij het verhaal) verhaal is er amper, maar tis gewoon, te erg. iemand em gezien?

Sjors
    Bijdrager

@quoco wrote:

Dead girl riep bij mij een afkeer en walging op die ik al even niet meer had gevoeld bij een horrorfilm.

Ben benieuwd hoe anderen deze film hebben ervaren.

Een ‘soort van’ aanrader

Ik neem aan dat je Deadgirl uit 2008 bedoelt en niet The Dead Girl uit 2006?

Ik geloof niet dat ik veel onbekende horrorfilms ken die ook nog eens goed zijn, maar om Poultrygeist: Night of the Chicken Dead heb ik wel kunnen lachen. Absurde en overdreven horror komedie.

Oh, en nu herinner ik me er nog één: Redneck Zombies. Heel slecht en heel grappig :D

Beide films zijn van Troma Entertainment. Misschien zegt dat al genoeg :P

quoco
    Bijdrager

Ah ja Troma, helden in het slecht zijn.

Ik bedoel inderdaad Deadgirl uit 2008.

ErikZ
    Bijdrager

@minischaapje wrote:

ik ken em niet, zal eens kijken ;)

ohja, gutterballs is ook zoon film. niet echt bekent, geen goed camerawerk (lijkt meer amateur, maar dat geeft een nog naarder gevoel bij het verhaal) verhaal is er amper, maar tis gewoon, te erg. iemand em gezien?

Groot verschil in budget voornamelijk. Vond ’t camerawerk verreweg van slecht, zitten minder beweging in dan bij duurdere producties dat wel, maar vind ik niet storend, een beetje 80’s slasher zit vaak ook niet vol met dolly en crane shots. Gutterballs raad ik zeker ook aan. Goed gemaakte film ondanks het gebrek aan hoog budget. Als je de uncut versie hebt gezien zitten er ook nog vrij zieke scenes is.

Laura Walhout
    Bijdrager

Een echte enge sadistische horrorfilm vond ik Martyrs. Ik had met die film echt het gevoel dat ik naar iets keek wat niet mocht. Er zitten een aantal goede schrikmomenten in, met daarbij ook nog eens een goede psychologische diepgang.

Mijn favo horror is nog steeds Rose Red (mini-serie van Stephen King) De meest perfecte spookfilm ooit. De huis is echt een karakter in de film en wordt geniaal in beeld gebracht! (wauw wat een mooi huis!)

Johan De Joode
    Bijdrager

Choppingmall! Ook zo lekker jaren tachtig sfeertje.. Kan ik ook echt meerdere keren zien.. Ik hou ook van die jaren tachtig shopping malls.. Jeugdsentiment he?.. :)

Emiel Labree
    Bijdrager

UZUMAKI vind ik altijd een leuke aanrader.

cees.rijken
    Bijdrager

Shutter vond ik superspannend en had onverwachte wendingen. Topfilm! Mocht iemand hem voor weinig over willen nemen, ik heb hem hier op DVD liggen….

Singha
    Bijdrager

Bedoel je de originele Thaise versie of de remake ?? (die ik niet heb gezien).

Voor de downloaders zijn Coming Soon en 4bia wel leuke aanraders.

Empoesa
    Bijdrager

Op dit draadje zou ik kunnen blijven posten volgens mij. Binnen het Horror genre zijn er in de loop der jaren zoveel sub genre’s ontstaan dat je bijna een favoriet binnen ieder genre zou moeten hebben. Wat ik altijd een goede aanrader vind is “Switchblade Romance”of beter het origineel “Haute Tension”. Dit vond ik een film die onder je huid kruipt en nog een weekje blijft zitten. Genoeg schrik effecten maar met name het plot doet het erg goed. Een leuke Franse Film, de Fransen doen het zowieso niet onaardig in Horrorland want “La Horde”vond ik in het Zombiegenre toch ook wel een erg leuke.

Johan De Joode
    Bijdrager

@Empoesa wrote:

….. Een leuke Franse Film, de Fransen doen het zowieso niet onaardig in Horrorland want “La Horde”vond ik in het Zombiegenre toch ook wel een erg leuke.

De Fransen hebben de afgelopen jaren veel goede horrorfilms uitgebracht! Zelf vond ik À l’intérieur aka Inside erg goed! Die wil ik wel weer eens zien binnenkort.

Halcyon
    Bijdrager

Dead & Buried (1981)

The Body Snatcher (1945)

Les Yeux Sans Visage (1960)

Vampyr (1932)

Orlacs Hände (1924)

Det Okända (2000)

10 Rillington Place (1971)

Deranged (1974)

Frightmare (1974)

Dust Devil (1992)

End of the Line (2007)

Danza Macabra (1964)

Burnt Offerings (1976)

Pieces (1982)

Wizard of Gore (1970)

Brain Damage (1988)

Spider Baby (1968)

Cannibal Ferox (1981)

Anthropophagus (1980)

Who Can Kill a Child? (1976)

Dellamorte Dellamore (1994)

Intruder (1989)

The Burning (1981)

Shock Waves (1977)

Eyes of a Stranger (1981)

Deathdream (1974)

Marebito (2004)

The Call of Cthulhu (2005)

From Beyond (1986)

En zo kan ik nog wel even doorgaan…

Roosje
    Bijdrager

Dit is een enorme aanrader.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.