Laatste film die je gezien hebt

• Geplaatst in: Films

• Bijdrager

[quote quote=97174]
    Schokkend Nieuws is een website/weblog dat aangeeft dat ze de genrefilm (horror en scifi) behandelen. Als daar een film in bijna al hun eindejaarlijstjes op 1 staat, dan ga ik er van uit dat Parasite een genrefilm is.
    Maar misschien was dat wat naïef. Want zoals gezegd vond ik er niet veel horror in zitten.
    Leuk verhaal, maar meer een misdaadfilm/drama dan wat anders in mijn ogen.[/quote]
    (Oké, ik zal wel met mijn neus hebben gekeken, zie nu ook “quote” staan.)

Ah, oké, dan ben ik ook benieuwd waarom Schokkend Nieuws erover geschreven heeft. Misschien meer door de het repertoire van de regisseur?

Off topic: Ik zie nu dat hij naast Snowpiercer ook The Host heeft geregisseerd, dat vind ik (ook) een heerlijke film.

Bijdrager

Heb Parasite zojuist ook gezien. Ik vond ‘m prachtig en snap wel dat ie bij Schokkend Nieuws zo hoog eindigde. Misschien vreemd voor iemand die op een horrorsite post maar over het algemeen boeien strikte genre-definities me niet zo. Ik heb een voorkeur voor films (en muziek, en kunst) met een bepaalde duistere esthetiek, that’s it.

Bijdrager

Dat is Knives Out! Leuke onderhoudende whodunnit. Als er een mooie special edition uitkomt, wordt dit een aanvulling op de collectie.

Bijdrager

We hebben donderdag ‘In The Tall Grass’ gekeken op Netflix, maar die was weinig overtuigend. Zoals meestal met King is het boek beter 🙂

Sleutelbeheerder

Een fijne marathon vandaag.

Eerst A Cure for Wellness, ik weet dat de film amper in de Nederlandse bioscopen heeft gedraaid. Maar waarom, dit is werkelijk een prachtige psychologische horror die de volledige 2,5 uur weet te boeien.

Vervolgens 3 from Hell, die sinds deze week op Netflix staat. Het is derde – en hopelijk laatste – deel in de Firefly-reeks. De film is best okay, maar haalt het net niet bij House of 1000 Corpses en The Devil’s Rejects. Het idee is goed, maar het gaat is gewoon te groot en ik het heb idee dat Rob Zombie zijn energie is verloren. Overgiens is de film wel beter dat de films die hij afgelopen vijf jaar maakte.

De derde film die ik kijk, The Temple, is vermakelijk. Daarmee is ook alles gezegd, haha. Ik was nieuwsgierig omdat is vorig jaar drie weken door Japan heb gereisd. Ja, het is mysterieus. Nee, het sluit totaal niet aan op hoe is het land heb beleeft. Het is alsof de scriptschrijvers niet zelf daar zijn geweest. Doch, de film is goed te doen.

Bijdrager

The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning
    Vrouwlief had het verrassingspakket van Schokkend Nieuws gewonnen. Leuk! Deze zat er o.a. in en omdat het origineel uit 1974 tot één van mijn favoriete films ooit behoort uit nieuwsgierigheid toch bekeken. Had ik beter niet kunnen doen. Wat een boutfilm!

School’s Out
    Een leraar springt tot ontzetting van zijn toekijkende klas een paar verdiepingen hoog het raam uit. Zijn invaller krijgt het vermoeden dat dit wel eens te maken zou kunnen hebben met een groepje van 6 leerlingen die gespeend lijken van enig gevoel en er buiten schooltijd nogal macabere hobbies op na houden. Heeft men het op deze site wel eens over psychologische horror. Dit Franse schooldrama zou ik genre-technisch onder psychosociale, pre-apocalyptische bijna-horror willen scharen. Intrigerend filmpje.

Bijdrager

Absoluut geen horror of thriller, maar comedy-actie. Bad Boys for Life. Beter dan deel twee, goed verhaal, goed geacteerd en vette actie. Verder heb ik de afgelopen tijd geen films gekeken. Morgen komt m’n broer langs om een tweeluik te kijken, ben ’n benieuwd wat hij uitkiest.

Bijdrager

Deerskin
    Hoezeer ik me ook heb vermaakt met Quantin Dupieux’ Rubber (ja, die film over die moordende autoband), dit meest recente werkje ervaar ik toch iets teveel als een lange neus naar de kijker. Technisch mooi gemaakte maar uiteindelijk tamelijk nikserige edelpulp.

A Cure For Wellness
    ’t Is me niet helemaal duidelijk wat hier precies ‘psychologisch’ aan is (zoals iemand elders in dit draadje opmerkt) maar niettemin een fraai gemaakte film. Bijna een soort klassieke Hammerfilm met hier en daar fraaie, Argento-achtige vormgeving. De maker lijkt tussen de regels door ook iets te willen zeggen over het huidige kapitalistische systeem en dat dit eigenlijk ‘ziekmakend’ is ofzoiets maar het zijn toch vooral de mooie plaatjes die het werk moeten doen.

Bijdrager

Deze maand ben ik qua horror naar Gretel and Hansel, Fantasy Island en The Lodge geweest.
    Fantasy Island was aardig, maar The Lodge was echt goed. En ook van Gretel and Hansel heb ik genoten.

Daarnaast ook Bad Boys en Birds of Prey gezien.
    Bad Boys viel me wat tegen. In de eerste 10 minuten had ik al zoveel actie cliches gezien dat ik daarna maar gestopt ben met tellen.
    Birds of Prey is eigenlijk alleen leuk vanwege Margot Robbie.

Morgen ga ik naar The Gentlemen. Dit lijkt eindelijk weer een echt Guy Ritchie film te zijn als ik de kritieken mag geloven. Weer meer richting Lock, Stock and two smoking barrels en Snatch.

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.