The Terror

Home Forums TV-Series The Terror

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Robbert
    Bijdrager

Zo dan, dit is effe andere shit.

Bij een serie over een pool-expeditie en een monster denk je natuurlijk als eerste aan The Thing maar die kant gaat het helemaal niet op. Ten eerste speelt het zich af in 1848, een kostuumdrama dus. Ten tweede speelt het zich niet af op de Zuidpool maar op de Noordpool en speelt ook de plaatselijke Inuit-bevolking een rolletje in het geheel. Ten derde, hoewel ontegenzeglijk horror is het ook ‘horror’ van het existentiële soort, moest ik zelfs denken aan films als Apocalypse Now en Aguirre, der Zorn Gottes.

Als je kunt wennen aan het redelijk trage verteltempo is dit zondermeer een aanrader. Maar niet bepaald om te lachen. Dit is echt zware shit. Ik wou na afloop hiervan lekker beginnen aan seizoen 2 van The Handmaid’s Tale maar ik wacht er nog even mee, eerst dit even verwerken.

RobRob
    Bijdrager

Ik heb hem nog niet gezien, maar wel al een en ander over gelezen. Gaat toch over een schip dat “The Terror” heet? Naar een boek van Dan Simmons dat min of meer is gebaseerd op ware gebeurtenissen? Hij staat nog zeker op mijn verlanglijstje om te kijken.

Frank MulderFrank Mulder
    Sleutelbeheerder

Ik ben benieuwd, zag dat hij op Amazon Video staat.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.