Top 5: jouw favo horrorfilms

• Geplaatst in: Films

• Bijdrager

De enige film waar ik van wakker heb gelegen is Amsterdamned, maar dat had te maken met de leeftijd waarop ik de film keek en het feit dat ik het einde niet gezien had, waardoor ik niet wist of ze de moordenaar gepakt hadden.

Bijdrager

@Reverend JJ wrote:

Er staat toch ‘favo’, niet ‘engste’? Anders was mijn top 5 ook wel anders geweest.

Het is tweeledig, want in de omschrijving staat:

Welke films hebben jou uit je slaap gehouden? Hebben er voor gezorgd dat je de deken over je heen hebt getrokken omdat je de schaduwen op de muur niet wilde zien?

Maar favo vind ik ook prima.

Bijdrager

@Jeroen wrote:

@Reverend JJ wrote:

Er staat toch ‘favo’, niet ‘engste’? Anders was mijn top 5 ook wel anders geweest.

Het is tweeledig, want in de omschrijving staat:

Welke films hebben jou uit je slaap gehouden? Hebben er voor gezorgd dat je de deken over je heen hebt getrokken omdat je de schaduwen op de muur niet wilde zien?

Maar favo vind ik ook prima.

haha maar als een horrorfilm niet eng is, dan wordt het automatisch niet je favo toch? als je niet kan lachen om een komedie komt ie ook niet in ja favo top 5 van komedies ;)

Bijdrager

Een horrorfilm kan natuurlijk ook schokkend of smerig zijn zonder dat ie eng is!

Bijdrager

Precies. Een film die per definitie een horrofilm is, hoeft niet altijd zo eng te zijn dat je er van wakker ligt. Ik vind Braindead niet eng, maar het is wel een van mijn favoriete horrorfilms, hoewel ik hem ook als een komedie zou kunnen zien. Hetzelfde geldt voor Evil Dead 2.

Bijdrager

ik heb toen nightflyer gezien toen ik een jaar of… 9/10 was (is dat mogelijk trouwens) man daar heb ik nachtmerries van gehad, toen ik em later (lees: v’e’el later) kocht en opnieuw keek snapte ik echt niet wat ik eng vond, en leek de film ook helemaal niet meer op wat ik me ervan herinnerde haha

verder vond ik toch storm of the century, the shining, saw, blair witch 1 en hostel wel erg gaaf… (klassiekers zijn gaver, daarom zei ik al, onmogelijk een top 5 te noemen eigenlijk)

Bijdrager

dan ga ik voor persoonlijke nostalgie;

-Hellraiser

-A nightmare on elm street

-Alien

-The thing

-Dawn of the dead

Zo zijn er nog genoeg die ik tot mijn favorieten reken en hier niet misstaan, maar goed: ‘ I have spoken!’

Bijdrager

Top 5 is moeilijk te maken, maar een top 10 wel, in elke willekeurige volgorde:

The Thing

The Howling

An American Werewolf in London

The Exorcist

Nightbreed

Frailty

Lord of Illusions

The 6th sense

Aliens

The Omen

Bijdrager

Even kijken, een top 5..

1. House of 1000 Corpses

2. SAW (deel 1)

3. Scream

4. Paranormal Activity

5. Zombieland

Zitten ook wel wat thrillers tussen, maar oke (:

Bijdrager

mijn favo horror films:

return of the living dead

hellraiser

evil dead 2

idle hands (okal is het een horror comedy hoort die tog in me lijsje)

nightmare on elm street 3

Bijdrager

Goed wakker allemaal! Ik typte te sneller dan dat ik aan het nadenken was ;-) Laten we het houden op een horrorfilm die je echt geweldig vond. Eng of niet. Kun je echt niet kiezen en wil je graag sjoemelen, dan maak je toch gewoon twee top5-jes: een met films die voor slapeloze nachten hebben gezorgd, en 1 voor geweldige horrorfilms.

Zal ik zelf ook even doen:

Eng:

1. IT (ja ook te jong gezien en nog steeds slapeloze nachten van)

2. Martyrs (gaf heel naar beangstigend gevoel)

3. Arachnophobia (iehhh spin!)

4. Paranormal Activity 1 (en dan eigenlijk niet eens zo zeer de film, maar meer mijn fantasie die op de loop gaat zodra het thuis donker wordt en je gaat nadenken over de geluiden die je hoort)

5. White Noise (Ik hou niet zo van shaduwmensen)

Geweldig:

1. Rose Red (mooie sferische film)

2. Death Tunnel (eigenlijk een waardeloze film, maar het gebouw draagt een enge geschiedenis, na de docu ‘Spooked” ga je de film meer waarderen.

3. The Craft (jeugdsentiment)

4. Bram Stoker’s Dracula (gewoon mooi)

5. Shaun of the dead (te grappig)

Pff ik ben zooooveeel films vergeten nu..

Bijdrager

1: The Wicker Man (niet vragen welke want er is er eigenlijk maar 1)

2: The Innocents (origineel z/w)

3: The Pit and The Pendulum (corman)

4: Witchfinder General (The Conquer Worm)

5: Invasion Of The Body Snatchers (Siegel)

Niet genoemd: De Hammer films. Te veel goede om een top 5 te kiezen.

Daarnaast zal deze lijst elke keer dat ik antwoord geef anders zijn.

Bijdrager

Altijd weer leuk die top 5/10/20 etc

Voor mij persoonlijk waar ik helemaal van uit mijn plaat ga:

1) Suspiria

2) Silent Hill

3) Evil dead

4) The beyond

5) The thing

Bloody Greetings ~X~Jaco~X~

Bijdrager

1. Evil Dead

2. Alien

3. The Thing

4. Poltergeist

5. Horror of Dracula

Bijdrager

@minischaapje wrote:

top 5? onmogelijk.

Mee eens. Het verschilt soms ook. Net waar ik zin in heb. Wat wel altijd zo is gebleven is dat ik The Thing als ik wil elke dag kan bekijken. soms voordat ik naar mijn werk ga ’s morgens zet ik die wel eens op. Creature from the Black Lagoon vanwege het jeugdsentiment. Vond en vind ik nog steeds te gek. Voor los vermaak als ik wel aktie en horror wil zien: Dawn of the Dead (2004) of Rec. Ik heb ook wel eens periodes dat ik alleen maar Argento films kijk en die wil ik dan ook keer op keer zien. Maar echt een top 5.. nee.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 76)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.