Van welke muziek houden jullie?

Home Forums Lifestyle, Muziek & Events Van welke muziek houden jullie?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
  • Auteur
    jaco d
    Bijdrager

Ik ben benieuwd waar jullie van houden kwa muziek, mijn favorieten zijn o.a. My dying bride, Anathema, Pink floyd, Laibach en Cradle of filth.

Dus barst maar los :D

Martijn
    Bijdrager

Ben een fan van Opeth en Iron Maiden. Luister dus ook aardig wat metal maar de laatste tijd ook geregeld naar Pendulum en Quemist (Drum ’n Bass) en één van de beste concerten waar ik geweest ben was Mumford & Sons in de HMH.

Ik hou dus van erg uiteenlopende muziek zolang het maar niet dat geproduceerde rommel is wat tegenwoordig in de top 40 staat en ook aan al die zogenaamde alternatieve rommel wat zoveel mogelijk op radiohead en coldplay probeert te lijken heb ik een hekel aan!

Sjors
    Bijdrager

Hier nog iemand die veel verschillende muziek luistert, maar (op wat uitzonderingen na) niet naar wat er in de top 40 te horen is. Ik luister veel metal, indie en folk, maar ook electronic, rock, jazz en heel soms wat klassiek, want dat is ook best te pruimen. Er is volgens mij nagenoeg geen genre waar ik helemaal niet naar luister.

Gojira is al een paar jaar echt mijn favoriete band, maar er is nog veel dat ik tot mijn favorieten reken, zoals Mastodon (morgen in Patronaat :D), Baroness, Regina Spektor, 16 Horsepower, Nada Surf, Spoon, Metallica, dEUS en nog vele, vele anderen. Voor wie nieuwsgierig is: http://www.last.fm/user/FatsoKid (wat ik de afgelopen vier jaar zoal heb geluisterd).

Laura Walhout
    Bijdrager

Ik hou van allerlei soorten muziek. Maar meestal muziek waar je blij van wordt. Meestal is dit oude rock ’n roll , maar ik word ook gelukkig van jare 60/70 muziek of van huidige bubbelpop.

Bands die favoriet zijn: The Donnas, Ida Maria, Sahara Hotnights, Flogging Molly, Lily Allen, Jason Mraz, Scissor Sisters, The Baseballs, Jace Everett, Infadels, The Cocktail Slippers, Jerry Lee Lewis, Elvis Presley, Nancy Sinatra, Camera Obscura, Alamo Race Track, Buddy Holly, Soundtrack van Hair!, Eagles of Death Metal, Electric Six, Johnny Cash, Andrew Sisters, Imelda May, Gwen Stefani, No Doubt, Ting Tings, Nouvelle Vague, Mumford & Sons, Florence + The Machine, Katy Perry, Janis Joplin, Basement Jaxx

Jeroen
    Bijdrager

Hier ook een heel algemene smaak met verschillende muziekstijlen en -soorten. Laatst in de Oosterpoort naar Band of Horses geweest, een prachtig concert. Verder luister ik veel naar metal, bands als Metallica, Volbeat, Divine Heresy, Pantera, Dimmu Borgir, Cradle of Filth, Fear Factory, Disturbed, Slipknot, Nightwish, Sepultura, Machine Head, System of a Down, Tristania. Maar ook Therapy?, Guns n’Roses (in ’92 naar Nijmegen naar concert geweest), Katy Perry (zitten leuke nummers tussen), Creedence Clearwater Revival, Offspring, Green Day, Pennywise, Lagwagon, NOFX, Band of Horses, Serj Tankian, Nirvana, Sick Puppies, Sum41, Foo Fighters… teveel om op te noemen eigenlijk. Ook af en toe is klassiek ook heerlijk.

Joost Eijkholt
    Bijdrager

Flipron, Madness, Urban Voodoo Machine

De laatste tijd dan weer…

Heerlijk.

Frank MulderFrank Mulder
    Sleutelbeheerder

Hele dag radio kinkfm aan, bevalt prima :)

Sjors
    Bijdrager

@Frank wrote:

Als de radio dan toch aan moet (ik kies liever zelf m’n muziek), dan ben ik ook absoluut voor Kink FM :) Tijdens één van mijn stages stond die zender meestal op, maar verder word ik vaak gekweld met 538 of zo, of nog veel erger: 100% NL.

Reverend JJ
    Bijdrager

Black Sabbath.

Frank MulderFrank Mulder
    Sleutelbeheerder

@Sjors wrote:

@Frank wrote:

Als de radio dan toch aan moet (ik kies liever zelf m’n muziek), dan ben ik ook absoluut voor Kink FM :) Tijdens één van mijn stages stond die zender meestal op, maar verder word ik vaak gekweld met 538 of zo, of nog veel erger: 100% NL.

Bizar nieuws dus: Kink FM stopt per 1 oktober :(

Sjors
    Bijdrager

@Frank wrote:

Bizar nieuws dus: Kink FM stopt per 1 oktober :(

Oh, dat is echt zonde!

Frank MulderFrank Mulder
    Sleutelbeheerder

Ja, want ik ben veel te lui om mn eigen muziek uit te kiezen,

maar andere radiozenders zijn knap waardeloos :S

Martijn
    Bijdrager

Even verdiepen in internet radio dan, zijn vast tientallen alternative zenders te vinden. Anders wordt het 3fm. Dat trek ik ook nog wel es.

quoco
    Bijdrager

Het draait bij mij toch vooral om Metal: “thrash, death, black metal, nwobhm, doom, prog noem maar op.

Daarnaast luister ik bij tijd en wijle ook nog naar mzuiek van Dead can dance, the Swans, Nick Cave of het oudere werk van the Cure of Einsturzende neubauten.

Om de tegenstelling wat meer compleet te maken ben ik dol op muziek van bij voorbeeld: La troba kung fu, Ojos de brujo, la pegatina en het werk van Dusminguet.

Jeroen
    Bijdrager

De nieuwe van Channel Zero (Belgische metalband) staat op de luisterpaal! Ook leuk voor op de achtergrond… http://3voor12.vpro.nl/speler/luisterpaal/44895172#luisterpaal.44895172

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.