Vind je EXTRA’s belangrijk bij aanschaf van de DVD/BD?

• Geplaatst in: Films

• Bijdrager

Extra’s kijk ik vaak wel, maar het zijn wel vaak van die “gaap” items met iedereen die iedereen fantastisch vind en al jaren met die en die had willen werken.

Wel interessant is vaak hoe dingen zijn gedaan, tenzij het over CGI gaat. Die items vind ik meestal stom vervelend. Kijk eens hoeveel layers we hier hebben? Eén met bloedspetters, één met stof, één met zonnestralen, bla bla :-)

Maar vooral bij de wat oudere horrorfilms zijn de make-up en special effects items vaak erg leuk. Met mensen als Tom Savini, Stan Winston, Rick Baker en Rob Bottin. Dat soort extra’s kijk ik wel graag.

Maar wat ik eigenlijk belangrijker vind dan extra’s is of het een originele cut is, directors cut bijvoorbeeld. In de versie van Aliens die ik heb zit bijvoorbeeld 20 minuten aan extra scenes die geknipt moesten worden omdat de film anders te lang werd voor de bios. Ze zijn niet super noodzakelijk voor het verhaal, maar geeft net wat meer diepte en spektakel.

Bijdrager

Van elke Matrix film zijn “revisited” films gemaakt. 2 uur durende “achter de schermen” van elke Matrix. In deze film zie je hoe trainde, wat de nieuwe effecten inhouden, hoe ze bepaalde sets bouwden etc. Erg leuk om eens te kijken… Maar ik sinds ik ze eenmaal gezien heb, heb ik ze niet meer gekeken.

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.