Wat is jouw favoriete monster

Home Forums Lifestyle, Muziek & Events Wat is jouw favoriete monster

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Laura Walhout
    Bijdrager

Monsters! Ik hou van monsters! En ik ben vast niet de enige ;-)

Wat is jouw favoriete monster?

En nu niet met zn allen koekiemonster roepen..

Mijn favorieten:

Frankenstein’s Bride:

Critters:

De Nipper uit Labyrinth:

De duiveltjes van The Storyteller:

Fizzgig van Dark Crystal

Oja en ik hou van zombies :)

Sjors
    Bijdrager

Ah, leuk topic! :D

Mijn favoriete monster is absoluut de zombie! Ik weet alleen niet precies waarom. Ik vind het leuk dat ze zowel grappig als angstaanjagend kunnen zijn, maar dat geldt ook voor andere (klassieke) monsters (hoewel ik zombies doorgaans het grappigst vind). Wat zombies bijzonder maakt – in mijn ogen – is dat ze een middel zijn om aspecten van mensen te kunnen weerspiegelen. Zombies vormen de belichaming van doelloosheid en “hersenloos consumptiegedrag” en zijn op die manier een soort van maatschappelijke kritiek in monstervorm. Althans, zo zie ik het en zo zie ik ze het liefst.

Weerwolven fascineren me ook ontzettend en behoren ook tot mijn favorieten (maar ze halen het lang niet bij zombies). Bovendien zijn ze heel krachtig en mooi. Als er een klassiek monster is dat me bang kan maken, dan is het de weerwolf. Wellicht omdat de mensen die de vloek (of wat het ook is) dragen geen controle hebben.

Andere favorieten:

Creature (from the Black Lagoon)

The Thing (1982)

The Fly

Alien

Carlo Preenen
    Bijdrager

Simian Raticus (Rat Monkey uit Braindead)

Bub

Evil Ash

Sjors
    Bijdrager

Oh ja, haha, die rat monkey is geweldig :D

Lieuwe
    Bijdrager

Een paar zijn al genoemd:

Alien

The Thing

Predator

Graaf Orlok

Cenobites

Sic
    Bijdrager

Bij monsters denk ik gelijk aan Godzilla en alle monsters die erbij horen zoals Hedorah, Megalon..mecca Godzilla, Space Godzilla, Detstroyah..en ga zo maar door..

Maar los van de Kaiju vind k de creaties van the Thing echt helemaal geweldig..hele lekkere mutaties..super vet..het zelfde geldt uiteraard voor the Fly van Cronenberg en the Fly 2 :)

En uiteraard de classic monsters zoals the Creature from the black lagoon, Frankenstein en Dracula ..er zijn echt te veel vette creaties

Sjors
    Bijdrager

@Sic wrote:

Bij monsters denk ik gelijk aan Godzilla en alle monsters die erbij horen zoals Hedorah, Megalon..mecca Godzilla, Space Godzilla, Detstroyah..en ga zo maar door..

Maar los van de Kaiju vind k de creaties van the Thing echt helemaal geweldig..hele lekkere mutaties..super vet..het zelfde geldt uiteraard voor the Fly van Cronenberg en the Fly 2 :)

En uiteraard de classic monsters zoals the Creature from the black lagoon, Frankenstein en Dracula ..er zijn echt te veel vette creaties

Psst, Frankenstein is de naam van de man die het monster maakt, niet van het monster zelf.

Sic
    Bijdrager

[/quote]

Psst, Frankenstein is de naam van de man die het monster maakt, niet van het monster zelf.

[/quote]

Hahaha.. jaja.. .i know.. DE klassieke fout.. maar de film heet Frankenstein toch ? ;) .. ik bedoel dus Boris Karloff als het Monster van Frankenstein

Robbert
    Bijdrager

Great Cthulhu laat geen spaander heel van jullie beestjes :P

Carlo Preenen
    Bijdrager

@Sic wrote:

[/quote]

Hahaha.. jaja.. .i know.. DE klassieke fout.. maar de film heet Frankenstein toch ? ;) .. ik bedoel dus Boris Karloff als het Monster van Frankenstein

[/quote]

Het monster heet Adam.

Sic
    Bijdrager

@beelz wrote:

@Sic wrote:

[/quote]

Het monster heet Adam.

[/quote]

Okey.. das nieuw voor mij… Op alle credit rolls van de Frankenstein films die ik gezien heb wordt alleen maar gesproken over “the Monster” ..ik heb de roman overigens nooit gelezen.. ..is dat waar deze naam vandaan komt?

Carlo Preenen
    Bijdrager

@Sic wrote:

Okey.. das nieuw voor mij… Op alle credit rolls van de Frankenstein films die ik gezien heb wordt alleen maar gesproken over “the Monster” ..ik heb de roman overigens nooit gelezen.. ..is dat waar deze naam vandaan komt?

Yep, Victor Frankenstein noemde hem Adam naar de eerste mens. Adam was trouwens ook geel in het boek.

uit het boek:

“His yellow skin scarcely covered the work of muscles and arteries beneath. His hair was of a lustrous black and flowing, his teeth of a pearly whiteness.”

Niet groen dus zoals de meeste mensen denken. :)

Sic
    Bijdrager

[/quote]

Yep, Victor Frankenstein noemde hem Adam naar de eerste mens. Adam was trouwens ook geel in het boek.

uit het boek:

“His yellow skin scarcely covered the work of muscles and arteries beneath. His hair was of a lustrous black and flowing, his teeth of a pearly whiteness.”

Niet groen dus zoals de meeste mensen denken. :)

[/quote]

Ah ok.. thanx.. cool om te weten.. het monster werd in eerste instantie groen gemaakt om dat dat het gewenste effect had op zwart/wit film..

Deus omnia
    Bijdrager

Tellen de mermaids van pirates of the caribbean als monsters? :P

Bart Paashuis
    Bijdrager

Tja, misschien wel heeeeeel old school, maar van the flying monkeys uit The Wizard of Oz heb ik als gup toch echt de nodige nachtmerries gehad.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.