Luister de podcast HorrorPraat via Spotify, Apple iTunes of via Petje.Af.

Welk boek lees je nu?

Home Forums Boeken & Comics Welk boek lees je nu?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 82)
  • Auteur
    Robbert
    Bijdrager

Lisey’s Story vond ik een typisch voorbeeld van een sterk gegeven wat de nek wordt omgedraaid door veel te veel oeverloos geouwehoer. Heel frustrerend.

Eén van de betere King-boeken (en dit zal niet iedereen met me eens zijn) vond ik persoonlijk Rose Madder, omdat het een heel sterk verhaal is waarin de gevolgen van huiselijk geweld inzichtelijk worden gemaakt. Dit vind ik zelfs zo sterk uitgewerkt dat ik het feit dat het m.i. iets te lang is (King heeft een neiging tot overdaad) en er een nogal cartooneske slechterik in zit door de vingers zie.

I.c.e motion
    Bijdrager

Wheel of Time deel 13.. pas binnen gekregen (ik lees ze in pocket formaat.. dan wacht je altijd iets langer)

Robbert
    Bijdrager

@Sjors wrote:

Bedankt voor de tips! Ook voor Book of the Dead. Ik ga eens kijken of en zo ja, hoe ik aan die Nederlandse vertalingen kan komen. Zou mooi zijn als het gewoon eens wat Nederlandse schrijvers wordt gegund om uitgegeven te worden. Het is niet alsof Engelse schrijvers per definitie beter schrijven; ze hebben gewoon hun taal mee wat betreft het afzetgebied.

Zelf heb ik trouwens wel een aantal Engelse zombieboeken gelezen, maar ik wil graag wat meer Nederlands geschreven boeken gaan lezen, nu ik al een tijdje nagenoeg alleen maar Engelse boeken heb gelezen.

Misschien leuk om te weten dat twee van de genoemde verhalen ook verfilmd zijn. Ray Bradbury’s The Emissary was een aflevering van de SF-serie The Ray Bradbury Theatre en is zelfs te vinden op youtube. Robert Bloch’s A Case Of The Stubborns was een aflevering van Tales From The Darkside en is ook online te bekijken.

Jeroen
    Bijdrager

Ben in deel 3 (Het Verloren Rijk) van de Donkere Toren cyclus van King. Best geinig, ik moet me weer inlezen voor als de verfilming doorgaat.

Nederlandse zombieboeken? Hm. De serie over Odd Thomas van Dean Koontz gaat over iemand die doden kan zien, maar da’s niet echt zombies.

Sjors
    Bijdrager

@Robbert wrote:

Misschien leuk om te weten dat twee van de genoemde verhalen ook verfilmd zijn. Ray Bradbury’s The Emissary was een aflevering van de SF-serie The Ray Bradbury Theatre en is zelfs te vinden op youtube. Robert Bloch’s A Case Of The Stubborns was een aflevering van Tales From The Darkside en is ook online te bekijken.

Zeker leuk om te weten! :)

Robbert
    Bijdrager

Deze er in anderhalve dag doorheen gejast:

Pulphorror uit 1978 van Brian McNaughton, en verrassend goed geschreven. De flaptekst wekt de indruk dat het gaat over een boosaardige stroper die met zijn roedel valse honden de plaatselijke bevolking terroriseert maar dat is niet helemaal waar. De stroper in kwestie heeft maar twee honden, en het feit dat één ervan door brave stadse huispapa Dave per ongeluk wordt neergeschoten is de katalysator voor een reeks gewelddadige gebeurtenissen. Eén en ander wordt nog bemoeilijkt door de manipulaties van Dave’s buitengewoon onsympathieke echtgenote. Op een paar kleine verschillen na is het eigenlijk gewoon Straw Dogs. Goed voor wat het is: een lekker tussendoortje, met veel gore en platte seks.

purrple
    Bijdrager

Heb net Kom Dichterbij, van Sara Gran gelezen. Volgens recenties een boek ‘wat onder je huid kruipt en er dagen niet meer weggaat’ (voor dit soort recenties ben ik een sucker, dus nam ik mee uit de bieb! Ben nog niet zo bekend met horror schrijvers, behalve Stephen King en Dean Koontz)

Gaat over een vrouw die langzaam bezeten en onder invloed raakt van een demon. Heel leuk en subtiel verteld en met een vlotte schrijfstijl. Maar het word nergens echt eng & beklemmend en kwam zeker niet onder mijn huid te zitten..jammer

Ben nu bezig met Ring, van Koji Suzuki. Maar dat is dus bij gebrek aan kennis voor beter ;)

Nils Masselink
    Bijdrager

Heeft er iemand Hollywood Monster gelezen? De biografie van Robert Englund?

Robbert
    Bijdrager

Bart Paashuis
    Bijdrager

Net begonnen aan The Fear, het laatste deel in de trilogie van Charlie Higson. Geschreven voor ‘young adults’ en daar zit ik al even boven, volgens mijn paspoort dan. Ik begon een tijd geleden dus ook een beetje mwah aan het eerste deel. Maar bij vlagen ijzersterke horror, een mix van Lord of the Flies en 28 Days Later. Spanning, actie, gore, geloofwaardige karakters. Deel drie haalt het nog niet bij deel 1 (The Enemy), maargoed, dat vond ik na het begin van deel 2 ook, en daar heb ik uiteindelijk ook al lezend de nodige slaap bij verloren.

Sjors
    Bijdrager

De Kinderverzamelaar, op aanraden van een vriendin.

Laura Walhout
    Bijdrager

Uiteraard voor een recensie, tot nu toe goed boek!

Voor een recensie, net begonnen, dus kan er nog niets over zeggen :)

Robbert
    Bijdrager

Herman Hesse – De Steppewolf

Jeroen
    Bijdrager

Stephen King – Het Verloren Rijk

Ben weer begonnen om De Scherpschutter vanaf het begin te lezen.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 82)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
//