Corona-proof Halloween De Nachtvlinders

Vier met ons corona-proof Halloween! Lees meer!

Welke horrorgame moet je gespeeld hebben?

Home Forums Games Welke horrorgame moet je gespeeld hebben?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 43)
  • Auteur
    Frank MulderFrank Mulder
    Sleutelbeheerder

Yay, Red Dead Redemption Undead Nightmares voor mijn verjaardag gekregen =)

Tom Kroeze
    Bijdrager

Resident Evil 1+2

F.E.A.R

Alan Wake

7th Guest

maar teveel om nog te doen….

Nils Masselink
    Bijdrager

Alan Wake ben ik nu aan het spelen. Goed spel inderdaad. Donker, onheilspellend, goed verhaal en goede opbouw van de spanning.

Marcel
    Bijdrager

@Frank wrote:

Ieder jaar komen er een paar leuke horrorgames uit.

Soms zijn ze geweldig, maar speel je ze slechts één keer. Anderen zijn zo vermakelijk dat je ze regelmatig weer oppakt.

Welke game moet je echt gespeeld hebben?

Ik vind Left4Dead geweldig, heerlijk veel zombie hordes die je mag afmaken met een enorme keus aan wapens. Je kunt verschillende spel types kiezen, ook een survival mode waarbij je weet dat je er ergens een keer aan gaat maar aan jou om te zien hoe lang je volhoud!!! je speelt standaar met een groepje en dat is wel erg lekker. Lekker veel sfeer ook, als je geluid maakt trekt dat zombies aan. Stel dat je per ongeluk een alarm van een auto activeert door er op te schieten dan veranderd de muziek in onheilspellend en wordt ziet het ineens zwart van de zombies …AAAAAHH!!! hahahaha

Gewoon spelen dus !! :P

Guantaz
    Bijdrager

Ik ben ook een groot fan geweest van Silent Hill op de PS1. Echt een geweldig spel. Ik heb sinds kort een PS3 aangeschaft en ik heb gisteren Dead Island er bij gekocht. Spel ziet er echt bruut uit, maar moet het natuurlijk allemaal nog ontdekken. Ben beniewd, maar het begin is al goed!

Calhoun84
    Bijdrager

Goedemorgen, ik ben nieuw op dit forum en een groot fan van horrorgames. Ik zal hier even een opsomming maken van mijn favo games.

Silent Hill serie:

De eerste drie delen zijn absolute aanraders, de zieke sfeer en monsters zijn memorabel en de spanning is perfect gecreëerd dankzij de mist, de ruis van de radio en de mogelijkheid om op elk moment een monster tegen te komen. Deel vier is verruit de slechtste en eigenlijk niet de moeite waard. Homecoming is redelijk en de nieuwste (Downpour) is redelijk maar doordat dit spel de makkelijkste is in de serie is deze het minst spannend.

Amnesia: The dark descent:

Zeer spannend spel, grafisch niet zo goed waardoor het monster er van dichtbij niet meer eng uitziet maar wanneer je hem dusdanig dichtbij hebt dan heeft je hart toch al overuren gemaakt. Je komt het monster heel weinig tegen maar toch is elke stap die je zet zenuwslopend. In dit spel moet je ook de bewegingen maken om een deur te openen en je kunt dus zelf bepalen hoe snel (of beter hoe langzaam) je een deur opent wat de spanning verhoogd. Het spel kost niet veel en de gameplay is makkelijk waardoor ik deze ook aan kan raden aan mensen die zelden een game spelen, een absolute must voor de horror liefhebber. Dit spel maakt je machteloos tegen het monster ook al kun je elk object in het spel oppakken en als wapen gebruiken.

Phantasmagoria:

Prima spel met een goed verhaal, wel heel oud waardoor het niet voor iedereen geschikt is, Phantasmagoria 2 wordt door menigeen verguist maar ik vind dit een prima verhaal.

Gabriel Knight:

Ik was geen fan van het eerste deel maar deel 2 (The beast within) heeft mij aangenaam verrast. Het derde deel was ook leuk maar heeft weinig horrorelementen en is eerder een mysterie game.

Resident Evil:

Niet mijn ding door de vele actie waardoor de spanning wegebt maar de eerste delen zijn nog prima te doen. Latere delen zijn gewoon actie spelen.

Dead Space:

Het eerste deel is een prima science fiction horror die aan te raden is voor de horror liefhebber. Deel 2 heb ik nooit gespeeld.

Alan Wake:

Meer een psychologische thriller maar mag zeker niet ontbreken, dit spel voelt bij mij aan of het direct uit het Stephen King universum komt.

Obscure:

Redelijk spel maar wat dit spel leuk maakt is dat je met meerder karakters speelt en dat niet iedereen het hoeft te overleven, wanneer iemand sterft gaat het spel gewoon verder maar omdat je je toch een beetje gaat hechten aan de karakters (en je zoveel mogelijk mensen nodig hebt verder in het spel) maakt deze toevoeging het spel wel speciaal.

Fatal Frame:

Serie met typische Japanse horror, helaas heb ik alleen nog de eerste twee delen gespeeld maar dit spel is spannend, ook hier speel je (zoals het zou moeten in horror games) zonder wapens.

Natuurlijk heb ik lang niet alle games gehad die in zo’n lijst zouden moeten staan maar dit is op zich een prima opsomming.

Frank MulderFrank Mulder
    Sleutelbeheerder

Heerlijke lijst! Die laatste 3 nooit gespeeld, misschien binnenkort toch maar eens doen =)

Dhr.Tepes
    Bijdrager

de eerste 3 afleveringen van The House Of The Dead vond ik al erg leuk, maar de topper blijft dit vierde deel.

Zo fout als een grindhouse film, perfecte mix tussen humor en horror.

De reden dat wij een WII hebben gekocht en is het zeker waard!

rex1983
    Bijdrager

@Frank wrote:

Veel mensen zeggen dat je Amnesia: The Dark Descent gespeeld moet hebben, dus die ga ik dan binnenkort maar kopen. Is slechts €15 op Steam :)

Waarschijnlijk kost ie minder op marktplaats of ebay.

[hr]

Project Zero(engelse titel is Fatal Frame)

Haunting Ground

Onimusha

Devil May Cry

Resident Evil

Silent Hill

Phantasmagoria 1,2

Harvester

Alone in the Dark 1tm4

Call of cthulhu: dark corners of the earth

The Suffering

purrple
    Bijdrager

@Dhr.Tepes wrote:

de eerste 3 afleveringen van The House Of The Dead vond ik al erg leuk, maar de topper blijft dit vierde deel.

Zo fout als een grindhouse film, perfecte mix tussen humor en horror.

De reden dat wij een WII hebben gekocht en is het zeker waard!

ehm, eigenlijk is dit het vijfde deel ;)

zie hier

deel 4

[hr]

ik ben nu bezig met resident evil 6. En alhoewel het spel is onderverdeeld in verschillende stijlen, is de campagne met Chris weer lekker ouderwets griezelen!

Ook een gouwe ouwe op de playstation3 is Siren: blood curse .. super eng

siren: blood curse

Frank MulderFrank Mulder
    Sleutelbeheerder

Poeh, laatst Outlast gespeeld, wat een game. Heftig en spannend. Op een positieve manier. Maar de game lang achterelkaar spelen lukte niet, haha (voor wie meekeek op Twitch zag dat :P)

Amnesia is heftig, outlast inderdaad ook. Maar wat bij mij de kroon spant, is resident evil 7 in VR. Elke keer korte sessies, want het is in vr zo intens, echt niet normaal.

Outlast kon ik een uur a anderhalf streamen. Daarna werd ik gek, trok het echt totaal niet!

Het gekke met streamen is dat je er meer in zit. Normaal gesproken als je schrikt kan je weglopen en met streamen wil je dat natuurlijk niet doen.

Van Outlast is de Whistleblower DLC erg aan te raden, beter dan de orignele game.

Mijn horrorgames zijn echt de Silent Hill games en dan vooral de 2e. De muziek, de sfeer, de idiote twists. Dit zijn nog steeds spellen die ik jaarlijks speel. Ook heb ik het save icon getatoeëerd op m’n arm. :D

Guantaz
    Bijdrager

@Sfvee wrote:

Ook heb ik het save icon getatoeëerd op m’n arm. 😀

Hahaha lekker hoor 😉

Beetje een opwelling, samen met m’n beste vriendin. Maar zeer zeker geen spijt van.

View this post on Instagram

First #tattoo ! #silenthill #latergram

A post shared by Floor (@sfvee) on

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 43)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
//