Welke serie kijk jij op dit moment?

• Geplaatst in: TV-Series

• Bijdrager

Ik kijk wel uit naar The Witcher, vanaf 20 december te zien op Netflix.

Momenteel ben ik Sleepy Hollow aan het kijken. Ben nu bezig met het vierde en laatste seizoen.

Daarna heb ik de DVD boxen van Chernobyl en 11.22.63 (King verhaal) nog staan.

En ik heb ook de complete Chucky box (behalve de remake) laatst voor weinig kunnen kopen. Dat is misschien wat leuks voor de Kerst 🙂

Bijdrager

Momenteel zijn we Peaky Blinders aan het bingen. Geen horror natuurlijk, wel redelijk gruwelijk en duister met momenten. Fijne serie met een bovengemiddeld goeie soundtrack.

Bijdrager

frank wrote:

Nu:
    – The Dark s2
    – Shadowhunters
    – en zet straks V Wars op

Al begonnen met V Wars? Ik heb twee afleveringen gekeken. Vind het wel vermakelijk, maar (nog) niet super. Zitten een paar leuke ideeën in.

De laatste serie die ik heb afgerond is Chernobyl. Het genre is geen horror, maar met name de eerste twee afleveringen werd ik toch wel naar van. Heftige serie en ik snap waarom er zoveel lovende reacties waren; aanrader.

Dit weekend heb ik hopelijk tijd om te beginnen met The Witcher, ben ik erg benieuwd naar. En ik zal de nieuwste aflevering van The Mandalorian ook maar weer kijken, al vind ik die serie echt een gigantische tegenvaller.

Sleutelbeheerder

Zojuist NOS4A2 op Amazon Prime opgezet.

Direct al een heerlijk sfeertje, ben benieuwd of dit het hele seizoen zo lekker blijft.

Bijdrager

Ares
    Nieuwe Nederlandse horrorserie op Netflix. ’t Is niet best eerlijk gezegd.

Bijdrager

Ik heb de eerste afleveringen van Ares gezien, nodigt niet echt uit om verder te kijken. Maar omdat het een Nederlandse serie is wil ik het toch nog wel een kans geven en hopelijk ontdekken dat het toch wel de moeite waard is 😛

Verder ben ik Vikings aan het kijken, wat vermakelijk genoeg is om verder te blijven kijken, maar inmiddels ben ik wel tot de conclusie gekomen dat ik moeite heb om een serie echt goed te vinden als er (vrijwel) geen personages in voorkomen waar ik sympathie voor kan hebben. Dat probleem had ik al bij Sons of Anarchy en nu ook met Vikings: het zijn eigenlijk alleen maar bad guys, alleen de één heeft wat meer genade voor zijn/haar slachtoffers dan de ander.

Het eerste seizoen van Mr. Robot heb ik recentelijk ook gezien en die serie ga ik zeker verder kijken, maar dit is er voor mij niet echt één om te bingen. Je moet echt opletten om alles in de serie te volgen en het kan ook geen kwaad om het even te laten bezinken. Met name Elliot en zijn hersenspinsels/dagdromen/hallucinaties/psychoses vind ik erg tof neergezet en geacteerd. Binnenkort verder kijken dus 😀

Bijdrager

Ik heb Ares afgelopen weekend gekeken. En ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb mij best vermaakt.
    Hoge production value, wat je ook mag verwachten voor een Netflix serie. Het ziet er allemaal prima uit. Prachtige locaties, mooie aankleding, zowel de sets als de mensen. Filmen in de oude meesters zaal van het Rijks, voor de Nachtwacht, geeft toch net dat beetje extra in mijn ogen.

De acteerprestaties vond ik helemaal niet zo verkeerd.
    Er zijn mensen die het verhaal kennelijk niet begrijpen maar zo moeilijk is het toch niet?
    Enfin, ik heb mij niet verveeld. Een tweede seizoen zou kunnen, gezien het einde, maar echt nodig is het niet. Maar als het komt, zal ik het zeker weer gaan zien.

Bijdrager

Na Ares (de verwijzing naar de VOC alsook het hoge Clive Barker-gehalte in de climax waren aardig maar konden de serie m.i. als geheel niet redden) begonnen aan October Faction, eveneens op Netflix. Over een gezin waarvan de ouders een soort James Bond-achtige secrets agents zijn inclusief high tech wapentuig en ook iets met monsters. Ben benieuwd welke kant het op gaat…

Sleutelbeheerder

Nu zowel Locky & Key als NOS4A2 uitgekeken. Verslag van de eerste vind je hier, zeker een aanrader.

NOS4A2, ook gebaseerd op een werk van Joe Hill is een heel ander verhaal, veel duisterder. Moet zeggen dat het gedrag van de hoofdrolspeelster me wat irriteerde, toch een onderhoudende serie en benieuwd naar S2.

Ohja, ook The Good Place uitgekeken, het gaat immers over de hel 😀 . Zeker een mooi einde.

Nu bezig met Sabrina en Riverdale. En daarna weet ik het eigenlijk niet.

Bijdrager

Locke & Key staat voor dit weekend op het programma. Ik ben beniewd!

NOS4A2 heb ik nog niet gezien, maar ik heb wel het boek gelezen. En inderdaad de hoofdpersoon is niet per definitie enorm ‘likeable’. De grenzen tussen goed en fout zijn niet altijd even scherp in de boeken van Hill. Maar dat vind ik juist wel interessant.

Bijdrager

Net klaar met October Faction. Ik had niet heel hoge verwachtingen maar halverwege het seizoen krijgt het verhaal een wending en verandert het van een soort platte James Bond-met-monsters in iets dat je zowaar gelaagd zou kunnen noemen. Altijd leuk als er vraagtekens gezet worden bij wie nou eigenlijk de monsters zijn.

En nu begonnen met The Witcher. Erg vermakelijk omdat het me bovengemiddeld veel doet denken aan de verhalen van klassieke horror/fantasy-schrijvers als Robert E. Howard en Clark Ashton Smith.

Bijdrager

Ik ben nog bezig met Deadwood en begin daarna aan Ragnarok

Bijdrager

Toch gestopt met The Witcher. Ik merk dat ik toch te weinig geduld voor pure fantasy heb.

Nu bezig met Diablero. Verrassend onderhoudend, een beetje alsof Quentin Tarantino een script over exorcisme heeft geschreven en het heeft laten verfilmen door Robert Rodriguez.

En begonnen aan het tweede seizoen van de IJslandse misdaadserie Trapped. Het eerste seizoen was intens naar en ook deze hakt er vanaf de eerste aflevering gelijk lekker in, als een politica op straat omarmd wordt door een vreemde die hen beiden overgiet met benzine en.. enfin, de rest kunt U wel raden. Ik merk dat ik af en toe behoefte heb aan een beetje rauw realisme in m’n horror. Zal de leeftijd wel zijn…

Sleutelbeheerder

Oh, The Witcher staat nog wel op mijn lijst (niet vooraan).

Wel bijna klaar met Ares nu. Het heeft zeker goede punten en een paar zwakke punten, maar kijkt toch door de korte afleveringen lekker weg.

Sleutelbeheerder

Wel bijna klaar met Ares nu. Het heeft zeker goede punten en een paar zwakke punten, maar kijkt toch door de korte afleveringen lekker weg.

Laatste aflevering gezien, sja… kan ik toch uiteindelijk geen positief oordeel aan geven. Wel echt goed geprobeerd, leuk concept. Maar het scenario vertoond net te veel gaten. Ik weet niet of dat is omdat ze de afleveringen binnen een half uur wilden, of omdat het te summier was om afleveringen langer dan een half te kunnen maken.

Laat ik het zo zeggen, volgens mij had er zo veel meer in gezeten.

Maar wat nu te kijken? Veel horrorfilms in mn kijklijst, maar welke serie?

15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 210)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.