Wie kent deze film??

• Geplaatst in: Films

• Bijdrager

Ik ben letterlijk vrijwel mijn hele leven op zoek naar de titel van een griezelfilm die ik in mijn jeugd (ik ben nu 42) heb gezien op een Nederlandse tv zender. Ik heb dit door de jaren heen op verschillende fora gepost, echter niemand weet de titel van deze film.

Ik vermoed dat deze film halverwege de 80s op tv was. Wat ik me kan herinneren is dit:

* de film bestond uit een aantal losse verhalen.
    * 1 van de verhalen speelde zich af in een kerk. De kerk was verlaten na een dienst en een persoon vd kerk was nog aanwezig om de kaarsen te doven. Ineens kwam een glas-in-lood raam tot leven. Het was de afbeelding van een ridder die ineens uit de raam kwam. Echter was het een 2d afbeelding die tot leven is gekomen. En dit glas in lood figuur viel de nog in de kerk aanwezige persoon aan.
    * als laatse verhaal van de film zag je een man en vrouw op het kerkhof wandelen. De aftitel begon al te lopen. Op een gegeven moment stoppen ze bij een graf en je hoorde hele rustige, vredige muziek. Niks aan de hand… maar net als ze weg willen lopen en de film ten einde lijkt, komt er een hand uit het graf en grijpt 1 van beide vast en trekt hem/haar het graf in.

Dit is alles wat ik me van deze film kan herinneren? Kan iemand mij aan de titel van de film helpen?

Bijdrager

Young Sherlock Holmes

Bijdrager

WTF??? Ik heb nog nooit zo snel op een linkt geklikt 🙂 Dank je voor jouw reactie.

Het is echter wel verwarrend. De scene komt overeen met mijn herinnering, maar mijn tweede herinnering van de eind scene komt niet in deze film voor (meteen op Google info gechecked).

Wellicht dat hetgeen toentertijd op tv was, een samenvoeging van een aantal (aparte) films was, gepresenteerd als 1 geheel.

Maar bedankt voor jouw reactie, 1 (belangrijke) stap dichterbij 🙂

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.