Naar welke film kijk je uit?

JohanDeJoode
Nachtvlinder

Bericht door JohanDeJoode » vr aug 19, 2011 9:24 am

Naast The Thing prequel ook Apollo 18! Die laatste krijgt gewoon n 8.8 op IMDB. Niet dat dat altijd terecht is maar toch!

EmielLabree

Bericht door EmielLabree » zo aug 21, 2011 6:42 pm

Kan er weer drie toevoegen:

Sean Durkin's MARTHA MARCY MAY MARLENE

Jeff Nichols' TAKE SHELTER

Ben Wheatley's KILL LIST

Sic

Bericht door Sic » wo okt 19, 2011 2:47 pm

Een nieuwe Texas Chainsaw Massacre is in de maak is en wel The Texas Chainsaw Massacre 3D (uiteraard:P) ..de film zou verder moeten gaan waar Tobe Hooper ons achtergelaten heeft in 1974. En zou een film voor de fans moeten worden.. er is momenteel niet veel meer bekend dan een poster .. ik weet niet of dit iets is om naar uit te kijken.. maar ben stiekum wel benieuwd ;)

http://www.filmofilia.com/wp-content/uploads/2011/10/The-Texas-Chainsaw-Massacre-3D-poster-535x792.jpg

Robbert

Bericht door Robbert » wo okt 19, 2011 3:51 pm

Kunnen ze dat arme, uitgewoonde lijk van TCM niet gewoon met rust laten? De definitieve versie is immers al gemaakt, in 1974 :(

Ik kijk ook uit naar alle door Nederhorror genoemde titels, naar Lars von Trier's Melancholia, en naar Bruno Dumont's nieuwste, Hors Satan. En de verfilming van Cormac McCarthy's Blood Meridian, maar die komt pas uit in 2015

Martijn

Bericht door Martijn » wo okt 19, 2011 8:46 pm

Als die nieuwe TCM weer van Platinum Dunes (dat was toch de naam?) is heb ik er geen vertrouwen in. De eerste remake was niet dramatisch slecht hoor maar dat authentieke sfeertje van het origineel valt tegenwoordig gewoon niet meer te evenaren, en al helemaal niet als er een grotere studio achter zit.

Sic

Bericht door Sic » do okt 20, 2011 8:24 am

De remake viel opzich nog wel mee idd ..zeker als je em vergelijkt met the Beginning.. maar goed deel 3 en 4 waar ook niet de sterkste staaltjes filmmaken ;)

..t niveau en zeker de sfeer van t origineel zal nooit meer gehaald worden.. toch word ik altijd enthausiast als de naam Texas chainsaw massacre valt :D

@Robbert: Melancholia is toch al lang uit? Hij draait momenteel nog bij Kriterion.

Robbert

Bericht door Robbert » do okt 20, 2011 9:29 am

Klopt, maar ik woon niet in de randstad

Sic

Bericht door Sic » do okt 20, 2011 11:18 am

Ah ..ja..dan is t misschien een beetje te ver reizen.. :)

..nog even on topic..ik kijk zelf ook wel uit naar Piranha 3DD :D hahaha heel slecht misschien.. maar ik vond de eerste (remake) best vermakelijk..en in deze speelt the Hoff mee.. dan is t zowiezo episch :D

MaxJensch

Bericht door MaxJensch » do okt 20, 2011 9:27 pm

Och, zoveel films die ik wil zien...

Maar op moment kijk ik uit naar Contagion, Rise of the Planets of the Apes, Puss in Boots, nieuwe Sherlock Holmes, The Avengers, Real Steel... Kan nog wel even doorgaan, de blockbusters dus :P

Maar, wat ik echt niet wil missen is de Warcraft film, alleen maar omdat het Warcraft is. De Total Recall reboot lijkt me ook vet, en waar ik heel erg naar uit kijk (nu al) is de live-action van Akira (nieuws is vandaag bekend dat ie écht gemaakt gaat worden)

Ik hou wel van films :P

Sjors

Bericht door Sjors » vr okt 21, 2011 9:19 am

Een Warcraft film? Ha, dat klinkt wel goed :D

Naar de remake van Total Recall ben ik ook wel benieuwd en al helemaal naar de live action van Akira, hoewel ik me afvraag of dat wel goed kan worden. Wel goed om te weten dat 'ie er echt komt :) Van Ghost in the Shell willen ze ook een live action film maken toch?

purrple

Bericht door purrple » vr okt 21, 2011 10:29 am

Don't be afraid o/t dark, nieuwe Muppets film (yaay!), Tintin en Battleship

Lieuwe

Bericht door Lieuwe » vr okt 21, 2011 11:47 am

Don't be afraid of the dark valt vies tegen kan ik je helaas vertellen...

Zelf kijk ik (qua horror) uit naar Piranha 3DD, You're next, The Woman, 11-11-11 en [REC] Genesis.

Sic

Bericht door Sic » vr okt 21, 2011 12:00 pm

REC 3 ben ik ook erg benieuwd naar!

..verder lijkt me Iron Sky interessant en Frankenstein's Army (wanneer die ook moge uitkomen)

MaxJensch

Bericht door MaxJensch » vr okt 21, 2011 12:28 pm

De warcraft film zit alleen al heel lang in development. Blizzard wil hem perfect hebben volgens mij. Als ze het net zo doen als de WoW expansions, dan kan het nog wel even gaan duren, maar dan moet het ook goed zijn :P

Live-action van Akira, mja, ik denk dat het ruk wordt. Het originele verhaal is niet echt Hollywood-proof (net als veel anime overigens). Mgoed, wie weet.

En ik hoop dat de reboot van Total Recall gewoon leuk wordt. Ik vind het origineel met onze Arnold nog steeds vreselijk leuk om te kijken. Maar het was al bekend dat in de reboot ze bv helemaal niet naar Mars gaan. We zullen zien ^^

purrple

Bericht door purrple » zo okt 23, 2011 5:02 am

a.s. zaterdag naar mr Horror's Halloweenshow, verwacht veel van Don't Be Afraid of the Dark, The Thing en Wake Wood

Lieuwe

Bericht door Lieuwe » zo okt 23, 2011 3:53 pm

Wake Wood is leuk. Don't be afraid... een teleurstelling. Een soort kinderfilm eigenlijk.

Reverend JJ

Bericht door Reverend JJ » ma okt 24, 2011 7:47 am

@Max wrote:

En ik hoop dat de reboot van Total Recall gewoon leuk wordt. Ik vind het origineel met onze Arnold nog steeds vreselijk leuk om te kijken. Maar het was al bekend dat in de reboot ze bv helemaal niet naar Mars gaan. We zullen zien ^^

Ik vind het compleet van de pot gerukt dat ze een remake van Total Recall gaan maken. En van Robocop ook trouwens (heeft men misschien iets tegen de films van Paul Verhoeven?). En dat ze een remake van Red Dawn gemaakt hebben. Biobakfilms, bah.

Robbert

Bericht door Robbert » ma okt 31, 2011 11:50 am

Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe versie van The Woman In Black. Het origineel uit 1989 is zonder dollen een van de engste films die ik ooit gezien heb.

Laura

Bericht door Laura » ma okt 31, 2011 8:57 pm

Ik vind het raar dat hier meerdere keren vermeld wordt dat Don't be afraid of the dark een teleurstelling is. Bij mij voldeed hij volledig aan de verwachting (stills + trailers) het is een dark fantasy en dat is ook wat je krijgt. Het is niet bloederig of gory, maar weet erg goed de angst voor het donker te verbeelden. Ik vind dat je de angst van het meisje bijna kunt voelen. Ik kan niet anders zeggen dan supermooi gemaakt. Maarja ik hou nu eenmaal van del Torro.

Ik kijk ook erg uit naar The Captured Bird van Jovanka Vuckovic: http://thecapturedbird.com/

Waarschijnlijk het zelfde sfeertje, maar dan met shadow people.

Sjors

Bericht door Sjors » ma okt 31, 2011 9:16 pm

@Laura wrote:

Ik vind het raar dat hier meerdere keren vermeld wordt dat Don't be afraid of the dark een teleurstelling is. Bij mij voldeed hij volledig aan de verwachting (stills + trailers) het is een dark fantasy en dat is ook wat je krijgt. Het is niet bloederig of gory, maar weet erg goed de angst voor het donker te verbeelden. Ik vind dat je de angst van het meisje bijna kunt voelen. Ik kan niet anders zeggen dan supermooi gemaakt. Maarja ik hou nu eenmaal van del Torro.

Mooi gemaakt is het zeker en hoewel ik in het begin twijfelde aan de acteerprestaties van het meisje, zette ze uiteindelijk toch heel overtuigend de rol neer. Erg knap hoe ze zo geloofwaardig speelt dat ze bang is.

Anderzijds vind ik het verhaal niet echt heel sterk/bijzonder en het was echt zo'n film waarin je als kijker af en toe denkt: hoe kun je nou zo stom zijn? Althans, dat had ik en zelf stoor ik me daar altijd ontzettend aan, want ik vind het niet realistisch meer als personages ondanks bepaalde signalen niet besluiten om (bijvoorbeeld) een huis te verlaten. Daarnaast denk ik dat de eerste scène wel verwachtingen schept qua horror voor de rest van de film, die niet worden waar gemaakt. Niet per se gore (heeft die eerste scène ook niet echt), maar wel dingen om bij (de gedachte) te gruwelen.

Ik heb me overigens prima vermaakt hoor :) Maar dit is waarom ik denk dat niet iedereen even positief is.

Plaats reactie