Top 5: jouw favo horrorfilms

purrple

Bericht door purrple » di sep 18, 2012 11:35 am

oei.. vroegâh had ik wel slapeloze nachten van

1. De Lift

2. Evil Dead

Maar nu is het meer van

1. [rec]

2. grave encounters

3. paranormal activity

4. Martyrs en

5. the Grudge

..en nog veel meer (irreversible, darkness, open water, blair witch..enz. enz.)

rex1983

Bericht door rex1983 » vr nov 02, 2012 11:47 am

@I.c.e motion wrote:

In redelijk willekeurige volgorde en het worden er vast meer dan 5:

Alien

Silent Hill (game is beter, maar de verfilming doet t goed)

the Descent

Legion

Dead Silence (leuke sfeer vooral)

Hellraiser

Trick r Treat

Event Horizon

Bram Stoker's Dracula

Zombieland

Welke Legion bedoel je de film van Olaf Ittenbach of de imo waardeloze andere versie.

[hr]

@Robbert wrote:

Ik heb een beetje vals gespeeld. Ik heb er een top 10 van gemaakt, Romero's oorspronkelijke zombie-trilogie bij elkaar gezet en er staan ook een paar films in die puur genre-technisch gezien eigenlijk geen horror zijn (maar gevoelsmatig wel - voor mij althans). Sorry...

- Night Of The Living Dead/Dawn Of The Dead/Day Of The Dead

George Romero's zombie-trilogie blijft onovertroffen, zelfs met de hausse aan zombie-films die later kwam (inclusief die van Romero zelf)

- The Texas Chainsaw Massacre

Het origineel van Tobe Hooper natuurlijk. Geloof niet dat ik deze hoef uit te leggen, is 't wel?

- Eraserhead

De films van David Lynch spelen zich af in een ander universum, en dat geldt helemaal voor zijn eerste lange speelfilm uit 1977. Een broeierige nachtmerrie, beter kan ik hem niet omschrijven.

- Dead Ringers

Ben een groot fan van de films van David Cronenberg, en vind het dan ook moeilijk kiezen uit zijn oeuvre, maar bij dit bizarre gynaecologendrama drukt hij wat mij betreft precies op de juiste knoppen.

- The Wicker Man

Het origineel van Robin Hardy natuurlijk, niet dat Nicholas Cage-vehikel. Venijnig filmpje over de Christelijke politieman Sgt. Howie, die op een schots eilandje de verdwijning van een meisje onderzoekt en tot zijn afgrijzen ontdekt dat de plaatselijke bevolking er uiterst on-Christelijke denkbeelden op na houdt. Niet zozeer eng, meer gemeen op een Roald Dahl-achtige manier. Met een prachtige soundtrack.

- Repulsion

Als horror een vak op school zou zijn, dan zou deze klassieke film van Roman Polanski prima als lesmateriaal fungeren.

- The Exorcist

Commentaar overbodig me dunkt.

- Blue Velvet

Over de gruwel en verrotting die zich onder de oppervlakte van een op het oog idyllisch stadje kan bevinden, in dit geval het houthakkersplaatsje Lumberton. Met Dennis Hopper als de griezeligste psychopaat ooit.

- Apocalypse Now

Laat niemand je wijsmaken dat dit een oorlogsfilm is, enkel en alleen omdat het zich afspeelt tijdens de Vietnam-oorlog.

- Het Zevende Zegel

Onbegrijpelijk eigenlijk, dat Ingmar Bergman's existentiële drama zelden wordt erkend als de enge film die het ook wel degelijk is. Ridder Antonius Bock keert terug van de kruistochten en ontmoet daar de Dood. Letterlijk welteverstaan. Ik heb begrepen dat op dit forum ook wat metal-liefhebbers zitten. Nou, als doom-bands als Saint Vitus of Pentagram ooit een videoclip hadden gemaakt dan had die er zeker zo uitgezien als Het Zevende Zegel. Wonderschoon en inktzwart.[hr]

Damn, vergeet ik gewoon Don't Look Now...:-/

Een gewldige lijst van goede films vooral Wickerman en Repulsion vond ik echt steen goed, heb je de film The Tenant van Polanski al een keer gezien? en wat vond je er van?

Robbert

Bericht door Robbert » vr nov 02, 2012 12:21 pm

@rex1983 wrote:

Een gewldige lijst van goede films vooral Wickerman en Repulsion vond ik echt steen goed, heb je de film The Tenant van Polanski al een keer gezien? en wat vond je er van?

Ja, al is dat wel lang geleden dat ik die gezien heb. Ik weet nog dat ik 'm vooral erg vervreemdend vond, maar ik zou 'm nog een keertje moeten zien om een gedegen oordeel te vellen.

Tsja, Polanski. Het mag dan een dubieus mannetje zijn, 't is wel een groot cineast :)

Halcyon

Bericht door Halcyon » ma nov 05, 2012 6:55 pm

Zitten enkele leuke titels tussen.

Dead Ringers, Eraserhead en Repulsion lijken thematisch misschien wel buitenbeentjes, maar de horror (en het drama) schuilen in de uitwerking. Cronenberg, Lynch en Polanski zijn meesters in het horroriseren van ogenschijnlijk dagdagelijkse zaken. The Wicker Man vind ik ook een leuke en vreemd genoeg zijn er weinig andere films in deze stijl gemaakt. Ik denk spontaan aan Blood on Satan's Claw en The Witchfinder General.

Sic

Bericht door Sic » di nov 06, 2012 3:50 pm

Toch ook maar es aan een lijstje wagen :)

John Carpenter‘s The Thing

Zombi 2

The Beyond

Braindead

Ghost of Frankenstein

Terminator 2

Humanoids from the deep

Evil Dead 2

Dracula has risen from the grave

From Beyond

jrkalee

Bericht door jrkalee » vr dec 21, 2012 10:12 am

Dit zijn de eerste 5 die me te binnen schieten.

Witchfinder General (1968)

Prince of Darkness (1987)

The Haunting (1963)

Susperia (1977)

Blood on Satan’s Claw (1971)

Dan mist deze lijst nog wel meerdere cruciale titels als Bride of Frankenstein, Old Dark House, Night of the Demon, The Wickerman… etc. That’s life.

Spawn999

Bericht door Spawn999 » vr dec 21, 2012 10:27 am

Suspiria ;)

jrkalee

Bericht door jrkalee » vr dec 21, 2012 11:24 am

Ouch! :blush:

Spawn999

Bericht door Spawn999 » vr dec 21, 2012 1:41 pm

Ah maakt niet, blijft super die film!

Plaats reactie