Vind je EXTRA's belangrijk bij aanschaf van de DVD/BD?

Plaats reactie
frank
Site Admin

Bericht door frank » za jun 18, 2011 12:32 pm

Sommige films komen uit op DVD/BD met veel extra's, zoals behind the scenes, making of, alternate ending, make up of audiocommentaar.

Maar andere uitgaves zijn compleet naakt.

Vind jij extra's belangrijk bij de aanschaf van een film over DVD/BD?

En zo ja, welke specials ben je dan het meeste geïnteresseerd in?

Sjors

Bericht door Sjors » za jun 18, 2011 1:23 pm

Nee, dat interesseert me totaal niet, dus ik kijk er niet eens naar als ik een dvd koop :P Maar als ze erop zitten, vind ik het soms wel leuk om deleted scenes, alternate endings of trailers van andere films te kijken, maar als het er niet opstaat dan maakt me dat ook niets uit.

Martijn

Bericht door Martijn » za jun 18, 2011 1:46 pm

Ik kijk er vaak of ze erop staan als ik een dvd/bd koop, maar ik laat de film niet liggen als er geen extra's op staan. Maar al te vaak kom ik niet aan de extra's toe en kijk ik liever nog een een nieuwe film :)

Jeroen

Bericht door Jeroen » do jun 23, 2011 11:47 am

Ik zou er ook geen film om laten liggen als er geen extra's op zitten. En de meeste extra's heb ik nog niet eens bekeken. Wat ik wel altijd bekijk en wat ik ook leuk vind, zijn bloopers...

Laura

Bericht door Laura » vr jun 24, 2011 7:33 pm

Ik moet zeggen dat ik zelf weinig films koop. Als ik er een koop dan is het vaak echt een klassieker met een flinke dosis sentiment. Of een film die me inspireert en daarom vaker wil kijken.

Extra's zijn zeker een plus! Ik hou van films die mooi zijn gemaakt en het liefste met een fantasie omgeving (Lotr/labyrinth/dark crystal/etc) Als er dus een 'making of' op de dvd/blueray staat ben ik een blij meisje en eerder geneigd hem te kopen.

Om het geheel af te maken, wordt ik ook altijd blij van bloopers =) Maar dat maakt niet de keuze of ik een film koop of niet.

Sic

Bericht door Sic » wo jun 29, 2011 2:43 pm

Making of..als t een goeie is..kan wel leuk zijn...zeker als er ingegaan wordt op gore effect e.d. verder.. deleted scenes ed kunnen me gestolen worden..ze zijn niet voor niks gedelete.. ik laat er geen film om liggen als er geen extra's op staan... wat ik wel wel erg waardeer als er een lekkere trailer show op staat... mits ze gerelateerd zijn aan t genre van de film

Koontz

Bericht door Koontz » wo jun 29, 2011 10:04 pm

Ja, ik vind het wel interessant om te zien hoe ze alle special effects, make-up en kostuums maken.

Bloopers, weggelaten scènes, een alternatief einde en easter eggs vind ik ook altijd leuk. Of een alternatieve versie van de film.

Commentaar hoeft meestal van mij niet. Sla ik bijna altijd over.

Guantaz

Bericht door Guantaz » do jul 28, 2011 9:29 am

@Sjors wrote:

Nee, dat interesseert me totaal niet, dus ik kijk er niet eens naar als ik een dvd koop :P Maar als ze erop zitten, vind ik het soms wel leuk om deleted scenes, alternate endings of trailers van andere films te kijken, maar als het er niet opstaat dan maakt me dat ook niets uit.

dit

JohanDeJoode
Nachtvlinder

Bericht door JohanDeJoode » vr jul 29, 2011 10:36 am

Het hangt er van af hoe duur de dvd ook is. Bij eentje van 5 a 8 euro verwacht ik niet zoveel.. Wil ik er eentje van 16 euro aanschaffen dan moet je of heel erg goed zijn of heel veel extra's bevatten.

Empoesa

Bericht door Empoesa » za jul 30, 2011 6:24 pm

Eerlijk gezegd kijk ik niet specifiek naar de extra's maar commentaar van de regiseur is soms wel erg leuk. Ik heb ooit de dvd van Once upon a time in Mexico gezien en daar zat bij de bonus features het live recept klaar gemaakt door de regiseur geloof ik van het gerecht Puerto Pibil.

Dat vond ik wel een heel erg origineel extraatje ik moet de dvd overigens nog steeds aanschaffen.

frank
Site Admin

Bericht door frank » zo jul 31, 2011 9:05 pm

@Johan de Joode wrote:

Het hangt er van af hoe duur de dvd ook is. Bij eentje van 5 a 8 euro verwacht ik niet zoveel.. Wil ik er eentje van 16 euro aanschaffen dan moet je of heel erg goed zijn of heel veel extra's bevatten.

Da's ook wel weer waar. In de rommelbak kijk ik ook zeker niet naar de extra's.

Martijn

Bericht door Martijn » di aug 02, 2011 6:17 pm

Maar wat hebben jullie in de regel liever? Een iets goedkopere dvd zonder extra's of iets meer betalen en dan met.

En wat vinden jullie van de verpakking? Is dat nog belangrijk?

JohanDeJoode
Nachtvlinder

Bericht door JohanDeJoode » wo aug 03, 2011 10:48 am

Nah.. Vroeger kon ik echt voor de verpakking gaan.. Maar tegenwoordig niet meer.

Ik kan niet echt zeggen of ik het fijner vind om goedkope dvd's te kopen zonder extra's of iets meer betalen voor een film met extra's. Het hangt ook af van de film en wat het zo extra zou maken aan een bepaalde film. Bij Dawn of the Dead (2004) zit bordevol echt leuke extra's. Die film, met al zijn special effects is sowiezo interessanter omdat de making offs gewoon iets meer bieden dan andere films zonder special effects. Ik wil graag zien hoe het is gemaakt. Hoe castings verlopen. Hoe opnames worden gefilmd. Bij een film als, ik zeg maar wat, The Killer inside Me vind ik dat niet interessant...

NovemberMike

Re: Vind je EXTRA's belangrijk bij aanschaf van de DVD/BD?

Bericht door NovemberMike » ma dec 24, 2018 8:46 am

Ik schaf het liefst BR aan en dan het liefst de "special edition" of "directors cut". Ik kijk graag interviews en "making off", bloopers, special effects etc. Bij de collectors edition van The Lord of the Rings zit er bij elke film, 3 schijfjes met extra's. Heel mooi om te kijken. Alles wordt benoemd en uitgelegd, heel gaaf!

Plaats reactie