Meest overgewaardeerde horrorfilms

Robbert

Bericht door Robbert » vr jan 06, 2012 11:33 am

@Sic wrote:

ik hoop dat mn spaties goed staan :P

Niet helemaal, maar ik zal me maar even inhouden. De emoties zijn al zo hoog opgelopen vandaag... :P

Lieuwe

Bericht door Lieuwe » vr jan 06, 2012 12:14 pm

@Robbert wrote:

@Lieuwe wrote:

Als je de benaming "arrogant figuur" al als schelden beschouwt... :rolleyes:

Misschien moet je eerst even kijken waar de kritiek vandaan komt en gewoon normaal doen, en niet zo vreselijk neerbuigend en uit de hoogte doen naar anderen terwijl daar helemaal geen aanleiding voor is. Je bent niet zo belangrijk als je zelf denkt....

En de rest van mijn post was geen reactie op jou maar op Halycon...

Ik ga er in ieder geval vanuit dat het niet als compliment bedoeld is. Daarnaast heb ik als iemand die in de gehandicaptenzorg gewerkt heeft ook wel wat moeite met een woordje als 'debiel'. Als je je punt niet kunt maken zonder mensen voor van alles uit te maken, is het dan niet beter om gewoon je mond te houden?

Verder denk ik helemaal niet dat ik belangrijk ben hoor :rolleyes: Maar als jij allerlei kwaliteitsfilms als 'saai' en 'vervelend' afdoet en tegelijkertijd loopt te geilen op allerlei platte slasherfilms, mag ik daar dan niet op reageren?

Wat doe je eigenlijk bij Schokkend Nieuws? De koffie rondbrengen neem ik aan? :P

Dat laatste zinnetje is precies wat ik bedoel. Onnodig denigrerend en kleinerend willen doen. Hou toch op, man. Als je echt wil weten wat ik doe bij SN type je maar m'n naam in op de site.

Natuurlijk mag je reageren maar waarom kan je dat niet op een normale manier doen i.p.v. altijd zo uit de hoogte? Je bent gewoon aan het provoceren en aan het zuigen. En dan raar opkijken als iemand eens fel reageert. Tjonge, jonge...

Sic

Bericht door Sic » vr jan 06, 2012 12:26 pm

@Robbert wrote:

@Sic wrote:

ik hoop dat mn spaties goed staan :P

Niet helemaal, maar ik zal me maar even inhouden. De emoties zijn al zo hoog opgelopen vandaag... :P

:D dank u ..t zou echt mijn tere zieltje krenken :P [hr]

@Lieuwe wrote:

@Robbert wrote:

@Lieuwe wrote:

Als je de benaming "arrogant figuur" al als schelden beschouwt... :rolleyes:

Misschien moet je eerst even kijken waar de kritiek vandaan komt en gewoon normaal doen, en niet zo vreselijk neerbuigend en uit de hoogte doen naar anderen terwijl daar helemaal geen aanleiding voor is. Je bent niet zo belangrijk als je zelf denkt....

En de rest van mijn post was geen reactie op jou maar op Halycon...

Ik ga er in ieder geval vanuit dat het niet als compliment bedoeld is. Daarnaast heb ik als iemand die in de gehandicaptenzorg gewerkt heeft ook wel wat moeite met een woordje als 'debiel'. Als je je punt niet kunt maken zonder mensen voor van alles uit te maken, is het dan niet beter om gewoon je mond te houden?

Verder denk ik helemaal niet dat ik belangrijk ben hoor :rolleyes: Maar als jij allerlei kwaliteitsfilms als 'saai' en 'vervelend' afdoet en tegelijkertijd loopt te geilen op allerlei platte slasherfilms, mag ik daar dan niet op reageren?

Wat doe je eigenlijk bij Schokkend Nieuws? De koffie rondbrengen neem ik aan? :P

Dat laatste zinnetje is precies wat ik bedoel. Onnodig denigrerend en kleinerend willen doen. Hou toch op, man. Als je echt wil weten wat ik doe bij SN type je maar m'n naam in op de site.

Natuurlijk mag je reageren maar waarom kan je dat niet op een normale manier doen i.p.v. altijd zo uit de hoogte? Je bent gewoon aan het provoceren en aan het zuigen. En dan raar opkijken als iemand eens fel reageert. Tjonge, jonge...

Ik denk dat die laatste zin meer bedoeld is als grap.. en jullie hebben duidelijk niet dezelfde soort humor ;) (als ik zo vrij mag zijn om me er tegenaan te bemoeien ;) )

Laura

Bericht door Laura » vr jan 06, 2012 12:32 pm

Beste mensen, Graag wil ik jullie vragen elkaar niet aan te vallen en elkaars mening te respecteren.

We houden hier allemaal van horrorfilms, alleen hebben we allemaal een andere smaak. Laten we elkaar daarvoor waarderen, dat zorgt voor meer kleur en misschien zelfs wel openbaringen.

De eerst volgende die zich niet aan de forumregels kan houden krijgt een tijdelijke ban.

Dank!

Sic

Bericht door Sic » vr jan 06, 2012 12:59 pm

Back on topic:

The Sixth Sense (geloof dat dit wel afgedaan wordt als horror) Heel veel awards binnen gehaald (dus waardering alom) maar ik zie t gewoon niet in deze film.. heeft me geen moment kunnen boeien ..en t plot heb je al veel te snel door.. voor mij is dit 1 van de meest overgewaardeerde "horror" films...

Robbert

Bericht door Robbert » vr jan 06, 2012 2:45 pm

@Sic wrote:

Back on topic:

The Sixth Sense (geloof dat dit wel afgedaan wordt als horror) Heel veel awards binnen gehaald (dus waardering alom) maar ik zie t gewoon niet in deze film.. heeft me geen moment kunnen boeien ..en t plot heb je al veel te snel door.. voor mij is dit 1 van de meest overgewaardeerde "horror" films...

Het enige wat ik overgewaardeerd vond aan The Sixth Sense was de vermeende 'grote verrassing' aan het einde, aangezien exact datzelfde gegeven toch al vaak genoeg eerder gebruikt is (met Ambrose Bierce's klassieke korte verhaal An Occurence At Owl Creek Bridge en Herk Harvey's prachtfilm Carnival Of Souls als vroegste voorbeelden - voorzover ik weet dan ;) )

PuCkii

Bericht door PuCkii » zo mar 11, 2012 7:38 pm

Alles van Paranormal Activity, Final Destination, The Blair Witch Project en zo zijn er vast nog een paar waar ik even niet op kom.

Maar smaken verschillen natuurlijk. Ik heb me zitten vervelen bij Paranormal Activity 1, deel 2 heb ik afgezet omdat ik me onwijs (nog meer als bij 1) verveelde en 3 ging dan nog wel. Terwijl er heel wat mensen zijn geweest die het onwijs enge en goede films vonden. Insidious is er trouwens nog zo 1. Ik vond hem absoluut niet slecht, en zal ook zeker naar deel 2 gaan, maar na alle reacties had ik toch wel een engere film verwacht. Ik ben zeker een aantal keer geschrokken, maar toen je dat stuk met die vent kreeg die uit Star Wars leek te zijn weggelopen geloofde ik het wel even, de laatste minuut vond ik dan wel weer goed.

Maar nogmaals smaken verschillen, en gelukkig maar anders zou je alleen maar dezelfde films zien.

marvin

Bericht door marvin » za mei 12, 2012 8:26 pm

The Exorcist

nu ik hem net heb gezien vind deze hier ook wel horen.

Sic

Bericht door Sic » za mei 12, 2012 8:33 pm

@marvin wrote:

The Exorcist

Ouch! Zo niet mee eens :D maar mischien is dat een leeftijds dingetje

JohanDeJoode
Nachtvlinder

Bericht door JohanDeJoode » ma mei 14, 2012 5:38 pm

@Sic wrote:

@marvin wrote:

The Exorcist

hahahaha ja dat kan niet anders Sic! :P

marvin

Bericht door marvin » ma mei 14, 2012 6:59 pm

@Johan de Joode wrote:

@Sic wrote:

@marvin wrote:

The Exorcist

hahahaha ja dat kan niet anders Sic! :P

tja smaken verschillen.

maar aan me leeftijd zal het niet liggen.

er was rond die tijd een veel better film of te wel omen.

die kwa sfeer en spanning de kijker aan beeld gekluisterd houd.

dat heb je weer niet bij de exorcist.

het duurt veel te langen.

en dan krijg je die zo genaamde shock scene's die zwaar tegenvallen.

een beetje gekke bekken trekken en vloeken en dat was het.

mischien shockt toen maar nu niet meer.

Halcyon

Bericht door Halcyon » ma mei 14, 2012 7:55 pm

Wat mij vooral stoorde aan The Exorcist was het feit dat een briljante track als Tubular Bells zo slecht gebruikt wordt. Uiteindelijk is de track tijdens de film maar één keertje echt hoorbaar. De andere keer wordt het pas diep in de aftiteling ingezet en dat vind ik een enorme gemiste kans voor een nummer met zo'n punch.

rex1983

Bericht door rex1983 » ma okt 29, 2012 9:46 am

1.The Exorcist

2. Poltergeist ( de special fx zijn echt niet zo goed als mensen zeggen en 't enige goede aan de film is Heather O'Rourke zonder haar was de film echt niks waard).

3. Paranormal Activity

4. [REC]2

5.The Shining (1980)

6.Blade

7.Cold Prey (Fritt Vilt)

8.Hostel

9.The Ring (Hollywood remake meuk)

10.Friday the 13th

Empoesa

Bericht door Empoesa » ma okt 29, 2012 8:57 pm

Mijn lijstje:

1. Blairwitch Project

2. [Rec] 2

3. Hellraiser VI (ik ben absoluut een fan van Pinnhead maar deze vond ik niks)

4. Paranormal activity

5. Shocker

6. I know what you did last summer

7. Scream

voorlopig.....

Sjors

Bericht door Sjors » ma okt 29, 2012 9:13 pm

Wordt [Rec]2 zo erg gewaardeerd dan? Ik dacht dat de meeste mensen het er wel mee eens zijn dat het tweede deel het lang niet haalt bij het eerste deel. Dus dan kun je volgens mij niet echt over overwaardering spreken.

frank
Site Admin

Bericht door frank » ma okt 29, 2012 9:38 pm

Ik kan eigenlijk Halloween niet zo goed pruimen...

rex1983

Bericht door rex1983 » di okt 30, 2012 7:48 am

@Empoesa wrote:

Mijn lijstje:

1. Blairwitch Project

2. [Rec] 2

3. Hellraiser VI (ik ben absoluut een fan van Pinnhead maar deze vond ik niks)

4. Paranormal activity

5. Shocker

6. I know what you did last summer

7. Scream

voorlopig.....

Hellraiser VI is niet over gewaardeerd deze film is zelfs door iedereen afgezeken.

[hr]

en Shocker is nog nooit gewaardeerd geweest ik ken in ieder geval niemand die deze film ook maar een klein beetje waardeerd.

rex1983

Bericht door rex1983 » vr nov 02, 2012 11:32 am

En natuurlijk niet te vergeten The Devil's Rejects en elke andere film die ooit door Rob Zombie is gemaakt, Ja ik vind devil's rejects overgewaardeerd het domme laatste half uur heeft imo de hele film verpest.

NovemberMike

Re: Meest overgewaardeerde horrorfilms

Bericht door NovemberMike » vr nov 09, 2018 9:18 pm

Boogeyman, Sharknado, Tremors 2 en verder, Scream 2-3 (de eerste was nog te pruimen en de vierde was wel lachen), Alien vs Predator 1 (de tweede was een stuk duisterder waardoor ie minder slecht was), Saw 2 en verder, White Noise 2...
Sowieso Cabin Fever... niet te doen.

Rob

Re: Meest overgewaardeerde horrorfilms

Bericht door Rob » zo nov 11, 2018 10:20 pm

Volgens mij moet het gaan over films die een enorm goed pers krijgen, gehypet zijn en dan toch tegenvielen, toch?
Bij de meeste genoemde films zie ik die hype of goede pers niet zo ;)

Maar on topic:
Hereditary van Ari Aster.
Waanzinnig gehypet, ook hier, maar eigenlijk gewoon doodsaai tenzij je naar een als horror geadverteerde film gaat terwijl je eigenlijk art house wil zien.
Voor alle duidelijkheid, dit is een persoonlijke mening waarvan ik weet dat hij hier niet door iedereen gedeeld wordt. Wat prima is ;)

Voor Mother! van Darren Aronofsky geldt eigenlijk zo ongeveer hetzelfde. Veel mumbo jumbo symboliek, maar het monde wel uit in echte horror. Zeker gezien vanuit het standpunt van het karakter van Jennifer Lawrence.
Resistance if futile....

Plaats reactie