Meest ondergewaardeerde horrorfilms

Plaats reactie
Robbert

Bericht door Robbert » vr jan 06, 2012 9:49 pm

Deze (echt waar hoor)

Koffie iemand? :P

Robbert

Bericht door Robbert » za jan 07, 2012 12:38 pm

En nu serieus :P

Ik zag deze sfeervolle, David Lynch-achtige horrorthriller ooit tijdens de Night Of Terror in Rotterdam, voor een publiek dat vooral op bloed en gore zat te wachten en dat ook luidkeels kenbaar maakte. Beetje jammer, maar dat neemt niet weg dat dit een prachtfilm is. Een onontdekt juweeltje.

Australië in de jaren 50. De jonge Seth Dove vind het maar niks dat zijn oudere broer iets krijgt met hun ietwat eigenaardige buurvrouw. Hij is er namelijk van overtuigd dat ze een vampier is. En hij heeft het al niet makkelijk met zijn geschoffelde ouders en een groep sadistische randgroepjongeren die gruwelijk huishoudt in de buurt. Alles wat er mis kan gaan gaat dan ook mis in deze duistere en broeierige film.

Halcyon

Bericht door Halcyon » za jan 07, 2012 3:06 pm

Predator. Doorgaans verguisd omdat er ene Oostenrijker in meespeelt, maar in mijn ogen oprecht eng en degelijk uitgewerkt op het vlak van de groepsdynamiek die op een tegengestelde manier werkt als bv. The Thing.

Lieuwe

Bericht door Lieuwe » za jan 07, 2012 3:43 pm

Predator is een prima film. Schwarzenegger heeft overigens wel meer prima films. Hij kan misschien niet acteren, maar uitstraling had 'ie wel. Commando (geen horror) is ook een mooi voorbeeld van een ondergewaardeerd Schwarzenneger-product.

Zag laatst overigens Predator 2 nog, die helaas veel slechter is.

Sic

Bericht door Sic » za jan 07, 2012 5:34 pm

Sowieso niks mis met Schwarzenegger. Neem alleen Terminator al ;) Ik heb zelf ook niet t idee dat predator ondergewaardeerd wordt.

Robbert

Bericht door Robbert » za jan 07, 2012 5:37 pm

Niks mis met Predator inderdaad. Of met Aaah-nuld :D

[video=youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Xw9AHPXe8C4[/video]

JohanDeJoode
Nachtvlinder

Bericht door JohanDeJoode » wo feb 22, 2012 8:07 pm

Dat heb ik weer met:

Sleepless of Non Ho Sonno

Deze film van Daria Argento vind ik een van de meest aangename horrorfilms van de afgelopen decenia. De muziek, de sfeer. Het is gewoon fijn een ouderwetse Dario Argento film weer eens te zien na alle crap die hij verder heeft gemaakt. Ja ook deze film heeft zijn typische mankementen maar dat maakt het soms ook wel weer grappig. :)

Martijn

Bericht door Martijn » wo feb 22, 2012 9:47 pm

Die moet ik nodig eens een tweede kijkbeurt geven, ik kan me herinneren dat ik hem met vlagen leuk vond maar dat er ook veel saaie momenten in zaten.

Martijn

Bericht door Martijn » vr feb 24, 2012 2:05 pm

Net dus ook Sleepless eens weer gekeken en ik moet zeggen dat ik hem toch niet zo heel goed vindt hoor. In ieder geval lang zo goed niet als dat ik mij herinnerde. Behoorlijk slecht geacteerd en veel slechte dialogen. En de film had ook makkelijk gewoon 90 minuten kunnen duren want er zitten nogal wat overbodige scenes in. Ook vielen de geluidseffecten tijden een paar kills in negatieve zin op. Daarnaast zijn die kills wel weer erg bruut en zitten er ook weer een aantal visueel sterke stukken in, de scène in de trein is erg goed. En al balanceerd het muziek soms op het randje van cheesy, toch vindt ik het een gave soundtrack.

rex1983

Bericht door rex1983 » ma okt 29, 2012 1:58 pm

The Woman in Black (1989 tv film)

The pit and the pendulum (1991)

Session 9

Cronos

One missed call (originele japanse film uit 2003)

Tucker and Dale vs Evil

The Beyond (film van Lucio Fulci)

Haxan

Don't Torture a Duckling

Hiruko the Goblin

Nightmare Detective

The Nanny

Gemini

Altered

Isolation

JohanDeJoode
Nachtvlinder

Bericht door JohanDeJoode » ma okt 29, 2012 6:56 pm

@martijn wrote:

Net dus ook Sleepless eens weer gekeken en ik moet zeggen dat ik hem toch niet zo heel goed vindt hoor. In ieder geval lang zo goed niet als dat ik mij herinnerde.

Dat heb ik zelf dus ook Martijn. Tien jaar geleden vond ik hem echt te gek. Maar gaande weg is hij toch uit mijn top tien gevallen. Dario Argento heeft misschien toch wel echt zijn beste tijd gehad... De laatste 10/15 jaar was eigenlijk niks...

[hr]

Ik weet, ik praat mezelf tegen maar ik moest laatst wel tot deze conclussie komen toen ik hem weer zag...

Empoesa

Bericht door Empoesa » ma okt 29, 2012 8:37 pm

Persoonlijk vind ik Haute Tension wel een ondergewaardeerde film. Leuke plotwending en de Fransen laten zien dat ze echt wel horror kunnen maken.

@rex1983 Tucker and Dale vs Evil, vond ikook een leuke film knap dat je een heel eind komt met toevalligheden. Pit and the Pendulum nice.

rex1983

Bericht door rex1983 » do nov 01, 2012 11:23 am

Pontypool vind ik ook echt zwaar ondergewardeerd.

JohanDeJoode
Nachtvlinder

Bericht door JohanDeJoode » do nov 01, 2012 3:40 pm

Yup! Helemaal mee eens Rex1983.

Het geeft een goede draai aan het zombigenre en de uitwerking is ook lekker subtiel en niet over the top.

jrkalee

Bericht door jrkalee » vr dec 21, 2012 10:18 am

Prince of Darkness van John Carpenter vind ik zelf wel een ondergewaardeerde klassieker. Het apocalyptische sfeertje, de mix van paranormaal/occult en wetenschap, het hele idee van boodschappen vanuit de toekomst die via dromen doorgegeven worden...etc. Er zijn veel aspecten aan deze film die me persoonlijk heel erg aanspreken. Maar het is vooral die sfeer van naderend onheil wat deze fim, voor mij althans, zo goed maakt.

NovemberMike

Re: Meest ondergewaardeerde horrorfilms

Bericht door NovemberMike » vr nov 09, 2018 8:38 pm

Tucker and Dale vs Evil inderdaad! Supergave film!
En als Predatorfan mag de eerste Predator natuurlijk niet ontbreken. De tweede was slechter, maar Predators vind ik dan weer toch echt wel cool!

Rob

Re: Meest ondergewaardeerde horrorfilms

Bericht door Rob » zo nov 11, 2018 10:10 pm

Prince of Darkness is gewoonweg briljant. Laatst toevallig weer eens gekeken.

Near Dark van Kathryn Bigelow past denk ik ook wel in dit lijstje.
Resistance if futile....

Plaats reactie