Laatste film die je gezien hebt

Plaats reactie
Robbert

Laatste film die je gezien hebt

Bericht door Robbert » wo aug 14, 2019 6:36 pm

Midsommar
Prachtig! Schit-te-rend! Meesterwerk! Believe the hype!

Climax
Een dansfilm, maar dan eentje van zwartkijker Gaspar Noé. Erg goed en bepaald niet om te lachen.

Brightburn
Wat als Superman eigenlijk een monster was? Vergeleken met voorgaande titels een niemendalletje maar niettemin best onderhoudend.

NovemberMike

Re: Laatste film die je gezien hebt

Bericht door NovemberMike » za okt 05, 2019 9:19 am

It 1 & 2 achter elkaar in de Kinepolis Antwerpen.
Ehm, tja. Deel 2 haalt het niet bij deel 1. Teveel CGI, te weinig Pennywise.

John Wick 3; Parabellum:
Supervette actiescenés, gave soundtrack en een goede inleiding op de vierde film, want daar wordt wel naar gehint.

Rob

Bericht door Rob » za okt 12, 2019 11:25 am

Ben deze week naar Joker geweest. Absoluut niet verkeerd maar in mijn ogen wel te veel gehypet.
Ook naar The Kitchen geweest. Die vond ik verrassend leuk.
It deel 2 was een echte tegenvaller. Na deel 1 had ik er hoge verwachtingen van, maar die werden niet waargemaakt. Jammer.
Brightburn is al wat langer geleden, maar dat was een hele coole film. Leuk concept. Evil Superman :-)
In totaal heb ik in de laatste 4 weken 14 films gezien in de bios (Tja, een moviepass). Maar dat waren niet allemaal genrefilms.

Midsommar heb ik aan mij voorbij laten gaan. Na het debacle van Hereditary van vorig jaar had ik daar geen zin in.
Resistance if futile....

Robbert

Bericht door Robbert » ma okt 21, 2019 12:09 am

Wounds
Op Netflix. Gebaseerd op een kort verhaal van Nathan Ballingrud en dat is zo'n beetje de grootste zwartkijker onder de hedendaagse horrorschrijvers. Een barman komt door een samenloop vam omstandigheden in aanraking met de duistere, occulte praktijken van een groep jongeren. De sfeer van Ballingrud's fictie is goed getroffen maar zal niet aan iedereen besteed zijn. Hoofdpersonage Will is een onysmpathieke, egocentrische flapdrol en dat gegeven maakt een belangrijk deel uit van het verhaal. Zijn existentiële worsteling met machten waar hij geen controle over heeft en hierdoor ook met zichzelf is even belangrijk als het horrorelement. De film is zeker duister en met momenten beklemmend maar daadwerkelijk eng wordt het nergens, het is vooral het misantropische wereldbeeld dat de film maakt tot wat hij is. Eentje voor de fijnproevers.

El Camino
Onderhoudend maar overbodig vervolg op Breaking Bad.

NovemberMike

Bericht door NovemberMike » ma okt 28, 2019 5:24 pm

PAS OP: EVENTUELE SPOILERS OVER TERMINATOR DARK FATE!

Terminator: Dark Fate. Tja, na de eerste Terminator en het het excellente vervolg T2: Judgement Day is dit vervolg een zeer goede opvolger. Dark Fate negeert Rise of the Machines, Salvation en Genysis. Gelukkig, want die laatste drie delen (en dan vooral ROTM en Genysis) zijn gewoonweg geen goede Terminatorfilms.
Dark Fate: na het opblazen van Cyberdyne systems in T2 is de toekomst veranderd. Sarah en haar zoon John Connor leven allebei verder in vrijheid en gaan de toekomst tegemoet. Skynet stuurt nog steeds Terminators naar het verleden om John Connor te vermoorden. Elke keer lukt het om ze te verslaan en Skynet een stap voor te blijven. Dit lukt totdat een Model T800 John opspoort en vermoordt. Sarah Connor blijft verslagen achter. Dit is een mooi en bruut begin! De machines hebben de leider van het verzet gevonden en vermoord! Machines 1, mensheid 0. Ik vind dit een mooie draai in het verhaal, je moet het als schrijver/regisseur maar durven om 1 van de hoofdrolspelers/belangrijke karakters in het complete verhaal om te brengen. Veel schrijvers van actie/horrorfilms durven of doen dit niet. De film begon daardoor interessant.
Dan verschijnen er twee andere belangrijke personages in de film. Grace, een mens welke is verbeterd. Ze geneest sneller, is sterker en heeft een betere stamina om korte impulsieve gevechten met Terminators te overleven. Zij is gestuurd om de toekomstige leidster van het verzet te beschermen. Ze is tevens gestuurd door haar.
Aan de andere kant verschijnt een Terminator die het heeft voorzien op de leidster van het verzet van de toekomst (het verhaal gaat steeds bekender klinken. T2 & T3, ring any bell?). De Terminator, model REV-9, wordt gespeeld door Gabriel Luna. Mij onbekend, maar hij zet een creepy Terminator/killingmachine neer. Zijn blik is net als de blik van de T1000 uit de tweede film: vastberaden, eng en doordrongen. De REV-9 is vrijwel onverslaanbaar, herstelt zich bijna overal van en kan zich in tweeën splitsen om zo het doel te bereiken. Het endoskelet wat achterblijft als de REV-9 zich splitst ziet er gaaf en bruut uit! Geen blinkend endoskelet zoals uit de eerste twee films, maar een mat zwart, boos kijkend endoskelet met de functie zoals de T1000. Het kan scherpe wapens maken van zijn zijn handen en armen en heeft "smelt-herstel-functie" zoals de T1000.
Er zijn een paar gave scenes waar de REV-9 wordt neergeschoten en neergeslagen. Zijn huid is wordt beschadigd, maar dit smelt weer samen, net zoals de gaten die in de T1000 worden geknald. Alleen dit ziet er (natuurlijk) gelikter uit dankzij de alsmaar steeds beter wordende CGI.
Linda Hamilton komt op het precies goede moment om Grace en de leidster van het verzet te redden op de brug. De REV-9 wordt van de brug geblazen en met drieën gaan ze verder. Het blijkt dat Sarah Connor, nadat haar zoon John werd vermoord, smsjes krijgt met als ondertekening "for John" (rara van wie) om zo Terminators uit de toekomst af te knallen. Grace legt uit hoe het komt dat er toch weer Terminators naar het verleden worden gestuurd. Er is door de mensheid een nieuw soort Skynet gemaakt, Legion genaamd. Precies hetzelfde als Skynet met hetzelfde doel, alleen een andere naam.
Op het lichaam van Grace staan coördinaten getatoeëerd. Ze rijden er naartoe en vinden de T800 welke John heeft vermoord. Zijn enige doel is bereikt door John Connor te vermoorden en heeft in de tussentijd veel (menselijkheid) geleerd. Het is geen killingmachine meer, maar een huisman met een vrouw en kind. Hij is zelfstandig ondernemer in de gordijnhandel. Hij legt uit hoe dit zo is gekomen en het drietal verzint hoe de REV-9 te verslaan.
Arnold Schwarzenegger zet een T800 neer welke menselijker is geworden. Zijn bewegingen zijn niet meer zo houterig en robotachtig. De film gaat verder met dikke actiescenes, gave achtervolgingen en mooie (cgi)scenes. Als we aankomen bij het slotgevecht van de REV-9 tegen Sarah Connor, Grace, de T800 en de toekomstige leidster van het verzet is er gaaf gevecht met wederom vette ontploffingen, vuurgevechten en special effects. Natuurlijk winnen de goeden en de REV-9 overlijdt of wordt uitgezet. Hoe je het ook went of keert....

Dark Fate is een goede science fiction actiefilm, maar schiet tekort in het verhaal. Het is T2 en T3 in een nieuw sausje met een steeds uitgebreidere Terminator. Meer functies, steeds lastiger te verslaan en elke keer komt Arnold weer om de hoek kijken. In T3 & T5 is Arnold niet goed gebruikt. Ik moet Dark Fate waarschijnlijk nog eens kijken om te bepalen of Arnold gemist zou kunnen worden. En de leidster van het verzet maakte niet veel indruk. Ik heb zelf haar naam niet eens opgezocht.

Over een paar maanden koop ik deze film op BluRay wel, maar dan wel als er een mooie aanbieding is: 2 voor 15 euro o.i.d.
Eindcijfer 7/10.

Robbert

Bericht door Robbert » di okt 29, 2019 3:45 pm

The Clovehitch Killer
Op Netflix. Mooi vormgegeven maar uiteindelijk nogal suffe seriemoordenaarsthriller.

Robbert

Bericht door Robbert » vr nov 01, 2019 11:57 am

The Belko Experiment
In het kader van een experiment moeten 80 kantoormedewerkers op een hermetisch afgesloten kantoor elkaar uitmoorden. Een basisgegeven dat al in vele varianten voorbij is gekomen, van Cube tot Battle Royale. Hoewel de film niet scherp genoeg is om de sociale satire te zijn die de makers kennelijk voor ogen haden ("bringing people together" is één van de slogans die op de kantoormuur staat - haha grappig hoor) doet hij het als splatterkomedie zeer verdienstelijk.

Plaats reactie