Engste boek ooit?

Laura

Bericht door Laura » do mei 26, 2011 7:52 pm

Wat is het engste boek ooit dat je hebt gelezen?

Wat maakte dit boek zo eng?

Marjolein
Nachtvlinder

Bericht door Marjolein » vr mei 27, 2011 8:00 am

Het engste boek dat ik ooit heb gelezen was Communion van Whitley Strieber. Het gaat over 'alien abduction' en de schrijver vertelt hoe hij en zijn familie diverse malen ontvoerd zijn en als proefkonijn dienden voor aliens. Hij sluit het boek af met zijn adres, zodat je je eigen ervaringen op dat gebied met hem kan delen (nice touch!).

Martijn

Bericht door Martijn » ma mei 30, 2011 9:52 pm

Verrek, die heb ik ook gelezen en dat was inderdaad een behoorlijk indrukwekkend boek. Het is al erg veel jaren geleden maar ik weet nog wel dat ik tijdens het lezen niet zo goed sliep. Onlangs werd ik ook aan het boek herinnert door de film fourth kind, niet zo'n beste film maar er kwamen volgens mij wel elementen uit het boek in voor.

Volgens mij had ik al eens een roman van hem gelezen voordat ik dit boek van hem las. Eens even googlen op de schrijver.

Edit:

Dit is dus de schrijver van Wolfen en The Hunger, beide verfilmd. Dat wist ik dus niet. Ook schreef hij het verhaal wat als inspiratie diende voor de film 2012, wat voortkwam uit een bezoek van een mysterieuze man. Hmmm. Ook schreef hij nog twee "vervolgen" op Communion.

frank
Site Admin

Bericht door frank » di mei 31, 2011 7:19 pm

Ik heb slapeloze nachten gehad van Pinkeltje, toen hij onder de grond iets op ging zoeken ofzo, daar kwamen ze grot-pinkeltjes tegen en die waren heel gemeen. Man wat was dat spannend.

minischaapje

Bericht door minischaapje » vr jun 03, 2011 2:40 pm

ik hou erg van stephen king, lees alles van hem wat los en vast zit, vind het niet altijd eng, maar ben er snachts in mn dromen vaak wel mee bezig :P

frank
Site Admin

Bericht door frank » vr jun 03, 2011 6:10 pm

@minischaapje wrote:

ik hou erg van stephen king, lees alles van hem wat los en vast zit, vind het niet altijd eng, maar ben er snachts in mn dromen vaak wel mee bezig :P

Dat zijn wel de ergste boeken inderdaad, dat je 's nachts heel erg gaat nadenken over hoe het afloopt, wie of wat de dader/monster is.

minischaapje

Bericht door minischaapje » vr jun 03, 2011 6:50 pm

vaak zit ik dan helemaal zelf in dat verhaal kijken hoe ik het zou oplossen :|

Jeroen

Bericht door Jeroen » ma jun 06, 2011 9:06 am

Dat ken ik! Ik kan echter niet zo een allerengste boek ooit opnoemen, maar de verhalen van King zijn over het algemeen wel zo geschreven dat je er 's nachts over gaat dromen. Tenminste, ik wel.

Ken je Dean Koontz ook? Als je 'klaar' bent met King moet je die eens proberen. Schrijft zo'n beetje in hetzelfde genre, er zit meestal een bovennatuurlijk tintje aan.

Reverend JJ

Bericht door Reverend JJ » ma jun 06, 2011 9:10 am

Officieel gezien geen echt boek, maar At the Mountains of Madness van H.P. Lovecraft komt wel in aanmerking voor 'engste ooit' als het om de sfeer gaat.

minischaapje

Bericht door minischaapje » wo jun 08, 2011 12:00 pm

@jeroen ken de naammaar verder nooit iets van gelezen, moet dat maar eens doen, ben alweer in een nieuwe begonnen van Sk haha, ik ben heel erg :$

heb je titels voorme die aan te raden zijn?

quoco

Bericht door quoco » wo jun 08, 2011 6:35 pm

Dat zou een boek van Barker moeten zijn, welke?

hmmmm, lastig, kan eigenlijk niet kiezen: the Hellbound heart misschien, of een willekeurig verhaal uit de boeken van bloed?

Het meest overrompellend qua atmosfeer en grootsheid zou the great and secret show zijn. Het is zijn talent om ranzige, bloederige en stinkende zaken toch iets elegants mee te geven.

Ik zou ook voor coldheart canyon kunnen gaan.

Nee kan niet kiezen. Hij is gewoon mijn nummer 1!

Marjolein
Nachtvlinder

Bericht door Marjolein » vr jun 10, 2011 9:38 am

Ik had The Hunger idd daarvoor al gelezen. Maar Communion is echt heel anders. Het lijkt echt een relaas van dingen die hij zelf heeft meegemaakt.

@martijn wrote:

Volgens mij had ik al eens een roman van hem gelezen voordat ik dit boek van hem las. Eens even googlen op de schrijver.

[hr]

De ergste nachtmerrie die ik ook heb gehad ging over Paulus de Boskabouter (nee echt). Eucalypta stopte alle vriendjes van Paulus (Oehoeboeroe, Gregorius en Salomo) in een grote ketel en kookte ze tot een vieze dikke soep met haren, veren en botten.

@Frank wrote:

Ik heb slapeloze nachten gehad van Pinkeltje, toen hij onder de grond iets op ging zoeken ofzo, daar kwamen ze grot-pinkeltjes tegen en die waren heel gemeen. Man wat was dat spannend.

quoco

Bericht door quoco » wo jun 15, 2011 2:48 pm

Ben afgelopen week begonnen in een verhalenbundel van Lovecraft. Echt een meester in het creëren van een naargeestige, akelige, beklemmende sfeer. Heb 'Koelte' gelezen, ben nu bezig in 'Heksensabbat'.

Koude rillingen en een ontembare fascinatie naar hetgeen net 'achter' ons blikveld schuilt, ik ben om!

I.c.e motion

Bericht door I.c.e motion » wo sep 28, 2011 5:36 pm

At the Mountains of Madness / Dreams at the Witchhouse beide van HP Lovecraft (die echt vele malen lekkerder leest in het engels naar mijn mening)

Verhalen van Lovecraft raken me vaak niet omdat er enge monsters in zitten, al wordt daar wel veel naar gehint, maar vooral omdat je op een gegeven moment niet meer weet waar je nou aan toe bent... vooral Dreams at the witchhouse heeft dit heel sterk.

Lieuwe

Bericht door Lieuwe » do sep 29, 2011 10:35 am

Ben ook een groot Stephen King-fan. Ben zelfs betrokken bij de Nederlandse fanclub... ;-)

Ik denk dat It/Het van King een van de engste boeken is die ik ooit heb gelezen. Zeker toen ik die voor het eerst las... Pet Sematary van hem staat ook hoog op het lijstje.

Robbert

Bericht door Robbert » ma okt 10, 2011 1:11 am

Zondermeer het engste verhaal wat ik ooit gelezen heb is De Grote God Pan van Arthur Machen, een man die sowieso een paar erg ongemakkelijke verhalen heeft geschreven.

NilsMasselink

Bericht door NilsMasselink » wo okt 12, 2011 5:02 pm

Iemand hier wel eens The House of Leaves van Mark Z. Danielewski gelezen? Erg gaaf boek waar je door middel van het drukwerk het gevoel hebt in het vreemde huis te bevinden.

Laura

Bericht door Laura » vr okt 14, 2011 7:41 pm

@Lieuwe

Helemaal met je eens over IT, heerlijk benauwend boek is dat! Ik heb, als zovele met mij, eerst de film gezien en daarna het boek gelezen. Ik moet zeggen dat het boek daar enger van werd..

@Triggernils

Erg gaaf boek inderdaad! Maar vooral door het drukwerk, ik heb helaas de zwart/wit versie, het schijnt dat de kleurenversie nog mooier is ;-) Het verhaal vond ik niet erg spannend en zelfs tergend langzaam. Het stukje dat mij het meest triggerde was dat het huis van binnen een paar cm groter was dan van buiten..alles wat daarna kwam viel helaas tegen.

Jeroen

Bericht door Jeroen » ma okt 17, 2011 1:19 pm

@minischaapje wrote:

@jeroen ken de naammaar verder nooit iets van gelezen, moet dat maar eens doen, ben alweer in een nieuwe begonnen van Sk haha, ik ben heel erg :$

heb je titels voorme die aan te raden zijn?

Prima toch? Ik lees ook alles van King hoor!

Aanraders van Dean Koontz... ik weet niet precies waar je van houdt, de onderwerpen van Koontz verschillen nogal. Ik vond bijvoorbeeld het Fransicus Complot een heel leuk boek. Mensen doen experimenten, met een heel goed en een heel slecht resultaat. De goede is een lieve labrador die kan communiceren met mensen... echt leuk. Kijk maar eens. Is ook niet zo'n heel dik boek.

NilsMasselink

Bericht door NilsMasselink » di okt 18, 2011 3:21 pm

@Laura wrote:

@Triggernils

Erg gaaf boek inderdaad! Maar vooral door het drukwerk, ik heb helaas de zwart/wit versie, het schijnt dat de kleurenversie nog mooier is ;-) Het verhaal vond ik niet erg spannend en zelfs tergend langzaam. Het stukje dat mij het meest triggerde was dat het huis van binnen een paar cm groter was dan van buiten..alles wat daarna kwam viel helaas tegen.

Klopt inderdaad, het drukwerk is vooral erg gaaf. Ik heb ook de zwart/wit versie gelezen. Echt heel spannend wordt hij niet. Heb je ooit iets anders van deze schrijver gelezen wellicht?

Plaats reactie