Welke Comics lees je?

Lester Cornfield

Bericht door Lester Cornfield » za jun 18, 2011 4:18 pm

Fans van stripboeken hier?

Zelf lees ik graag: The Boys, Haunt, The Dark Tower, Invincible & The Walking Dead.

Sjors

Bericht door Sjors » zo jun 19, 2011 9:07 pm

Ja! En ik lees van alles, maar over het algemeen de voor het grote publiek wat minder bekende stripboeken. Voor mij geen Suske & Wiske, Thorgal, Marvel of DC. Hoewel ik wel af en toe een special met Wolverine koop, want daar heb ik toch wel een zwak voor.

De series die ik echt volg zijn The Walking Dead, DMZ, The Dark Tower en Aquablue (fan sinds m'n elfde of zo). Daarnaast koop ik nagenoeg alles met zombies en lees ik vooral graag SF, maar fantasy en horror doen het ook goed. Wat humor betreft ben ik vrij kieskeurig, omdat ik veel stripboekenhumor te flauw vind, maar bijvoorbeeld de stripboeken van Jason (pseudoniem) vind ik echt heerlijk. Gummbah en Kamagurka zijn briljant.

Verder heb ik heel veel beginnetjes van series liggen, omdat ik over het algemeen heel slecht bijhoud waar weer een deel van is verschenen (duurt vaak heel lang). Series die ik nog wel verder wil lezen zijn bv Golden City, Hauteville House en Prometheus. Graphic Novels lees ik ook wel graag en daar heb ik er ook wel een paar van, maar die zijn vaak ontzettend duur.

De laatste tijd lees ik helaas veel minder dan ik zou willen, omdat het nogal duur is om elke week stripboeken te kopen (wat ik wel een tijdje heb gedaan). Het liefst lees ik meerdere nieuwe stripboeken per week en als ik een stripboekenwinkel binnenloop (zoals bv het supergave Señor Hernandez in Nijmegen) dan wil ik eigenlijk alles wel kopen (ook de series die ik hier noemde als dingen die ik niet lees :P).

Reverend JJ

Bericht door Reverend JJ » ma jun 20, 2011 6:52 am

O.a. Swamp Thing, The Sandman, DMZ, The Walking Dead, Hellboy, The BPRD, Preacher, Scalped, G.I. Joe (voornamelijk om nostalgische redenen) en het nog steeds briljante Thorgal.

Sjors

Bericht door Sjors » ma jun 20, 2011 9:02 am

The BPRD heb ik wel eens zien liggen en lijkt me wel gaaf. Maar ja, ik moet altijd keuzes maken :P

frank
Site Admin

Bericht door frank » di jun 21, 2011 7:09 am

Ik zou graag meer aandacht besteden aan comicnieuws op De Nachtvlinders, maar zelf heb ik er helemaal geen verstand van dus :(

Dus mocht iemand willen meehelpen aan comicnieuws, ik hoor het graag :D

Martijn

Bericht door Martijn » wo jun 22, 2011 2:31 pm

Ik blijf expres weg van comics want ik weet hoe ik ben en kan me daar vast ook uitstekend in "verliezen" :)

Twitch-horror

Bericht door Twitch-horror » wo jun 22, 2011 4:57 pm

de laaste die ik heb geleesen is de comic van night of the living dead

ik vond um bij de abc tusen de bargains

voor 10 euro of zo

het is ene egte aanraader

mooi geteekend en het geeft wat meer agtergrond info over de hoofdroll speeleres uit de film

Sjors

Bericht door Sjors » do jun 23, 2011 11:30 am

@Twitch-horror wrote:

de laaste die ik heb geleesen is de comic van night of the living dead

ik vond um bij de abc tusen de bargains

voor 10 euro of zo

het is ene egte aanraader

mooi geteekend en het geeft wat meer agtergrond info over de hoofdroll speeleres uit de film

Bedoel je Escape of the Living Dead? Die strip viel me wat tegen. Het geeft idd wel wat leuke achtergrond info, maar het verhaal zelf is verder vrij matig.

Koontz

Bericht door Koontz » wo jun 29, 2011 9:57 pm

Op dit moment The Unforgiving. De comic van het nieuwe album van Within Temptation.

En in mijn kast wacht ook nog een Hellboy-comic en de comic Watchmen.

JohanDeJoode
Nachtvlinder

Bericht door JohanDeJoode » di jul 26, 2011 7:57 am

Ik lees eigenlijk nauwelijks horrorcomics. Behalve The Walking Dead of course. Soms als er een serie word uitgebracht van Friday the 13th of Chucky dan heb ik nog wel eens de neiging om er eentje te kopen maar daar blijft het dan ook bij omdat de tekeningen en het verhaal vaak tegenvallen bij die miniseries.

Verder koop ik altijd Detective Comics, Batman, Transformers en vele graphic novels.

Martijn

Bericht door Martijn » di aug 02, 2011 6:08 pm

Ben nu toch begonnen aan wat comics. Voor de echte comic liefhebber zal het wel blasfemie zijn, maar ik lees ze digitaal op m'n iPad.

Net Star Wars: Darth vader and the lost command uit en nu bezig met Star Wars: Dark Empire. Hierna begin ik met The Walking Dead.

edgrrr

Bericht door edgrrr » di aug 23, 2011 8:46 am

Heeft iemand ergens al de Hellboy box gezien van uitgeverij De Vliegende Hollander?

Heb de losse Nederlandse vertalingen nooit gekocht, maar verzameld wil ik ze graag aanschaffen.

Was zelf als fan van Buffy en Angel wel gecharmeerd van de reeksen die zich presenteerden als ware het een 'nieuw seizoen' en dus verdergingen waar Buffy en Angel op televisie waren gestopt. Bij Angel: After The Fall (in feite 'Angel seizoen 6') was het tekenwerk niet altijd even super, maar verhaaltechnisch was het prima. Buffy Season 8 was ook erg aardig, al moet gezegd dat de reeks wel veel breder ging dan de tv-serie (volgens de makers kwam dat omdat ze nu onbeperkt budget hadden om het over de hele wereld plaats te laten hebben) waardoor het 'gevoel' er nog wel in zat, maar tegelijk op andere punten helemaal niet.

Onlangs verscheen bij Dark Horse het eerste deel van een nieuwe Baltimore reeks. De hardcover verzameling van de eerste reeks besprak ik hier op DeNachtvlinders.nl, deze tweede reeks begint veelbelovend! Ook erg top (wederom bij Dark Horse maar ook vertaald in het Nederlands) is de reeks Conan comics van de afgelopen jaren.

frank
Site Admin

Bericht door frank » di aug 23, 2011 9:08 am

Ik wil binnenkort eens beginnen aan Locke & Key.

En verder lezen in The Walking Dead.

I.c.e motion

Bericht door I.c.e motion » wo sep 28, 2011 5:34 pm

Ik hou van comics met favorieten als Bone en Tellos. Maar die zijn eigenlijk te lief voor een horror-forum natuurlijk :p Dus hieronder vooral een lijstje met comics die dat wel zijn:

Hellspawn (spin-off van Spawn, maar donkerder)

Spawn: the Dark Ages (zie hierboven)

30 Days of night

the Walking Dead

Crimson

Darkham Vale

Route 666

Martijn

Bericht door Martijn » do okt 27, 2011 8:10 pm

Afgelopen weekend dus op de FACTS geweest en ik was van plan om ook eens wat (horror) comics op te gaan zoeken. Maar het aanbod was nogal overwelmend en ik had ook niet zo veel tijd omdat ik er zelf ook met een stand stond. Heb dus geen comic gekocht! Daarom mezelf nu maar even getracteerd op twee dikkere verzamelingen van Army of Darkness en Evil Dead. Ben benieuwd.

En digitaal (via comixology) begonnen met een Hellraiser serie.

En heb plannen om één of meerdere abbonementen te nemen op wat DC comics nu ze net hun series gereboot hebben.

Martijn

Bericht door Martijn » do nov 24, 2011 11:10 am

Begonnen in de eerste Army of Darkness omnibus.

De movie adaptation vond ik niet echt goed, de film leent zich uitstekend voor een comic maar in plaats van een comic stijl hebben ze voor meer realistische tekeningen gekozen. En de humor van de film komt ook niet terug.

Maar daarna komt Ashes to Ashes, wel in een mooie comic stijl en met de flauwe humor! Wel erg druk.

Nu bezig in Shop till You Drop, en die net zo mooi maar een stuk overzichtelijker.

Hierna Ash vs. Re-Animator, waar ik erg benieuwd naar ben!

Ik las gisteren trouwens dat er een nieuwe serie van Army of Darkness komt! Misschien wel leuk nieuws voor een artikel?

Ook begonnen in de Detective Comics (Batman) reboot en de eerste drie nummers zouden ook zo besproken kunnen worden op de Nachtvlinders want deze zijn behoorlijk duister en grenzen aan de horror.

Laura

Bericht door Laura » do nov 24, 2011 11:11 am

Ik wil nog steeds Fables lezen. Iemand dit al gedaan? Zoja want vond je er van =)

I.c.e motion

Bericht door I.c.e motion » zo nov 27, 2011 9:30 am

Fables is cool. Al moet ik wel toegeven dat ik het al een tijd niet meer gevolgd heb..

MiriamVerhaaf
Nachtvlinder

Bericht door MiriamVerhaaf » zo nov 27, 2011 8:43 pm

@ Laura; Fables gevraagd aan die goeie ouwe sint. Dus kan je er nog weinig over vertellen. Schijnt wel een hele (kwalitatief) goede comic te zijn!

Verder lees ik:

- The Walking Dead

- Sandman

- Emily the strange

- The Unforgiving (van Within Temptation)

- Lenora

- Zelfmoordkonijntjes

- Dark Ivory

- Heroes

- Favole (Victoria Frances; is niet helemaal een comic)

Martijn

Bericht door Martijn » wo aug 15, 2012 8:09 am

Nog twee gave tp's gelezen die eigenlijk een review verdienen op Nachtvlinders. Alleen kom ik net kijken in de comic wereld.

- Animal man (onverwacht, maar een sterk staaltje body horror!)

- Frankenstein - Agent of SHADE (doet wel erg denken aan Hellboy qua idee, maar toch erg gaaf)

Plaats reactie