Anime/Manga

Plaats reactie
MaxJensch

Bericht door MaxJensch » do okt 13, 2011 7:10 am

Zijn hier ook Anime/Manga fans?

Ik vraag het omdat ik ontzettend van anime hou, heb daarin ook een brede smaak. Maar ik vraag me af of er animo is voor meer nieuws omtrent anime (hah! animo voor anime :P)

Zijn er anime/manga fans, wat kijk/lees je dan zoal?

Martijn

Bericht door Martijn » do okt 13, 2011 7:22 am

Ik ben geen fan, maar ik kijk zo nu en dan wel een film. Gisteren nog Paprika gekeken.

Maar als het horrorgerelateerd is lijkt het mij alleen maar toegevoegde waarde! Ik denk dat veel mensen zich er niet aan wagen omdat ze door de bomen het bos niet zien qua manga/anime.

Sjors

Bericht door Sjors » do okt 13, 2011 9:24 am

Precies wat Martijn zegt. De wereld van anime en manga is zó ontzettend groot, dat je daar als leek amper je weg in kunt vinden en snel strandt bij de bekendste series en films. Nieuws over horrormanga en -anime zou ik zeker op prijs stellen!

Zelf kijk ik overigens erg graag anime, omdat ik graag naar mooie animatie kijk. Het feit dat er veel verschillende stijlen zijn vind ik erg gaaf en zo lang ik het mooi vind, kijk ik naar alles. Probleem is dat ik niet zo gek veel ken :P Favorieten zijn Akira (natuurlijk), films van Vampire Hunter D, films van Ghost in the Shell, Spriggan, (nagenoeg alle) films van studio Ghibli en wat recenter: Tekkon Kinkreet en Summer Wars. Verder heb ik heel lang Bleach en Naruto gevolgd, maar dat is ergens gestrand en ik heb een paar korte series als Death Note, Afro Samurai en Basilisk gekeken. Ik ben ook twee keer naar Yume Ichi Ya geweest; een erg gave animefilmnacht in filmhuis Focus te Arnhem.

Manga spreekt me qua stijl ook erg aan, maar ik lees ze amper. Dan kijk ik toch veel liever een goede anime :) Verder lees ik overigens wel redelijk veel stripboeken, maar manga trekt me minder.

Robbert

Bericht door Robbert » do okt 13, 2011 4:44 pm

Zijdelings geïnteresseerd. Studio Ghibli heeft een paar prachtfilms uitgebracht natuurlijk (Princess Mononoke, Spirited Away, Grave Of The Fireflies), al gaat er wat mij betreft niks boven Akira. Een absolute klassieker. Ben zeker geïnteresseerd in horrorgerelateerd anime-nieuws, al hou ik zelf dan weer helemaal niet van die puberale porror zoals bvb de Urotsukidoji-reeks.

MaxJensch

Bericht door MaxJensch » do okt 13, 2011 8:32 pm

hehe, porror :P Daar noem je overigens ook wel een zieke hentai inderdaad...

Leuk om te zien dat de mensen hier niet alleen op Dragon Ball Z of Naruto blijven hangen. Ghibli heeft naar mijn mening nog geen slechte films uitgebracht. Summer Wars heb ik inderdaad ook vorig jaar gekeken, dat is ook echt een hele grote hit geweest in de Japanse Box Office.

Ik ben de laatste tijd wel meer fan geworden van wat meer slice of life, school life en drama series. Series als Clannad en Ano Hano zijn op momenten zo hartverscheurend dat ik het niet meer droog hou. Aan de andere kant zijn ook de donkerder series als Elfen Lied en Welcome to the N.H.K. ook weer briljant op hun eigen manier ^^

Sjors

Bericht door Sjors » do okt 13, 2011 8:41 pm

Oh ja, Elfen Lied is ook heel vet :D Schattig èn bruut. En Dragonball Z is natuurlijk gewoon jeugdsentiment en dus cool :P

Plaats reactie