Welke horrorgame moet je gespeeld hebben?

Calhoun84

Bericht door Calhoun84 » di mei 29, 2012 9:37 am

Goedemorgen, ik ben nieuw op dit forum en een groot fan van horrorgames. Ik zal hier even een opsomming maken van mijn favo games.

Silent Hill serie:

De eerste drie delen zijn absolute aanraders, de zieke sfeer en monsters zijn memorabel en de spanning is perfect gecreëerd dankzij de mist, de ruis van de radio en de mogelijkheid om op elk moment een monster tegen te komen. Deel vier is verruit de slechtste en eigenlijk niet de moeite waard. Homecoming is redelijk en de nieuwste (Downpour) is redelijk maar doordat dit spel de makkelijkste is in de serie is deze het minst spannend.

Amnesia: The dark descent:

Zeer spannend spel, grafisch niet zo goed waardoor het monster er van dichtbij niet meer eng uitziet maar wanneer je hem dusdanig dichtbij hebt dan heeft je hart toch al overuren gemaakt. Je komt het monster heel weinig tegen maar toch is elke stap die je zet zenuwslopend. In dit spel moet je ook de bewegingen maken om een deur te openen en je kunt dus zelf bepalen hoe snel (of beter hoe langzaam) je een deur opent wat de spanning verhoogd. Het spel kost niet veel en de gameplay is makkelijk waardoor ik deze ook aan kan raden aan mensen die zelden een game spelen, een absolute must voor de horror liefhebber. Dit spel maakt je machteloos tegen het monster ook al kun je elk object in het spel oppakken en als wapen gebruiken.

Phantasmagoria:

Prima spel met een goed verhaal, wel heel oud waardoor het niet voor iedereen geschikt is, Phantasmagoria 2 wordt door menigeen verguist maar ik vind dit een prima verhaal.

Gabriel Knight:

Ik was geen fan van het eerste deel maar deel 2 (The beast within) heeft mij aangenaam verrast. Het derde deel was ook leuk maar heeft weinig horrorelementen en is eerder een mysterie game.

Resident Evil:

Niet mijn ding door de vele actie waardoor de spanning wegebt maar de eerste delen zijn nog prima te doen. Latere delen zijn gewoon actie spelen.

Dead Space:

Het eerste deel is een prima science fiction horror die aan te raden is voor de horror liefhebber. Deel 2 heb ik nooit gespeeld.

Alan Wake:

Meer een psychologische thriller maar mag zeker niet ontbreken, dit spel voelt bij mij aan of het direct uit het Stephen King universum komt.

Obscure:

Redelijk spel maar wat dit spel leuk maakt is dat je met meerder karakters speelt en dat niet iedereen het hoeft te overleven, wanneer iemand sterft gaat het spel gewoon verder maar omdat je je toch een beetje gaat hechten aan de karakters (en je zoveel mogelijk mensen nodig hebt verder in het spel) maakt deze toevoeging het spel wel speciaal.

Fatal Frame:

Serie met typische Japanse horror, helaas heb ik alleen nog de eerste twee delen gespeeld maar dit spel is spannend, ook hier speel je (zoals het zou moeten in horror games) zonder wapens.

Natuurlijk heb ik lang niet alle games gehad die in zo'n lijst zouden moeten staan maar dit is op zich een prima opsomming.

frank
Site Admin

Bericht door frank » zo jun 03, 2012 4:03 pm

Heerlijke lijst! Die laatste 3 nooit gespeeld, misschien binnenkort toch maar eens doen =)

Dhr.Tepes

Bericht door Dhr.Tepes » za aug 04, 2012 9:44 am

de eerste 3 afleveringen van The House Of The Dead vond ik al erg leuk, maar de topper blijft dit vierde deel.

Zo fout als een grindhouse film, perfecte mix tussen humor en horror.

De reden dat wij een WII hebben gekocht en is het zeker waard!

rex1983

Bericht door rex1983 » do nov 01, 2012 12:17 pm

@Frank wrote:

Veel mensen zeggen dat je Amnesia: The Dark Descent gespeeld moet hebben, dus die ga ik dan binnenkort maar kopen. Is slechts €15 op Steam :)

Waarschijnlijk kost ie minder op marktplaats of ebay.

[hr]

Project Zero(engelse titel is Fatal Frame)

Haunting Ground

Onimusha

Devil May Cry

Resident Evil

Silent Hill

Phantasmagoria 1,2

Harvester

Alone in the Dark 1tm4

Call of cthulhu: dark corners of the earth

The Suffering

purrple

Bericht door purrple » wo nov 28, 2012 10:03 am

@Dhr.Tepes wrote:

de eerste 3 afleveringen van The House Of The Dead vond ik al erg leuk, maar de topper blijft dit vierde deel.

Zo fout als een grindhouse film, perfecte mix tussen humor en horror.

De reden dat wij een WII hebben gekocht en is het zeker waard!

ehm, eigenlijk is dit het vijfde deel ;)

zie hier

deel 4

[hr]

ik ben nu bezig met resident evil 6. En alhoewel het spel is onderverdeeld in verschillende stijlen, is de campagne met Chris weer lekker ouderwets griezelen!

Ook een gouwe ouwe op de playstation3 is Siren: blood curse .. super eng

siren: blood curse

frank
Site Admin

Re: Welke horrorgame moet je gespeeld hebben?

Bericht door frank » zo mar 18, 2018 1:35 pm

Poeh, laatst Outlast gespeeld, wat een game. Heftig en spannend. Op een positieve manier. Maar de game lang achterelkaar spelen lukte niet, haha (voor wie meekeek op Twitch zag dat :P)

Sandroid

Bericht door Sandroid » zo mar 18, 2018 2:47 pm

Amnesia is heftig, outlast inderdaad ook. Maar wat bij mij de kroon spant, is resident evil 7 in VR. Elke keer korte sessies, want het is in vr zo intens, echt niet normaal.

Sfvee
Nachtvlinder

Bericht door Sfvee » ma mar 19, 2018 10:06 am

Outlast kon ik een uur a anderhalf streamen. Daarna werd ik gek, trok het echt totaal niet!
Het gekke met streamen is dat je er meer in zit. Normaal gesproken als je schrikt kan je weglopen en met streamen wil je dat natuurlijk niet doen.
Van Outlast is de Whistleblower DLC erg aan te raden, beter dan de orignele game.

Mijn horrorgames zijn echt de Silent Hill games en dan vooral de 2e. De muziek, de sfeer, de idiote twists. Dit zijn nog steeds spellen die ik jaarlijks speel. Ook heb ik het save icon getatoeëerd op m'n arm. :D

Guantaz

Bericht door Guantaz » ma mar 19, 2018 10:14 am

Sfvee schreef:
ma mar 19, 2018 10:06 am
Ook heb ik het save icon getatoeëerd op m'n arm. :D
Hahaha lekker hoor ;)

Sfvee
Nachtvlinder

Bericht door Sfvee » ma mar 19, 2018 5:06 pm

Guantaz schreef:
ma mar 19, 2018 10:14 am
Sfvee schreef:
Hahaha lekker hoor ;)
Beetje een opwelling, samen met m'n beste vriendin. Maar zeer zeker geen spijt van.
Foto van tattoo

Guantaz

Bericht door Guantaz » wo mar 21, 2018 10:31 am

Vind 'm best goed gelukt! En origineel man. Mag je zeker trots op zijn. Maar ik denk dat er soms wel mensen zullen kijken van "wat is dat nu weer?!?" :D

purrple

Bericht door purrple » do mar 22, 2018 12:58 pm

Sfvee schreef:
ma mar 19, 2018 5:06 pm
Guantaz schreef:
ma mar 19, 2018 10:14 am
Sfvee schreef:
Hahaha lekker hoor ;)
Beetje een opwelling, samen met m'n beste vriendin. Maar zeer zeker geen spijt van.
Foto van tattoo
Heel vet!

Sfvee
Nachtvlinder

Bericht door Sfvee » vr mar 23, 2018 1:25 pm

Heel veel mensen denken dat ik zelf op m'n arm heb zitten tekenen met een rode balpen haha. Ook het uitleggen aan niet gamers is... interessant. :roll:
Maar ben er na 3 jaar nogsteeds superblij mee. Het enige wat zonde is.. de rode kleur moet zo snel opnieuw gedaan worden. :shock:

Sjors

Bericht door Sjors » vr mar 30, 2018 10:27 am

Last of Us is hier volgens mij nog niet genoemd, dus bij deze :D Het grootste pluspunt aan deze game is de sfeer. Het speelt eigenlijk meer als een soort film. Alles ziet er geweldig uit, met gave muziek. (De nieuwe Netflixfilm Annihilation deed me er op sommige momenten een beetje aan denken.) Het verhaal is ook cool en er is veel ruimte voor ontwikkeling van de personages. Verder is het ook gewoon een lekkere game om te spelen, waarin je lekker zombies kunt slopen :P Aanrader voor iedere zombiefan!

Sfvee
Nachtvlinder

Bericht door Sfvee » vr mar 30, 2018 10:59 am

Ik wil the last of us zo graag nog een keer spelen! Maar ben pcgamer dus helaas. Even zoeken of er iemand een PS te leen heeft ofzo :roll:

Matanza

Bericht door Matanza » zo apr 29, 2018 9:17 am

Dying Light

frank
Site Admin

Bericht door frank » wo mei 09, 2018 6:25 pm

Dead Rising 4 is kun je overslaan, maar Dead by Daylight is wel erg nice.

Plaats reactie