Night of Terror

Robbert

Re: Night of Terror

Bericht door Robbert » di apr 03, 2018 1:00 pm

Opgeruimd staat netjes.

Robbert

Bericht door Robbert » zo jun 24, 2018 7:02 pm

Ben nu wel benieuwd hoe men er nu tegenover staat in het tijdperk van #metoo en zo. Wordt het nog steeds als onschuldig vermaak gezien om vrouwen voor 'hoer' uit te maken en zo? :mrgreen: :?:

Sfvee
Nachtvlinder

Bericht door Sfvee » di jul 03, 2018 3:10 pm

Ik heb 3 jaar geleden als vrijwilliger van Imagine verslag gedaan van de NoT voor social media. Aangezien ik foto's en filmpjes aan het maken was werd ik uitgemaakt voor "camerahoer" . In het begin schrok ik hier heel erg van maar ik moet zeggen dat ik de avond zelf heel leuk gevonden heb. Het hele homo en hoer geroep hoeft van mij niet. Maar het praten tegen de film vond ik wel erg leuk. Bijv. als iemand in de film in z'n eentje op onderzoek uitging en heel dom "hello?" zei riep het hele publiek "HAALLLOOOOOO"
Maar ja, het hoer en homo droeg niet veel bij :p

Robbert

Bericht door Robbert » do jul 05, 2018 11:42 am

De mannen blijven wel opvallend stil :twisted:

Robbert

Bericht door Robbert » vr jul 06, 2018 2:26 pm

Lafaards, allemaal... :x

Marjolein
Nachtvlinder

Bericht door Marjolein » zo jul 08, 2018 11:49 am

Tja, ik ben bang dat het hoer- en homoroepen een van de redenen is dat de Night of Terror niet meer bestaat, voor een leek is het natuurlijk ook bizar. Jaren geleden heb ik met een aantal vrienden meegewerkt aan het programma Rob Kamphues Maakt Vrienden (horrorvrienden in dit geval). We gingen met zijn allen horrorfilms kijken en keihard hoerroepen. Toen mijn moeder de aflevering gezien had vroeg ze: "Riepen jullie nou hoer?" "Ja, zo gaat dat" zei ik, maar dat is natuurlijk geen uitleg.
Alleen voor de insiders is het niet kwetsend, maar voor nieuwkomers is het eigenlijk heel erg raar. Fans van het eerste uur weten dat iedereen 'hoer' naar zijn hoofd krijgt geslingerd (mijn favoriet is nog steeds tramsbest-hoer-der wat door wachtenden naar een passerende tram geroepen werd), voor sommigen is het zelfs een eretitel (zo heet de hoffotograaf van het NoT 'Flitshoer'). Het woord 'homo' is op gegeven moment de mannelijke variant geworden. Het is niet bedoeld als scheldwoord (ik ken mensen uit de LGBT-community die net zo hard meeroepen) maar het klinkt natuurlijk niet vriendelijk.
Wist je trouwens dat we het hoerroepen te danken hebben aan Xaviera Hollander (bekend van haar boeken The Happy Hooker)? Ze is een groot fan van horrorfilms en bezocht op gegeven moment de NoT. Terwijl ze door het gangpad liep, riep iemand 'hoer' (eigenlijk niet zo aardig) en zo is de term onderdeel geworden van de Nederlandse horrorscene.

Robbert

Bericht door Robbert » zo jul 08, 2018 9:09 pm

Nou, heel verhelderend... :?

Rob

Bericht door Rob » di jul 10, 2018 5:27 pm

Robbert schreef:
do jul 05, 2018 11:42 am
Tja, waarschijnlijk geen zin meer in weer een discussie met een betwetende SJW trol.
Resistance if futile....

Robbert

Bericht door Robbert » di jul 10, 2018 11:18 pm

Rob schreef:
di jul 10, 2018 5:27 pm
Robbert schreef:
do jul 05, 2018 11:42 am
Tja, waarschijnlijk geen zin meer in weer een discussie met een betwetende SJW trol.
:lol:

Volgens mij is het heel normaal om voor gelijke rechten (voor vrouwen, homo's en niet-blanke mensen) en dus tegen iedere vorm van discriminatie te zijn. Het feit dat jij daar kennelijk heel anders over denkt (en wat mij dus in jouw optiek kennelijk een 'SJW-trol' maakt) zegt eigenlijk vooral pijnlijk veel over jou :|

Rob

Bericht door Rob » wo jul 11, 2018 6:19 pm

Lol, wederom een conclusie die slaat als een tang op een varken. Waarom denk jij dat ik daar heel anders over denk? Alleen omdat ik zeg dat men geen discussie meer met jou wil aangaan?
Dat baseer ik op de eerdere bladzijden van deze draad waarin iedereen die het maar enigszins niet met jou eens is wordt weggezet als dom, bijnamen krijgt van jou en het etiket onbeschaafd. Wat je zelf vooral wel bent, zoals je diverse malen herhaalt.

Ik zag het al in het Hereditary draadje, maar jij bent zo'n trol die absoluut altijd gelijk heeft (vind je zelf) en anderen die anders denken gelijk wegzet met mooie termen als misantroop en "te dom om te poepen".
Dát is de reden dat er nu niemand meer reageert.
Resistance if futile....

Robbert

Bericht door Robbert » wo jul 11, 2018 11:37 pm

Rob schreef:
wo jul 11, 2018 6:19 pm
Waarom denk jij dat ik daar heel anders over denk?
Omdat je me een SJW-trol noemt, en ik daaruit concludeer dat een voorstander van 'social justice' zijn in jouw optiek iets is dat je iemand kunt aanrekenen :roll:

En nee, discriminatie en seksisme is niet leuk. Nooit. Ook niet als je je verstopt achter een zogenaamde 'context'. In dezen heb ik dus gewoon gelijk. Dat weet men hier. En jij weet het ook :mrgreen:

Robbert

Bericht door Robbert » do jul 12, 2018 1:21 am

Maar ach, je hebt ergens ook wel gelijk hoor. Kennelijk zijn al die stoere hoer-roepers gewoon niet opgewassen tegen ondergetekende en daarbij heb ik al veel te veel aandacht besteed aan dit sneue Tokkie-feestje. Toedels! :ugeek:

Rob

Bericht door Rob » vr jul 13, 2018 10:30 am

Hahahaha. Typisch. Jij reanimeert dit draadje na vijf jaar zelf. Duidelijk om weer een confrontatie aan te gaan. En vervolgens hapt er niemand en verlaat je het weer, maar niet zonder eerst weer een waardeoordeel uit te spreken over het "sneue Tokkie-feestje".
Dat is pas sneu. Maar toedels hoor. Bye bye, zwaai zwaai
Resistance if futile....

Robbert

Bericht door Robbert » vr jul 13, 2018 1:01 pm

Nou ja, de voornaamste reden dat ik dit draadje reanimeerde was omdat dit feestje niet langer doorging en ik daar oprecht blij mee was.

Daarnaast was ik ook oprecht benieuwd hoe al die stoere hoer- en homo-roepers van weleer er nu in stonden, i.h.k.v. het stukje voortschrijdend inzicht dat (hopelijk) sinds de #metoo-discussie heeft plaatsgevonden.

Dat er dan vervolgens alleen wordt gereageerd door twee vrouwen en één rechtse engnek is wel pijnlijk veelzeggend :|

Rob

Bericht door Rob » vr jul 13, 2018 4:26 pm

Robbert schreef:
vr jul 13, 2018 1:01 pm
en één rechtse engnek
:lol: :lol: Je kunt jezelf echt niet helpen, hè.
En dan nog raar vinden dat er niemand meer bereid is met jou in discussie te gaan :D :D

Geeft niet hoor, Robbert. Elke gek zijn gebrek en als dit je voldoening geeft, so be it. Heel veel plezier er mee :roll:
Resistance if futile....

Robbert

Bericht door Robbert » vr jul 13, 2018 5:00 pm

Je ontkent het in ieder geval niet. En dat siert je :D

Rob

Bericht door Rob » za jul 14, 2018 6:22 pm

Wat valt er te ontkennen dan?
Dat ik eng ben? Dat zijn jouw woorden, maar volgens mij vindt jij alles en iedereen met een enigszins afwijkende mening eng. Dat kan ik niet helpen.
Dat ik rechts ben? Als dat al zo is, waarom zou ik dat dan ontkennen? Volgens mij leven we in een democratie waarin iedereen recht heeft op zijn eigen mening. Ook als die anders is dan die van jou.
Oftewel, er valt helemaal niets te ontkennen.

Ik heb trouwens helemaal geen mening gegeven over wat in dit draadje werd besproken. Enige dat ik heb geïnsinueerd is dat je een drammerige SJW trol bent. En ook dat is gewoon een mening, noch links, noch rechts ;)
Je kunt namelijk ook best links (of rechts) zijn zonder dat van de daken te schreeuwen en anderen jouw mening op te dringen....
Resistance if futile....

Robbert

Bericht door Robbert » ma jul 16, 2018 11:44 pm

Hmm, fraai draadje is dit geworden :oops:

Weet je, het is gewoon ergernis van mijn kant. Ergernis over al die mensen die denken dat dit prachtige genre met zijn rijke historie niks meer is dan bloed en gore en kills. En die mijn plezier moeten vergallen door dit luidkeels kenbaar te maken, zoals laatst weer bij Hereditary dus :x

Maar goed, dat op deze wijze afreageren is wellicht niet de manier.

Mijn excuses voor alle tumult. Ik zal me gedragen.

frank
Site Admin

Bericht door frank » ma jul 23, 2018 7:04 pm

Gelukkig, we leven allemaal nog. Excuses aanvaard.

Ik kan me beide kanten heel goed voorstellen, alleen de kant van het Imagine niet helemaal.
Zo was er de Night of Terror by Day - de rustige variant overdag, ook die is weg. Het voelt wel een klein beetje als een belediging.
Aan de andere kant was de horrorline-up beter dan hij in jaren is geweest.

Plaats reactie