Wat schuilt er in jouw donkere kelder/zolder?

Plaats reactie
Laura

Bericht door Laura » do mei 26, 2011 8:48 pm

Elk kind is er bang voor; alleen naar de kelder of zolder. Het donker slokt je op en je weet zeker dat zodra je een stap op de trap zet, dat iemand je enkel vast pakt.

Wat zit er volgens jou in dat donker? Zit daar nu iets anders dan vroeger?

Marjolein
Nachtvlinder

Bericht door Marjolein » vr mei 27, 2011 8:01 am

In kelders en op zolders vind je vooral heel veel spinnen, yuk!

Sjors

Bericht door Sjors » ma mei 30, 2011 8:54 pm

Ik sliep als kind op zolder en was zodanig niet echt bang voor wat er op zolder was, maar ik was wel doodsbang voor wat er aan de andere kant van het dakraam op wij wachtte. Een vampier die plots zou verschijnen als ik naar buiten keek of een weerwolf die over het dak liep.

Engste ruimte in huis was voor mij de badkamer, maar alleen als het donker was. Na het zien van IT op veel te jonge leeftijd ben ik - als het donker was - heel lang heel bang geweest voor toilet/douche/wastafel. Een tijdje terug tijdens een weekend bij mijn ouders werd ik 's nachts wakker en moest ik naar de WC. Terwijl ik over de zoldertrap naar beneden liep, bedacht ik me me heel toevallig dat ik dat vroeger nooit gedurfd had (en zeker niet zonder de lamp aan te zetten), omdat ik IT had gezien. Toen ik op de badkamer kwam, bleek de kraan niet helemaal te zijn dichtgedraaid liep er een dun straaltje water uit de kraan. Dat was wel freaky :P

Koontz

Bericht door Koontz » wo jun 01, 2011 3:53 pm

Een monstertje met witte krulletjes, lange nagels en grote tanden die 's nachts rondspookt door het huis. Trippel, trippel, trippel.......

minischaapje

Bericht door minischaapje » vr jun 03, 2011 2:43 pm

bij ons ging de roddel, dat er voor ons soemaliers in ons huis hadden gewoond die glaasje gedraaid hadden op onze zolder, en dat er vroeger een kerkhof was op de plek waar ons huis was.

dus ons huis zo pure evil moeten zijn.

van dat kerkhof heb ik nooit last gehad, wel van het idee dat dat glaasje draaien fout was gegaan op zolder, ik vond die plek maar niks.

ik onze kelder ligt alleen maar snoepjes, blikgroente, chips, schoonmaaktroep en aardappelen enzo, niet zo heel eng dus haha

ErikZ

Bericht door ErikZ » za jun 04, 2011 9:45 am

In mijn kelder? 101 kadavers.

Jeroen

Bericht door Jeroen » ma jun 06, 2011 9:10 am

Kelder hebben we niet en op zolder... een pooltafel! Niets horror dus :D

KimRaven

Bericht door KimRaven » di jun 07, 2011 6:29 pm

Ik heb geen kelder en geen zolder. Ik had vroeger als kind wel een balkondeur plus balkon aan mijn kamertje grenzen. En toen was ik vooral bang voor inbrekers.

frank
Site Admin

Bericht door frank » vr jun 17, 2011 9:37 am

Mja, de catacomben... ik heb eigenlijk geen idee wat er hier onder de kerk zit. De kelder is omgebouwd tot kleine schuurtjes en het staat er vol met fietsen, maar verder...

Laura

Bericht door Laura » vr jun 24, 2011 8:29 pm

@ Sjors

Ik herken mijn jeugdangsten erg in jouw verhaal. Ik was ook als de dood voor de badkamer en de afvoerputjes. En dan met name de stemmetjes die er uit zouden kunnen komen.

@ Frank

Ja die catacomben...ik denk niet dat er hier vroeger mensen echt zijn begraven. Daarvoor is de kerk te nieuw (1936) Maar het is wel waarschijnlijk dat in de 'catacomben' vroeger overleden mensen daar zijn neergezet voor en na een rouwdienst. Achja ik merk er niet zo veel van..

Vroeger en nu nog steeds ben ik bang voor het donkere gedeelte aan het einde van een trap. Dit kan in een kelder zijn, maar ook gewoon de trap van de begane grond naar boven of de trap van de 1ste verdieping naar de zolder. Waarom het enge donker?

Er kan elk moment een schrikmoment komen. Iets dat uit het donker je vastpakt of naar beneden valt. Vooral als je dan net bovenaan de trap bent en dan het idee dat er ineens iets heel snel naar boven klimt om je enkels te pakken (denk aan Samara in The Ring als ze uit de put klimt)

Brrr..

Empoesa

Bericht door Empoesa » do okt 06, 2011 11:33 am

Kelders in ziekenhuizen zijn eng, ik ben werkazaam als operatieassistent in een ziekenhuis en als ik nachtdienst of bereikbaarheids dienst heb en ik moet s'nachts in het ziekenhuis zijn dan zijn de lege afdelingen en poli's wel verlaten en eng maar de kelder is absoluut de bergplaats voor alles wat niet het daglicht kan verdragen. Picture this" lange lege gangen die voor de helft voorzien zijn van licht. Ketels en buizen die ratelen en tikken en waar je echt achter iedere zuil je naam hoort fluisteren. Als je dan eenmaal halverwege bent hoor je weer een andere borrelend of knerpend geluid. Wetende dat het mortuarium op nog geen 10 meter om de hoek is. Je voelt langzaam maar zeker dat de leegte groter wordt en plots zijn daar voetstappen. Je versnelt je pas en je botst om de hoek tegen de nachtwaker die verstoord en lichtelijk geirriteerd aan je vraagt wat je aan het doen bent". Nee echt kelders van ziekenhuizen scary. Het maakt ook niet uit in welk ziekenhuis ik heb in 5 verschillende gewerkt en het is allemaal hetzelfde. Wel leuk want je fantasie draait overuren.

Reverend JJ

Bericht door Reverend JJ » zo okt 09, 2011 7:06 pm

Wij hadden geen kelder, maar ik was bang dat er monsters onder mijn bed zaten. Totdat ik E.T. gezien had. Daarna was ik bang dat er buitenaardse wezens onder mijn bed zaten. Okee, die ene bleek wel aardig te zijn maar er waren er vast ook een hoop die niet aardig waren, en misschien zaten die wel net toevallig onder mijn bed!

Plaats reactie