Wat is jouw favoriete monster

Laura

Bericht door Laura » ma okt 31, 2011 9:54 pm

Monsters! Ik hou van monsters! En ik ben vast niet de enige ;-)

Wat is jouw favoriete monster?

En nu niet met zn allen koekiemonster roepen..

Mijn favorieten:

Frankenstein's Bride:

Critters:

De Nipper uit Labyrinth:

De duiveltjes van The Storyteller:

Fizzgig van Dark Crystal

Oja en ik hou van zombies :)

Sjors

Bericht door Sjors » ma okt 31, 2011 10:33 pm

Ah, leuk topic! :D

Mijn favoriete monster is absoluut de zombie! Ik weet alleen niet precies waarom. Ik vind het leuk dat ze zowel grappig als angstaanjagend kunnen zijn, maar dat geldt ook voor andere (klassieke) monsters (hoewel ik zombies doorgaans het grappigst vind). Wat zombies bijzonder maakt - in mijn ogen - is dat ze een middel zijn om aspecten van mensen te kunnen weerspiegelen. Zombies vormen de belichaming van doelloosheid en "hersenloos consumptiegedrag" en zijn op die manier een soort van maatschappelijke kritiek in monstervorm. Althans, zo zie ik het en zo zie ik ze het liefst.

Weerwolven fascineren me ook ontzettend en behoren ook tot mijn favorieten (maar ze halen het lang niet bij zombies). Bovendien zijn ze heel krachtig en mooi. Als er een klassiek monster is dat me bang kan maken, dan is het de weerwolf. Wellicht omdat de mensen die de vloek (of wat het ook is) dragen geen controle hebben.

Andere favorieten:

Creature (from the Black Lagoon)

The Thing (1982)

The Fly

Alien

beelz

Bericht door beelz » ma okt 31, 2011 10:56 pm

Simian Raticus (Rat Monkey uit Braindead)

Bub

Evil Ash

Sjors

Bericht door Sjors » ma okt 31, 2011 11:00 pm

Oh ja, haha, die rat monkey is geweldig :D

Lieuwe

Bericht door Lieuwe » ma okt 31, 2011 11:55 pm

Een paar zijn al genoemd:

Alien

The Thing

Predator

Graaf Orlok

Cenobites

Sic

Bericht door Sic » di nov 01, 2011 9:00 am

Bij monsters denk ik gelijk aan Godzilla en alle monsters die erbij horen zoals Hedorah, Megalon..mecca Godzilla, Space Godzilla, Detstroyah..en ga zo maar door..

Maar los van de Kaiju vind k de creaties van the Thing echt helemaal geweldig..hele lekkere mutaties..super vet..het zelfde geldt uiteraard voor the Fly van Cronenberg en the Fly 2 :)

En uiteraard de classic monsters zoals the Creature from the black lagoon, Frankenstein en Dracula ..er zijn echt te veel vette creaties

Sjors

Bericht door Sjors » di nov 01, 2011 9:32 am

@Sic wrote:

Bij monsters denk ik gelijk aan Godzilla en alle monsters die erbij horen zoals Hedorah, Megalon..mecca Godzilla, Space Godzilla, Detstroyah..en ga zo maar door..

Maar los van de Kaiju vind k de creaties van the Thing echt helemaal geweldig..hele lekkere mutaties..super vet..het zelfde geldt uiteraard voor the Fly van Cronenberg en the Fly 2 :)

En uiteraard de classic monsters zoals the Creature from the black lagoon, Frankenstein en Dracula ..er zijn echt te veel vette creaties

Psst, Frankenstein is de naam van de man die het monster maakt, niet van het monster zelf.

Sic

Bericht door Sic » di nov 01, 2011 10:01 am

[/quote]

Psst, Frankenstein is de naam van de man die het monster maakt, niet van het monster zelf.

[/quote]

Hahaha.. jaja.. .i know.. DE klassieke fout.. maar de film heet Frankenstein toch ? ;) .. ik bedoel dus Boris Karloff als het Monster van Frankenstein

Robbert

Bericht door Robbert » di nov 01, 2011 11:32 am

Great Cthulhu laat geen spaander heel van jullie beestjes :P

beelz

Bericht door beelz » di nov 01, 2011 10:38 pm

@Sic wrote:

[/quote]

Hahaha.. jaja.. .i know.. DE klassieke fout.. maar de film heet Frankenstein toch ? ;) .. ik bedoel dus Boris Karloff als het Monster van Frankenstein

[/quote]

Het monster heet Adam.

Sic

Bericht door Sic » wo nov 02, 2011 8:06 am

@beelz wrote:

@Sic wrote:

[/quote]

Het monster heet Adam.

[/quote]

Okey.. das nieuw voor mij... Op alle credit rolls van de Frankenstein films die ik gezien heb wordt alleen maar gesproken over "the Monster" ..ik heb de roman overigens nooit gelezen.. ..is dat waar deze naam vandaan komt?

beelz

Bericht door beelz » wo nov 02, 2011 9:49 am

@Sic wrote:

Okey.. das nieuw voor mij... Op alle credit rolls van de Frankenstein films die ik gezien heb wordt alleen maar gesproken over "the Monster" ..ik heb de roman overigens nooit gelezen.. ..is dat waar deze naam vandaan komt?

Yep, Victor Frankenstein noemde hem Adam naar de eerste mens. Adam was trouwens ook geel in het boek.

uit het boek:

"His yellow skin scarcely covered the work of muscles and arteries beneath. His hair was of a lustrous black and flowing, his teeth of a pearly whiteness."

Niet groen dus zoals de meeste mensen denken. :)

Sic

Bericht door Sic » wo nov 02, 2011 12:06 pm

[/quote]

Yep, Victor Frankenstein noemde hem Adam naar de eerste mens. Adam was trouwens ook geel in het boek.

uit het boek:

"His yellow skin scarcely covered the work of muscles and arteries beneath. His hair was of a lustrous black and flowing, his teeth of a pearly whiteness."

Niet groen dus zoals de meeste mensen denken. :)

[/quote]

Ah ok.. thanx.. cool om te weten.. het monster werd in eerste instantie groen gemaakt om dat dat het gewenste effect had op zwart/wit film..

Deus omnia

Bericht door Deus omnia » wo nov 02, 2011 8:27 pm

Tellen de mermaids van pirates of the caribbean als monsters? :P

DonJulio

Bericht door DonJulio » wo nov 02, 2011 9:42 pm

Tja, misschien wel heeeeeel old school, maar van the flying monkeys uit The Wizard of Oz heb ik als gup toch echt de nodige nachtmerries gehad.

MissLizBit

Bericht door MissLizBit » zo nov 27, 2011 8:00 pm

Captain Peroxide...

Halcyon

Bericht door Halcyon » wo jan 04, 2012 7:38 pm

Naast de Cenobites, toch wel Pyramid Head uit Silent Hill.

Sjors

Bericht door Sjors » wo jan 04, 2012 7:51 pm

Oh ja, die is ook gaaf :D

Marjolein
Nachtvlinder

Bericht door Marjolein » do jan 05, 2012 1:10 am

De Duivel uit Legend (gespeeld door Tim Curry, die trouwens ook vreselijk eng is als Pennywise in It)

WhiteWolf

Bericht door WhiteWolf » za okt 20, 2012 10:39 pm

It, in clown vorm

[hr]

Weerwolf, vampier, It

Plaats reactie