Wat is jouw favoriete Horror Villian?

Plaats reactie
NilsMasselink

Bericht door NilsMasselink » wo nov 02, 2011 10:37 am

Nu we toch bezig zijn met favoriete lijstjes. Wat is jou favoriete Horror Villain?

De mijne is toch wel Freddy Krueger. Deze demoon/trickster combineert angst met humor.

Het gave aan de personage Freddy Krueger is dat iedereen hem kent, of je nu horror liefhebber bent of niet.. vraag aan een willekeurig persoon in de supermarkt wie Freddy Krueger is, en die persoon zal hem kennen.

Lieuwe

Bericht door Lieuwe » wo nov 02, 2011 11:21 am

Ik denk dat als je dat aan een willekeurig persoon in de supermarkt vraagt ze je vooral heel raar aankijken. :D

Ik vind Freddy leuk, maar hij is nooit mijn favoriet geweest. Ik hou meer van de zwijgende moordenaars zoals Jason en Michael. Die komen wat mij betreft bedreigender en enger over.

NilsMasselink

Bericht door NilsMasselink » wo nov 02, 2011 11:53 am

Heb je "His Name Was Jason" wel eens gezien? Toff docu over Jason Voorhees, het ontstaan, de ontwikkelingen van hem als personage door alle films heen. Erg leuk!

Robbert

Bericht door Robbert » wo nov 02, 2011 4:41 pm

Freddy was in het begin geweldig maar heeft voor mij veel van zijn charme verloren toen hij in latere sequels steeds meer een soort veredelde standup-comedian werd. Voor mij sowieso een reden om veel m.n. Amerikaanse, op tieners gerichte horror zondermeer bij het grofvuil te wensen. Zelfs de ooit zo machtige Pinhead en zijn cenobites ontkwamen niet aan deze irritante trend. Over die flapdrol met z'n hockeymasker zal ik het maar niet hebben. Ik heb de Friday The 13th-films altijd hartgrondig geháát.

Denk dat het dus deze meneer wordt:

...en aan de periferie van het genre deze meneer:

Robbert

Bericht door Robbert » wo nov 02, 2011 4:42 pm

Freddy was in het begin geweldig maar heeft voor mij veel van zijn charme verloren toen hij in latere sequels steeds meer een soort veredelde standup-comedian werd. Voor mij sowieso een reden om veel m.n. Amerikaanse, op tieners gerichte horror zondermeer bij het grofvuil te wensen. Zelfs de ooit zo machtige Pinhead en zijn cenobites ontkwamen niet aan deze irritante trend. Over die flapdrol met z'n hockeymasker zal ik het maar niet hebben. Ik heb de Friday The 13th-films altijd hartgrondig geháát.

Robbert

Bericht door Robbert » wo nov 02, 2011 4:43 pm

Robbert

Bericht door Robbert » wo nov 02, 2011 5:23 pm

Freddy was in het begin geweldig maar heeft voor mij veel van zijn charme verloren toen hij in latere sequels steeds meer een soort veredelde standup-comedian werd. Voor mij sowieso een reden om veel m.n. Amerikaanse, op tieners gerichte horror zondermeer bij het grofvuil te wensen. Zelfs de ooit zo machtige Pinhead en zijn cenobites ontkwamen niet aan deze irritante trend. Over dingetje met z'n hockeymasker zal ik het maar niet hebben. Ik heb nooit iets gehad met de Friday The 13th-films..

Robbert

Bericht door Robbert » wo nov 02, 2011 8:57 pm

Freddy was in het begin geweldig maar heeft voor mij veel van zijn charme verloren toen hij in latere sequels steeds meer een soort veredelde standup-comedian werd. Voor mij sowieso een reden om veel m.n. Amerikaanse, op tieners gerichte horror zondermeer bij het grofvuil te wensen. Zelfs de ooit zo machtige Pinhead en zijn cenobites ontkwamen niet aan deze irritante trend. Over dingetje met z'n hockeymasker zal ik het maar niet hebben. Ik heb helemaal niets met de Friday The 13th-films. Nooit gehad ook.

[hr]

Sjors

Bericht door Sjors » wo nov 02, 2011 9:20 pm

Als Pennywise (IT natuurlijk) meetelt, dan is dat mijn favoriet, denk ik. Ik ben over het algemeen niet zo'n fan van horrorfilms die om een "slechterik" draaien. Slashers zijn sowieso niet echt aan mij besteed, dus (demonische) moordenaars als Freddy, Michael en Jason behoren zeker niet tot mijn favorieten.

NovemberMike

Re: Wat is jouw favoriete Horror Villian?

Bericht door NovemberMike » za feb 23, 2019 12:17 pm

Freddy uit het eerste, derde en laatste deel (The New Nightmare) vond ik erg goed. De rest van de Freddy films was belachelijk slecht en onnodig. Zeker Freddy's dead...Om te janken zo slecht.

Plaats reactie