Van welke muziek houden jullie?

I.c.e motion

Bericht door I.c.e motion » di okt 04, 2011 5:44 pm

@Sjors wrote:

@I.c.e motion wrote:
Carpathia (album volledig geinspireerd door verhalen van HP Lovecraft) is erg fijn.

Dat is idd een gaaf album! Ik moet bekennen dat ik de verhalen van Lovercraft niet echt ken, maar de teksten en de sfeer van de nummers zijn cool en zeker horrorachtig.

De verhalen van Lovecraft vind ik zelf fantastisch leesvoer... en Carpathia haalt er heel veel elementen uit (Kutulu is niets meer dan een andere spelling van Cthulhu en Dreams of the Witch House is een titel van een van Lovecrafts verhalen (dat overigens ook niet geheel onaardig is verfilmd in de Masters of Horror serie, maar dat terzijde))

Maar ze hebben eigenlijk op ieder album wel iets staan dat gerelateerd is aan Lovecraft. Horror of Antartica gaat over At the Mountains of Madness. De Black Pharaoh trilogy gaat over Nyarlathotep, een van de belangrijkere personages in de hele Chtulhu mythos etc.

Sjors

Bericht door Sjors » di okt 04, 2011 6:16 pm

Misschien moet ik die albums ook maar eens gaan checken dan.

Wat horror en muziek betreft luister ik ook graag naar Misfits. Hun humoristische, horrorteksten zijn erg leuk en vaak gebaseerd op films. De muziek is niet van geweldige kwaliteit, maar het gaat mij vooral om de teksten (en het meeblèren ervan :P).

Empoesa

Bericht door Empoesa » do okt 06, 2011 11:40 am

Tja, heel veel ik ben eigenlijk een beetje eclectisch behalve nederlandstalig vindt ik heel veel muziek goed maar mijn voorliefde gaat uit naar Metallica ik ben fan van het eerste uur maar ik houd ook van oa. Iron Maiden, Cradle of Filth, Dimu Borgir Dream Theater, Opeth, My Chemical Romance, Iced Earth, In Flames, Greenday, Toy Dolls, Triggerfinger 36 crazyfists, Unearth en zo kan ik nog wel even doorgaan. Meestal moet er wel een stevig stukske gitaar in mee doen. @I.c.e motion The Vision Bleak is geweldig, thnx for sharing.

frank
Site Admin

Bericht door frank » zo okt 09, 2011 6:10 pm

Sinds 1 oktober fijn verder luisteren naar pingiun radio, prima vervanger van kinkfm

Reverend JJ

Bericht door Reverend JJ » zo okt 09, 2011 7:04 pm

@Reverend JJ wrote:

Black Sabbath.

Robbert

Bericht door Robbert » ma okt 10, 2011 10:04 am

Volgens mijn last.fm pagina zijn mijn favoriete bands en artiesten The Melvins, Black Sabbath, Voivod, The Beatles, Motorpsycho, Frank Zappa, Funkadelic, Tom Waits, John Coltrane en Wire. Of in ieder geval de meest gedraaide...

Marjolein
Nachtvlinder

Bericht door Marjolein » do okt 13, 2011 12:50 pm

Leuk dat iedereen zo'n brede smaak heeft, heb ik ook, herken veel van de bands die genoemd worden. Laatste ontdekking: Two Steps From Hell, een duo dat muziek voor trailers en promo's maakt. Hun mooiste stuk is Moving Mountains, echt bloedmooi, je kunt het luisteren via YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=bjlBCAx6330

Lance

Bericht door Lance » do okt 20, 2011 9:38 pm

En hier nog één met een brede smaak.

Hardrock(AC/DC, Metallica, Deep Purple, Led Zeppelin, Guns'n Roses, Queen), Countryrock (Poco, Dan Fogelberg, Eagles, Lynyrd Skynyrd, Outlaws), Jazz (Johnny Griffin, Herbie Hancock), Klassiek (Vivaldi, Beethoven, Brahms), Latin (Oscar d'Leon en Carlos Vives) en Celtic (Enya, Clannad).

Kortom, het is maar net hoe mijn pet staat.

marvin

Bericht door marvin » wo apr 18, 2012 8:50 pm

metal - punk - hardcore (punk) - rock - rap/hip hop - ska - hardcore (techno) - rockabilly

een paar bands die ik goed vind.

dropkick murphys

devildriver

johnny cash

the slackers

guns up!

hatebreed

killswitch engage

red hot chili peppers

stijn bottelhals

Bericht door stijn bottelhals » do apr 19, 2012 9:30 am

Metal, en eigenlijk vooral Black Metal.

Als de maag het toelaat, af en toe eens wat ranzige grindcore à la Mortician: hun cd-covers zijn ook altijd leuk.

http://www.metal-archives.com/albums/Mortician/Chainsaw_Dismemberment/11432

Von Hackenstein

Bericht door Von Hackenstein » di nov 20, 2012 4:26 pm

Leuk, ik heb al wat goede bands voorbij zien komen :-)

Ook ik heb een brede smaak, met een groot aandeel metal. Het liefst luister ik alles doorelkaar, en ik ben gek op crossovers/mash-ups. Dit en dit vind ik bijvoorbeeld geweldig.

Artiesten die me zo even te binnen schieten die ik al jaren geweldig vind: Death, Ripper Inc., Stereo Total, Pain, MC-B, Woods of Ypres, Thy Catafalque, Robert, Anathema, Legowelt, Angizia, Kreator, Brainpower, De Raggende Manne, The Shavers, Feindflug, Yann Tiersen, Kalmah, Novembre, welle:erdball, Windir.

Plaats reactie