Lou Reed & Metallica - Lulu

Plaats reactie
Robbert

Bericht door Robbert » do okt 20, 2011 9:20 pm

In de openingszin heeft Lou het over Boris Karloff dus de horror-connectie is gelegd :D

Anyway, zo'n beetje het meest besproken en omstreden samenwerkingsproject van het jaar is uiteindelijk in zijn geheel online te beluisteren. En de reacties zijn bijna zonder uitzondering negatief. Terecht?

Wat mezelf betreft, de eerste drie platen van Metallica zijn m.i. geniaal en behoren tot het beste wat in het metal-genre is uitgebracht. Daarna is het gaandeweg alleen maar minder geworden, en na de affreuze flater St. Anger en die achterlijke film van ze heb ik zelfs gewoon een beetje een hekel aan deze band gekregen. Lou Reed heeft in zijn lange en gevarieerde carrière evenveel meuk als geniale platen uitgebracht, maar als Lou goed was dan was hij m.i. ook érg goed.

Wat belangrijk is om te weten is dat dit eerst en vooral een Lou Reed-plaat is, met Metallica als begeleidingsband. De doorsnee Metallica-fan gaat hier op zeker helemaal niets mee kunnen. Of sowieso de doorsnee metalfan, want dit is gewoon geen pure metalplaat. De doorsnee Lou Reed-fan daarentegen...? Ik weet het nog niet. Ik reken mezelf zeker tot de laatste categorie, maar dit is een erg lang en verre van toegankelijk stukje muziek. Na één luisterbeurt moet ik concluderen dat de vele slechte kritieken m.i. een beetje voorbarig en onterecht zijn. Er staan een paar écht mooie dingen op, maar ook een paar dingen die (nog) volkomen langs me heen gaan. Ik ga er nóg een luisterbeurtje tegenaan gooien.

Anyone else? :D

Jeroen

Bericht door Jeroen » vr okt 21, 2011 8:35 am

Bedankt voor de link in ieder geval, leuk voor op de achtergrond tijdens het werk (-;

Verder ben ik het met je eens wat Metallica betreft. De eerste paar platen: bril-jant. Heerlijk. Knallen nog regelmatig uit de stereo thuis. Maar hoe verder we komen, hoe minder het mij kan boeien. Nu moet je natuurlijk wel ontwikkelen als band (hoezo eigenlijk) dus verandert het geluid, maar dat is niet aan mij besteed.

Lou Reed ken ik niet echt. Ben dan ook geen fan. Ga nu luisteren.

Sjors

Bericht door Sjors » vr okt 21, 2011 9:29 am

Ik heb een paar nummers geluisterd maar hier kan ik idd niets mee. Ik ben geen fan van Lou Reed en de muziek is veel te sloom voor Metallica, waar ik wel fan van ben. Mijn favoriete albums van Metallica zijn overigens niet per se (alleen) het oude werk. Ik vind Load, Reload en Garage Inc. ook heel erg gaaf. Over hun werk de afgelopen jaren ben ik echter (net als nagenoeg iedereen) niet echt te spreken. St. Anger was vreselijk, Death Magnetic wel oké (na St. Anger). Het grootste probleem is dat ze een drummer van niets hebben. En het is natuurlijk eeuwig zonde dat Jason Newsted is vertrokken. Van mij hoeven ze geen nieuwe muziek te maken. Laat ze maar lekker live hun werk van voor 2000 spelen, want hun concerten blijven geweldig :D

En nu gaat Lulu uit, want ik vind er geen reet aan :P Wel bedankt voor de link overigens, want ik was als Metallica-fan natuurlijk wel benieuwd.

Reverend JJ

Bericht door Reverend JJ » ma okt 24, 2011 7:38 am

Als Metallica op 27 september 1986 gestopt was dan zouden ze de beste metalband ooit geweest zijn. Of nou ja, dan zouden ze de top 3 zeker gehaald hebben.

Sjors

Bericht door Sjors » vr okt 28, 2011 3:53 pm

[video=youtube]http://www.youtube.com/watch?v=x9LcJwX9dnE[/video]

Robbert

Bericht door Robbert » vr okt 28, 2011 8:23 pm

[video=youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PRPzElP_eSI[/video]

Sjors

Bericht door Sjors » vr okt 28, 2011 8:32 pm

Haha, die zou zomaar op het album kunnen staan :P

Renzo

Bericht door Renzo » ma dec 05, 2011 11:35 am

Absoluut een Metallica fan, geen Lou Reed fan om een lang verhaal kort te maken. Ik kon er absoluut niks mee. Ik zet Master Of Puppets nog maar eens op, of Death Magnetic want die is ook goed te pruimen imho :)

Plaats reactie