Night of Terror

Von Hackenstein

Bericht door Von Hackenstein » di nov 20, 2012 4:40 pm

Ieder jaar is er in Tuschinski, Amsterdam de Night of Terror, onderdeel van Imagine (voorheen Amsterdam Fantastic Film Festival), opgezet door Jan "Mr. Horror" Doense. Van 23:55 tot ca. 9:00 vier horror films achter elkaar, met tussendoor oa een Scream Queen contest.

Het is echter niet zo maar een nachtje films kijken ;)

Samenvatting van een bezoeker:

"Het was mijn ontmaagding wat Night of Terror betreft en hoewel ik op geschreeuw en gegooi voorbereid was, moest ik even wennen. Ongelooflijk, wat een teringherrie. Vier films lang was het geen seconde stil. Elke vrouw is een HOERRRRRRR, elke man is een HOMOOOO, elk busje of klusje krijgt het A-Team deuntje voor z’n kiezen en iedereen moet zijn of haar broek uit, tieten laten zien of neuken. Ik besef dat dit nogal ordinair en platvloers overkomt. En dat is het ook. Maar wat is het leuk!"

Sfeerimpressie (intro door Jan Doense en de eerste minuut van de eerste film):

[video=youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZW7crMhlnpg[/video]

Het is pas in april, maar ik kijk er ieder jaar weer al maanden van tevoren naar uit :D We gaan komend jaar uiteraard weer met een groep; gaan er ook mensen van dit forum?

Robbert

Bericht door Robbert » di nov 20, 2012 4:51 pm

Ben hier jaren geleden één keer naar toe geweest en wat mij betreft nóóit meer. Puberale nonsens. Bah! :@

Halcyon

Bericht door Halcyon » di nov 20, 2012 9:41 pm

Jezus, dit is gewoonweg degoutant.

frank
Site Admin

Bericht door frank » wo nov 21, 2012 9:40 am

@Von Hackenstein: graag bronvermelding toevoegen, je kunt niet zomaar hele lappen tekst kopieren. http://www.mennomail.nl/2010/04/20/night-of-terror-2010-hoerrrrrrrrrrr/

Sjors

Bericht door Sjors » wo nov 21, 2012 2:32 pm

Haha, you love it or you hate it. De eerste keer dat ik Night of Terror bezocht had ik geen idee dat het zo'n teringbende zou zijn en ik moest er wel even aan wennen, maar daarna zag ik de humor er wel van in. Overigens hadden op dat moment al twee van de vier vrienden met wie ik daar was de zaal verlaten om hun geld terug te vragen en weer naar huis te gaan :P Hoewel ik het dus zelf grappig vind, zouden ze wat mij betreft op de website een filmpje zoals bovenstaande moeten plaatsen, om mensen voor te bereiden. In totaal ben ik nu twee keer geweest en ik heb wel de intentie om nog eens te gaan.

Von Hackenstein

Bericht door Von Hackenstein » vr nov 23, 2012 6:09 pm

@Robbert wrote:

Puberale nonsens.

Inderdaad, geweldig toch :D

Robbert

Bericht door Robbert » vr nov 23, 2012 9:50 pm

@Von Hackenstein wrote:

Inderdaad, geweldig toch :D

Als ik zin heb in herrie ga ik wel naar een tof concert of zet ik thuis lekker hard AC/DC op. Mensen die door films heen praten of schreeuwen dienen ten allen tijde ongenadig hard voor hun kloten geschopt te worden :@

Von Hackenstein

Bericht door Von Hackenstein » zo nov 25, 2012 9:27 am

Nou nou, wat een taal.

Je begrijpt de essentie van de NoT niet. Bij een gewone bioscoopvoorstelling moet je inderdaad je mond houden.

Robbert

Bericht door Robbert » zo nov 25, 2012 12:30 pm

@Von Hackenstein wrote:

Je begrijpt de essentie van de NoT niet.

Daar zijn we het in ieder geval over eens :D

Robbert

Bericht door Robbert » ma nov 26, 2012 5:23 pm

Trouwens:

@Von Hackenstein wrote:

Nou nou, wat een taal.

...aldus iemand die het kennelijk heel normaal vindt om vrouwen voor hoer uit te maken :rolleyes:

Sjors

Bericht door Sjors » ma nov 26, 2012 5:54 pm

@Robbert wrote:
Mensen die door films heen praten of schreeuwen dienen ten allen tijde ongenadig hard voor hun kloten geschopt te worden :@

Want jij bent áltijd muisstil als jijzelf of iemand anders in jouw nabijheid een film kijkt? :P

Robbert

Bericht door Robbert » ma nov 26, 2012 6:46 pm

@Sjors wrote:

Want jij bent áltijd muisstil als jijzelf of iemand anders in jouw nabijheid een film kijkt? :P

Daar streef ik wel naar ja. Ik ben een filmliefhebber en films kijken is een serieuze zaak. Nu is niets menselijks mij vreemd, dus ik zal zeker niet ontkennen dat ik (bijvoorbeeld) bij de asverstrooingsscène in The Big Lebowski zeker vijf minuten heb zitten schateren van het lachen. Dat is m.i. echter van een heel andere orde dan moedwillig door een film heen praten en schreeuwen. En verder vind ik schelden onfatsoenlijk dus het woord 'hoer' zul je nooit uit mijn mond horen. Volwassenheid heet dat :cool:

Sjors

Bericht door Sjors » ma nov 26, 2012 7:40 pm

@Robbert wrote:

@Sjors wrote:

Daar streef ik wel naar ja. Ik ben een filmliefhebber en films kijken is een serieuze zaak. Nu is niets menselijks mij vreemd, dus ik zal zeker niet ontkennen dat ik (bijvoorbeeld) bij de asverstrooingsscène in The Big Lebowski zeker vijf minuten heb zitten schateren van het lachen. Dat is m.i. echter van een heel andere orde dan moedwillig door een film heen praten en schreeuwen. En verder vind ik schelden onfatsoenlijk dus het woord 'hoer' zul je nooit uit mijn mond horen. Volwassenheid heet dat :cool:

Tja, volwassenheid... Ik neem mezelf en het leven liever niet té serieus, anders wordt het ook maar zo'n saaie boel. Ik kijk ook graag serieus naar films, maar soms vind ik een filmnacht als NoT ook wel grappig. Dat er mensen zijn die niet van dat geschreeuw houden begrijp ik wel, maar waarom jij zo afgeeft op mensen die er wel plezier aan beleven snap ik niet zo. Mensen in hun waarde laten (ipv er alleen maar kwaad over spreken) is ook volwassenheid ;)

Robbert

Bericht door Robbert » ma nov 26, 2012 7:56 pm

@Sjors wrote:

Tja, volwassenheid... Ik neem mezelf en het leven liever niet té serieus, anders wordt het ook maar zo'n saaie boel. Ik kijk ook graag serieus naar films, maar soms vind ik een filmnacht als NoT ook wel grappig. Dat er mensen zijn die niet van dat geschreeuw houden begrijp ik wel, maar waarom jij zo afgeeft op mensen die er wel plezier aan beleven snap ik niet zo. Mensen in hun waarde laten (ipv er alleen maar kwaad over spreken) is ook volwassenheid ;)

Mijn leven is allesbehalve saai hoor. Volwassenheid is ook het onderscheid kunnen zien tussen 'kwaad spreken' en gewoon een nuchtere constatering. En iemand die voor z'n lol 'hoer' roept en 'homo' kennelijk als een denigrerende term ziet is wel de laatste die iets dient te zeggen over de ander in zijn/haar waarde laten :rolleyes:

[hr]

De Night of Terror is trouwens dezelfde avond waarbij ooit tijdens de vertoning van Queen Of The Damned hoofdrolspeelster Aaliyah door het publiek voor 'zwarte doos' werd uitgemaakt. Vrouwenhaat, homofobie en ook nog racisme en dat vinden ze dan 'best wel grappig'. Wees er maar trots op. Van geen wonder dat het genre zo'n slechte naam heeft :-/

Sjors

Bericht door Sjors » ma nov 26, 2012 9:50 pm

@Robbert wrote:

@Sjors wrote:

Mijn leven is allesbehalve saai hoor. Volwassenheid is ook het onderscheid kunnen zien tussen 'kwaad spreken' en gewoon een nuchtere constatering. En iemand die voor z'n lol 'hoer' roept en 'homo' kennelijk als een denigrerende term ziet is wel de laatste die iets dient te zeggen over de ander in zijn/haar waarde laten :rolleyes:

[hr]

De Night of Terror is trouwens dezelfde avond waarbij ooit tijdens de vertoning van Queen Of The Damned hoofdrolspeelster Aaliyah door het publiek voor 'zwarte doos' werd uitgemaakt. Vrouwenhaat, homofobie en ook nog racisme en dat vinden ze dan 'best wel grappig'. Wees er maar trots op. Van geen wonder dat het genre zo'n slechte naam heeft :-/

Misschien is kwaad spreken dan niet de juiste uitdrukking, maar je laat bezoekers van NoT absoluut niet in hun waarde en dat is waar ik op doelde (want jij zegt dat die puberale mensen voor hun kloten moeten worden geschopt). Maar goed, je hebt ergens wel gelijk als je zegt dat iemand die hoer en homo roept naar acteurs zelf mensen ook niet in hun waarde laten. Alleen denk ik dat de (meeste) bezoekers van NoT er niet op uit zijn om iemand te beledigen en dat de (meeste) bezoekers ook geen hekel hebben aan homo's of alle vrouwen daadwerkelijk een hoer vinden. Ik weet in ieder geval van mezelf dat als ik dat soort dingen zeg, het niet als belediging is bedoeld jegens bepaalde mensen (zoals homoseksuelen of prostituees), maar dat ik het in de context van NoT inderdaad wel grappig vind. Dus het is in mijn ogen vrij onschuldig, maar het is duidelijk dat de grens voor jou ergens anders ligt dan voor mij. En dergelijke discussies zijn natuurlijk al vaker gevoerd, bijvoorbeeld over bepaalde cabaretiers, die al dan niet te harde grappen zouden maken. Ik vind in ieder geval dat er een wereld van verschil is tussen voor de grap iets roepen of het ook echt menen. Bij NoT lijkt het verschil me wel duidelijk.

Robbert

Bericht door Robbert » ma nov 26, 2012 10:22 pm

@Sjors wrote:

Misschien is kwaad spreken dan niet de juiste uitdrukking, maar je laat bezoekers van NoT absoluut niet in hun waarde en dat is waar ik op doelde (want jij zegt dat die puberale mensen voor hun kloten moeten worden geschopt). Maar goed, je hebt ergens wel gelijk als je zegt dat iemand die hoer en homo roept naar acteurs zelf mensen ook niet in hun waarde laten. Alleen denk ik dat de (meeste) bezoekers van NoT er niet op uit zijn om iemand te beledigen en dat de (meeste) bezoekers ook geen hekel hebben aan homo's of alle vrouwen daadwerkelijk een hoer vinden. Ik weet in ieder geval van mezelf dat als ik dat soort dingen zeg, het niet als belediging is bedoeld jegens bepaalde mensen (zoals homoseksuelen of prostituees), maar dat ik het in de context van NoT inderdaad wel grappig vind. Dus het is in mijn ogen vrij onschuldig, maar het is duidelijk dat de grens voor jou ergens anders ligt dan voor mij. En dergelijke discussies zijn natuurlijk al vaker gevoerd, bijvoorbeeld over bepaalde cabaretiers, die al dan niet te harde grappen zouden maken. Ik vind in ieder geval dat er een wereld van verschil is tussen voor de grap iets roepen of het ook echt menen. Bij NoT lijkt het verschil me wel duidelijk.

...en zo vind ik dat er een wereld van verschil is tussen cabaret en lawaaierige filmbezoekers. Belachelijke vergelijking :rolleyes:

Maar verder wel grappig hoor, dat jij het heel onschuldig vindt om allerlei discriminerende opmerkingen (want dat zijn het uiteindelijk) te roepen, maar dat je sarcasme-meter ineens uit gaat als ik het heb over kloten schoppen. Dan ben ik ineens zogenaamd degene die anderen niet in hun waarde zou laten. Beetje hypocriet, vind je ook niet? Grapjurk :angel:

Wel knap dat je het überhaupt zonder enige gene je strot uit krijgt. Dat zou mij in de verste verte niet lukken. Niet eens voor de grap. Daarvoor heb ik echt teveel vrouwen, homoseksuelen en niet-blanken in mijn sociale kringetje.

Maar weet je wat? Als jij nou eens net zo lollig en tolerant blijft als iemand je eigen moeder/zus/vriendin 'voor de grap' voor hoer uitmaakt... ;)

Sjors

Bericht door Sjors » di nov 27, 2012 7:08 am

@Robbert wrote:

@Sjors wrote:

...en zo vind ik dat er een wereld van verschil is tussen cabaret en lawaaierige filmbezoekers. Belachelijke vergelijking :rolleyes:

Maar verder wel grappig hoor, dat jij het heel onschuldig vindt om allerlei discriminerende opmerkingen (want dat zijn het uiteindelijk) te roepen, maar dat je sarcasme-meter ineens uit gaat als ik het heb over kloten schoppen. Dan ben ik ineens zogenaamd degene die anderen niet in hun waarde zou laten. Beetje hypocriet, vind je ook niet? Grapjurk :angel:

Wel knap dat je het überhaupt zonder enige gene je strot uit krijgt. Dat zou mij in de verste verte niet lukken. Niet eens voor de grap. Daarvoor heb ik echt teveel vrouwen, homoseksuelen en niet-blanken in mijn sociale kringetje.

Maar weet je wat? Als jij nou eens net zo lollig en tolerant blijft als iemand je eigen moeder/zus/vriendin 'voor de grap' voor hoer uitmaakt... ;)

Ik vind het geen belachelijke vergelijking. Mijn punt is dat je bepaalde dingen in een bepaalde context kunt zeggen als een vorm van humor. Of dat nou cabaretiers zijn of de bezoekers van NoT.

Tja, hypocriet. Zoals ik zeg vind ik wat er bij NoT wordt geroepen dankzij de context onschuldig en een vorm van humor. Ik vind dus ook niet dat de bezoekers van NoT homoseksuelen of vrouwen niet in hun waarde laten. Maar goed, daar ben jij het dus duidelijk mee oneens en vanuit dat oogpunt kun je mij inderdaad hypocriet noemen.

Dat is dan toch een verschil van humor. Ik heb ook zat vrouwen in mijn sociale kring en ik vind hen echt geen hoeren en ik vind ze ook niet minderwaardig of iets anders. Homoseksuelen en niet-blanken ken ik niet veel, maar ik ken er wel een aantal en ook tegen hen heb ik helemaal niets. Sommige van hen beschouw ik als vrienden, anderen als goede (ex-)collega's. Toch durf ik bepaalde dingen wel te roepen, omdat ik vind dat het afhankelijk is van de manier waarop en van de context.

Inmiddels val ik aardig in herhaling, maar zelfs over je laatste opmerking ben ik van mening dat het met context te maken heeft. Sterker nog, binnen een deel van mijn vriendengroep worden dergelijke opmerkingen wel eens gemaakt, maar nooit om de ander te beledigen. Door de context en door de manier waarop het gebracht wordt is duidelijk dat het om humor gaat en niet als belediging bedoeld is. Dus inderdaad, in zo'n geval blijf ik lollig en tolerant. In een andere situatie kan dat heel anders zijn.

Maar goed, ik denk dat we inmiddels ons punt wel gemaakt hebben. Ik vind dat je in een bepaalde context dingen mag roepen die je in andere situaties niet zou zeggen, jij vindt dat je bepaalde dingen niet mag zeggen. En we vinden allebei dat we gelijk hebben :P

Sic

Bericht door Sic » di nov 27, 2012 8:13 am

Wat is er nou weer mis met het denigreren van het zwakke geslacht en etnische minderheden?

Von Hackenstein

Bericht door Von Hackenstein » di nov 27, 2012 9:05 am

Robbert, relativeren is niet je sterkste kant he?

Afijn, what Sjors said.

Robbert

Bericht door Robbert » di nov 27, 2012 5:27 pm

@Sjors wrote:

Ik vind dus ook niet dat de bezoekers van NoT homoseksuelen of vrouwen niet in hun waarde laten. Maar goed, daar ben jij het dus duidelijk mee oneens en vanuit dat oogpunt kun je mij inderdaad hypocriet noemen.

...en dat doe ik dan ook :D

Maar ach, zo te lezen bestaat jouw sociale kringetje dus louter uit roomblanke hetero's. Van geen wonder dat je wereldje zo klein is dat je je helemaal niets kunt voorstellen bij mijn wereldbeeld. Lemme guess, je stemt ook PVV, leest de Telegraaf, luistert Marco Borsato en kijkt RTL Boulevard? En horror kijk je natuurlijk alleen voor de gore stukjes? Tsja... :P

@Sjors wrote:

Ik vind dat je in een bepaalde context dingen mag roepen die je in andere situaties niet zou zeggen, jij vindt dat je bepaalde dingen niet mag zeggen. En we vinden allebei dat we gelijk hebben :P

O, van mij mag je alles zeggen hoor, maar dan mag ik er vervolgens ook wat van vinden. Toch?

@Von Hackenstein wrote:

Robbert, relativeren is niet je sterkste kant he?

Relativeringsvermogen heb ik genoeg, maar dat hoeft niet ten koste te gaan van mijn fatsoensnormen. Toch?

Plaats reactie