Dead Space remake speelt zonder laadtijden
EA Motive heeft zojuist bekend gemaakt dat hun aankomende Dead Space remake op de PlayStation 5 geen laadschermen bevat. Het is een zogeheten single take. Dit hebben ze al eens geprobeerd met de PlayStation 3-versie van het gelijknamige spel. Door de toentertijd gelimiteerde hardware kwamen ze wel in de buurt, maar konden ze helaas niet voorkomen om geen cutscenes in het spel te stoppen om zo de laadtijden die het spel, eigenlijk de hardware, nodig had. De PS5 ondertussen is krachtig genoeg om dit wél voor elkaar te krijgen. Het spel belooft in een vloeiende beweging te spelen, althans, in ieder geval tot je dood gaat dus.
Dead Space volgt de PS5-versie van God of War en het aankomende Ragnarok, wat ook geen laadschermen bevat. Volgens de blog van EA kan je vrijelijk rondlopen in de USG Ishimura. Senior producent Philippe Ducharme zegt dat het een 'compleet ononderbroken ervaring' is. Nou, daar ben ik wel van gecharmeerd.
'Het doel van de remake is om jou als speler Dead Space weer te laten ervaren alsof het de eerste keer is dat je het spel speelt. Maar ook de nieuwkomers geven we hiermee de kans om de ultieme Dead Space-ervaring te beleven. Alle oude elementen die het origineel zo geweldig maken zitten er in. En daar bovenop dus nieuwe content, meer dingen om te ontdekken en verbeterde graphics', aldus Ducharme. De oude Dead Space, maar dan in een nieuw, moderner jasje.
De Dead Space remake staat gepland voor 27 januari 2023 en komt exclusief naar de PS5. EA Motive kan dus all-in gaan qua hardware, ik ben benieuwd. Wat vind jij van al dat remake-geweld? Is dat een goedkope manier om geld te verdienen, of is dit een logische ontwikkeling nu er steeds betere hardware tot onze beschikking is?
Meer over: Games, Dead Space, PlayStation