PS5-game Returnal gebruikt geavanceerde trillingen
Housemarque, die we vast wel kennen van arcade toppers zoals Super Stardust HQ, Resogun en Nex Machina, is bezig met hun nieuwste creatie Returnal. Deze roguelike heeft dezelfde looks en feel als hun vorige games. Verwacht dus visueel overdonderd te worden.
In zijn Playstation blog vertelt marketingdirecteur Mikael Haveri wat details over de exclusieve Playstation game. Om het samen te vatten: Je speelt als Selene, gevangen op een gevaarlijke planeet die haar gevangen houdt in een tijdloop. En niet de gezellige Groundhog Day-variant kan ik je vertellen. Denk eerder aan Edge of Tomorrow. Maar zoals het een goede roguelike betaamd, de wereld veranderd elke keer als je het opnieuw speelt nadat je dood bent gegaan.
Naast de 'standaard' nieuwigheden, zoals supersnel laden door de nieuwe ps5 opslag, stelt Housemarque dat ze ook bezig zijn met de geavanceerde technieken die de nieuwe haptick feedback heeft op de controller. Dit betekend in het kort dat alle levende onderdelen van de planeet anders aanvoelen op de controller en zo bijdragen aan de spelwereld en de beleving ervan. Ook de L en R triggers hebben verschillende functies: druk het half in en je mikt, druk het helemaal in en je schiet op de alternatieve manier. Een gimmick die je al terug kon zien in de PS5 versie van Call of Duty Cold War.
Klinkt goed allemaal! Gelukkig hoeven we er niet lang op te wachten (voor de gelukkigen met een PS5), de releasedatum staat gepland op 19 maart 2021 en komt exclusief uit op PS5.
Meer over: Games, PlayStation