Zombie Studios kondigt nieuwe horrorgame voor Unreal Engine 4 aan
Zombie Studios heeft aangekondigd dat ze bezig zijn met Daylight, een psychologische survival-horrorgame aangedreven door de Unreal 4 engine.
Zombie Studios heeft aangekondigd dat ze bezig zijn met een nieuw project: Daylight, een psychologische survival-horrorgame aangedreven door de Unreal 4 engine.
In de game wordt je, als vrouw, wakker in een oud verlaten ziekenhuis. Je hebt geen idee waar je bent en hoe je hier gekomen bent. Je belangrijkste gadget is je telefoon. Naast dat dit je enige lichtbron is, werkt deze ook als kompas om te navigeren door het labyrint van gangen, en als device waarmee je kunt communiceren met de geestenwereld (Silent Hill?). Onderweg krijg je raadsels en aanwijzingen die je meer vertellen over hoe je hier terecht gekomen bent. Uiteraard gaat dat niet zo gemakkelijk als dat het lijkt, je bent natuurlijk niet de enige in het ziekenhuis. En nee, in deze game heb je geen wapens, de enige manier om te overleven is rennen voor je leven.
De game zal ‘uit te spelen zijn’ in ongeveer 30-45 minuten, maar dan heb je nog maar een klein gedeelte van het verhaal ontrafeld, waardoor je de game dus nog een keer kunt/moet spelen. De makers zien het zelf als het ontdekken van een echt spookhuis, elke keer dat je het huis betreedt zal er iets nieuws gebeuren dat je meer informatie zal geven over de totale geschiedenis. Elke keer dat je de game speelt zal een unieke ervaring zijn, omdat de kamers en gangen random worden ingeladen (procedurally-generated environment). Je zult daarom nooit weten wat er gebeurd na de volgende splitsing of wat er in de duisternis schuilt.
Aan IGN.com verteld creative director Jared Gerritzen (heeft ook gewerkt aan twee F.E.A.R. games en Condemned: Criminal Origins,) dat dit de nieuwe manier van gamen wordt. Net als in Minecraft en DayZ heb je meerdere manieren om de game te spelen en zal de game elke keer een andere ervaring geven.
"Different players will have a totally different experience", zegt Jared Gerritzen van Zombie Studios. "You're essentially a rat in a cage, but the cage is an asylum and it's scary as hell. You need to find your way out, and each time you do it it's completely different."
Het verhaal van de game is geschreven door Jessica Chobot (de Paris Hilton van de game industrie ‘famous for being famous’) en is gebaseerd op een dosis urban legends, conspiracy theorieën en spookverhalen.
Zombie Studios bestaat sinds 1994 en maakte in het verleden games voor uitgevers als Bethesda, Konami, Ubisoft, Activision, Atari, Microsoft, Disney and Take-Two. De studio is vooral bekend van Blacklight: Tango Down en Blacklight: Retribution. In het horrorgenre zitten ze achter de Saw games.
De game staat gepland voor 2013 en zal beschikbaar zijn via Steam. De game zal uitgebreid worden via downloadable content.
Meer over: Games, Geesten