Capcom over de moeilijkheidsgraad in Ghost ’n Goblins Resurrection

Capcom USA heeft alweer nummertje drie van de dev diary geplaatst. Deze serie gaat over de ontwikkeling van hun aankomende spel Ghost ’n Goblins Resurrection. Deze aflevering gaat speciaal over de moeilijkheidsgraad. Wil je nummer 1 en 2 nog terugkijken? Dat kan hier en hier. Die gaan respectievelijk over de terugkeer van Arthur en de gebruikte art en abilities. Gepresenteerd door Pete Fabiano en is interessante kost.

De oude serie Ghost ’n Goblins staat bekend om zijn moeilijkheidsgraad. Tijden veranderen en gelukkig zijn de spellen tegenwoordig wat meer vergevingsgezind dan in de donkere dagen van de arcade en de snes. Er zijn nu drie moeilijkheidsgraden waar je uit kan kiezen: Squire, Knight en Legend. Wat het verschil is? Het komt er kort gezegd op neer hoe vaak Arthur geraakt kan worden. Je hebt natuurlijk een harnas aan en op de makkelijkste moeilijkheidsgraad kan dat harnas meer klappen opvangen dan op de moeilijkste. Ook zijn de vijanden iets minder agressief. Zie de drie moeilijkheidsgraden als makkelijk, moeilijk en extreem. Er is ook nog een page modus, maar daar word je dusdanig begeleid en geholpen dat je niet de echte Ghost ’n Goblins ervaring meekrijgt zoals de makers bedoeld hebben.

De game is nu al te preorderen en komt uit op 25 februari op de Nintendo Switch. Ik heb hier super veel zin in. Ken jij de oude game(s) uit de arcade of een andere variant op de NES of de SNES nog? Heb je het toen uit kunnen spelen? Ik hoor het graag van je in de comments.

Steun jij De Nachtvlinders met een kleine maandelijkse bijdrage?

Plaats een reactie