De verschillende zombies van Back 4 Blood bekendgemaakt

Pas geleden berichtte ik over de trailer van Back 4 Blood, een spel die de harten van de fans van Valves Left4Dead series sneller liet kloppen. Uitgever Turtle Rock komt met een soort van vervolg, maar dan in een moderner jasje gestoken, op de coöp zombieshooter. En net zoals in Left4Dead zijn het niet alleen maar standaard zombies die je al samenwerkend neer moet knallen, maar krijg je ook te maken met gemuteerde varianten die sterker zijn dan het gewone voetvolk. Deze mutanten hebben ook speciale krachten die ervoor zorgen dat je ze niet zomaar kan uitschakelen. Turtle Rock heeft een lijst met een aantal zombies vrijgegeven die in het spel gaan komen. Let wel, het spel is nog in pre alpha fase, dus een en ander kan nog veranderen.

Hocker

Hockers zijn mutanten met vier armen en verhoogde snelheid. Ze kunnen metershoog springen en zijn behoorlijk behendig. Maar dat is nog niet alles, ze kunnen ook van een lange afstand een vies goedje spugen. Word je geraakt door het goedje, dan kan je een tijdje niet bewegen totdat je bevrijd wordt door een medespeler. Tot die tijd ben je dus een makkelijke prooi, want je kan je ook niet verdedigen. Als een Hocker in de buurt komt, dan hoor je dat aan het vele hoesten wat het beest doet. Hij heeft niet veel leven, dus je kan het redelijk snel uitschakelen.

Bruiser

Bruisers lijken op de Chargers uit Left4Dead. Ze hebben een bijzonder goed ontwikkelde rechterarm waarmee ze flinke klappen kunnen uitdelen. (Ik wil niet weten wat ze in hun vrije tijd doen, maar dat terzijde) Deze klappen zorgen ook voor schokgolven die omstanders naar achteren doen blazen. Om deze krachtpatsers uit te schakelen, doe je er goed aan om het met zoveel mogelijk vuurkracht van een afstandje te bestoken. Het heeft ook een zwak punt, achterop zijn schouder waar de mutatie begint. Dus omtrekkende bewegingen zijn zeker aan te raden.

Retch

Retches zijn dikke mutaties die zuur spuiten. Dit zuur tast niet alleen de speler aan, maar trekken ook de andere zombies aan. Deze gasten zijn een stuk taaier dan de hiervoor genoemde zombies, dus teamwork is hier zeker aan te raden. Gelukkig zijn ze super groot, dus zolang je niet binnen bent, kan je ze al van ver aan zien komen en voorzorgsmaatregelen nemen.

Snitch

Snitches zijn zombies met lange nekken. Zij zijn niet erg sterk en hebben een lage gezondheidsmeter, maar door hun lange nekken kunnen ze heel goed het speelveld overzien en sneller dan andere zombies zien waar de overlevers zijn en de andere zombies waarschuwen. Eerst waren hiervoor Screamers ontworpen, maar die zijn wat aangepast omdat ze teveel overpowered waren.

Ogre

De krachtigste mutaties die er rond lopen, zijn de Ogres. Deze massieve zombies zijn wel 6 meter lang en doen dienst als level bazen. Ze bestaan uit verschillende lijken en hebben hierdoor ook behoorlijk dikke gezondheidsmeters, die ze, als ze teveel schade oplopen, weer gedeeltelijk kunnen herstellen. Ze zijn dan wel ontzettend sterk, maar gelukkig ook ontzettend langzaam. Soms is het beter om te vluchten dan om te vechten.

Common Infected

Tot slot heb je nog het gewone voetvolk, de common infected. De naam zegt het al, de gewone huis-tuin-en-keukenzombie, niets bijzonders. Maar in grote getalen behoorlijk gevaarlijk, onderschat ze dan zeker niet. De snelheid van deze zombies wordt aan het begin van het spel bepaald door de kaarten die de Director trekt. Ze kunnen dus heel erg traag zijn, maar ook op topsnelheid rennen.

Back 4 Blood staat op de planning op 22 juni 2021 en verschijnt op PC, PS4, Xbox One en Xbox Series X

Steun jij De Nachtvlinders met een kleine maandelijkse bijdrage?

Plaats een reactie