Een remake van The Others in de maak

In 2001 verscheen, in mijn ogen, een van de meest sfeervolle horrorfilms aller tijden: The Others van Alejandro Armenabar. In de film speelt Nicole Kidman een weduwe die geïsoleerd woont met haar twee jonge kinderen die extreem lichtgevoelig zijn. De komst van drie vreemden gaat gepaard met veel onverklaarbare gebeurtenissen in haar landhuis en het duurt niet lang voordat huiveringwekkende geheimen boven tafel komen.

Bijna twintig jaar na het origineel zijn Sentient Entertainment samen met Universal Pictures bezig met het maken van een remake van The Others. Het is nog niet duidelijk welke delen van de originele film de remake zal overnemen. Er gaan wel geruchten dat het verhaal zich afspeelt in het heden, terwijl de film uit 2001 zich afspeelt in 1945 nét na de Tweede Wereldoorlog. Op dit moment zijn producenten van de film in gesprek met schrijvers om het script te adapteren.

Nicole Kidman kreeg voor haar rol als Grace Stewart een Golden Globe nominatie. Dat zien we niet vaak meer: een actrice die genomineerd wordt voor een grote filmprijs voor een horrorfilm. Wie weet zal de actrice die haar zal vervangen zelfs kans maken op een Academy Award, iets wat de laatste jaren onmogelijk lijkt (niet dat er niet genoeg competente kandidaten zijn, zoals Florence Pugh in Midsommar (2018) en Toni Colette in Hereditary (2018)).

Wanneer de remake van The Others uit zal komen, is nog niet bekend, maar we houden jullie op de hoogte natuurlijk. Overigens, The Others is natuurlijk dé perfect film om tijdens een lockdown te kijken… Een moeder en twee kinderen; geïsoleerd in een groot huis; het verliezen van de grip op de realiteit… Ik denk dat menigeen zich hierin wel eens zou kunnen herkennen anno 2020.

Kijk jij uit naar de remake van The Others? En wat vind je van het origineel?

Steun jij De Nachtvlinders met een kleine maandelijkse bijdrage?

3 gedachten over “Een remake van The Others in de maak”

  1. Absoluut geen behoefte aan!
    Wat is het toch dat de mensen zonder eigen creativiteit er toe aanspoort om klassiekers om zeep te helpen met onnodige remakes of reboots? Het lijkt er op dat de millennial generatie als motto heeft “waarom zelf bedenken als je ook kan jatten”? En dan vervolgens dat gejank in de making of documentaires over hoe zeer ze het origineel wel niet vereren en vooral geen geweld wilden aan doen. Maar in een “nieuw jasje” wilden steken. Nou ik heb nieuws voor jullie. Dat lukt 9 van de 10 keer niet, dus stop daar nou eens mee en ga zelf wat interessants bedenken.

    O, antwoord op je vragen, Gillan. Nee ik kijk er niet naar uit 🙂 en het origineel is een prachtige film.

    Beantwoorden
    • Ik ben het zeker met je eens dat een remake van The Others niet bepaald op mijn wenslijstje staat, omdat ik het origineel geweldig vind. Daarnaast, dit verhaal is al zo vaak herhaald op verschillende manieren, dat het helemaal zinloos is.

      Al vind ik wel dat er binnen de millennial generatie genoeg regisseurs creatieve verhalen bedenken en op het grote scherm brengen, zoals Mike Flanagan (Oculus), Jennifer Kent (The Babadook), Robert Eggers (The Witch) en Ari Aster (Hereditary). Het probleem zit hem denk ik ook niet bij de creativiteit van deze generatie, maar bij de grote studio’s en het tekort aan vertrouwen van studiobazen in kleinere, originelere films. Ik denk dat het idee daar heerst van “Wat men kent, wil me zien”. Jonge filmmakers hebben, denk ik, niet de luxe om hun originaliteit te laten zien, omdat ze daar de kans niet altijd voor krijgen (, tenzij ze bij filmstudio’s als A24 aanschuiven).

      Beantwoorden
      • Er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen. Ik kan daar zelf “A Quiet Place” aan toevoegen. Maar behalve dat is het toch superhelden, remakes, reboots, prequels en sequels wat de klok slaat. Hoeveel ongeïnspireerde Walking Dead spin offs kan iemand bijvoorbeeld bedenken?

        Ik denk dat je deels gelijk hebt dat het de studio’s zijn die dit afdwingen. Maar worden die inmiddels ook niet door de millennial generatie bestuurd?
        Maar die gaan zichzelf wel tegenkomen. Ten eerste laten ze nu de bioscopen failliet gaan door vrijwel geen films uit te brengen en al helemaal geen blockbusters. Dus na Corona is er geen doek meer over om hun megalomane, honderden miljoenen kostende eenheidsworst op te laten zien.
        En ten tweede komen de streaming studio’s op die wél bereid zijn om nieuwe dingen te proberen, die dan helaas weer niet op het grote doek zijn te zien. Denk aan titels als Annihilation, Bird Box, See of Devs, .
        Ik denk dat de komende jaren interessante ontwikkelingen te zien zullen zijn.

        Beantwoorden

Plaats een reactie