Phasmophobia ontwikkelaar presenteert plannen voor 2022
Ook voor Kinetic Games is het bijna het einde van het jaar en op Twitter zijn ze dankbaar voor de feedback van de spelers en presenteren de roadmap met plannen voor het volgend jaar. En die zijn niet mis!
Het eerste kopje geeft aan dat ze het virtuele gedeelte op de schop nemen. Ze gaan een en ander optimaliseren, het interactiesysteem veranderd van SteamVR naar OpenXR, de soundsensor krijgt een nieuw uiterlijk en nieuwe functionaliteit en de Unity engine krijgt een een update. Hierna gaan ze sleutelen aan de moeilijkheidsgraad. Naast een nieuw menu krijg je nu ook de mogelijkheid om zelf je regels in te stellen. Wil je 3, 2 of maar 1 stuk bewijs tijdens je potje? Hoe vaak moet het spook reageren? Hoe effectief zijn de gezondheidspillen? Hoe (slecht) moet het weer zijn? Mogen de zaklampen het doen en hoe lang duurt een hunt van het spook? Allemaal dingen (en meer) die je zelf in een custom game aan kan passen.
Hierna gaan ze werken aan het progressiesysteem in twee delen. Het eerste deel focust op nieuwe renders, apparatuur wat geüpgrade kan worden, maar ook compleet nieuw spul en nieuwe spelers met bijbehorende animaties die vrijgespeeld kan worden. Naast dit komt er een soort prestige wat we kennen van Call of Duty; heb je een bepaald level bereikt? Dan kan je een reset uitvoeren waardoor je weer opnieuw begint. Maar je krijgt dan wel iets permanent aan je account gekoppeld zodat iedereen kan zien dat je al een bepaald level bent. Dit is nog onduidelijk wat dat gaat worden, maar ik verwacht dat je bij level 50 kan resetten en dan iets cosmetisch aan jouw karakter kan toevoegen. Maar hang me er niet aan op.
Vooral die aanpassing aan het progressiesysteem spreekt me aan, want nu is er eigenlijk niet zo veel meer om voor te spelen als je eenmaal flink wat geld en apparatuur hebt. Je gaat alleen maar omhoog in level, maar verder gebeurt er niet zo heel veel. Geen nieuwe dingen die de moeite waard zijn om het spel verder te spelen. Iets wat een veelgehoorde 'klacht' is, goed om te zien dat Kinetic Games goed naar hun fans luisteren.
En als dat nog niet alles is, gaan ze daarna ook nog nieuwe dagelijkse en wekelijkse uitdagingen introduceren. Die zijn er nu al, dus wat ze daar precies mee bedoelen weet ik nog niet. Daarnaast gaan ze ook focussen op nieuwe optionele doelen en karakter aanpassingen.
Dat klinkt allemaal heel erg leuk. Ik zal ze nauwlettend volgen en verslag uitbrengen zodra hier nieuws over is. Ondertussen toch nog maar een paar oude, saaie potjes Phasmophobia spelen. Het spel is nu op Steam verkrijgbaar met 10% korting en te spelen op PC en in VR. Doe je mee?
Meer over: Games, Animatie, PC, Phasmophobia, VRRead more
Uitgever start kinderboekenreeks voor Nederlandse horror
Naast de 'Horrorland'-reeks met verhaalde kinderboeken, begint uitgeverij Kluitman met 'Horrorzone': horrorboeken van Nederlandse schrijvers als Marcel van Driel en Chinouk Thijssen voor kinderen van 9+.
Korte film: The Dana Inferno (Bart van Dekken)
De nieuwe korte film van Bart van Dekken staat online. Na films als 'Frisian Terror', 'Entity F' en 'The Norah Zone' kijk je hier nu 'The Dana Inferno'!
'28 Years Later': kijk de trailer en Nederlandse releasedatum
Na jaren van speculaties en geruchten is het eindelijk zover: het vervolg op Danny Boyle en Alex Garland's iconische films '28 Days Later' en '28 Weeks Later' wordt werkelijkheid: '28 Years Later' verschijnt in de zomer van 2025 in de bioscoop.
Horrorgids: week 50 2024
De eerste hernieuwde horrorgids-nieuwsbrief. Toch wel spannend, maar ook wel leuk. Elke week tippen we aan de weerwolven en vampiers de komende releases, uitgaven en activiteiten.