Re-release trailer ROUTINE vrijgegeven

Re-release trailer ROUTINE vrijgegeven
Routine
Routine

Lunar Software is weer opnieuw begonnen met ROUTINE, hun sci-fi horror-project. Ze zitten nu op de goede weg. Het spel wordt gemaakt voor Xbox Series X\S, Xbox One en PC. Ook komt het naar Xbox Game Pass. Een datum is nog niet genoemd.

Dat ze helemaal opnieuw zijn begonnen kwam niet als donderslag bij heldere hemel (althans, voor hun). De ontwerpers zelf zeggen hierover:

Hello, We’re Aaron, Jemma, and Pete—also known as Lunar Software.

It’s been a while since we talked about ROUTINE, and we’d like to discuss that a bit today.
In short, we’ve essentially restarted production of the game. What we’re sharing here today is in-game footage of ROUTINE. So why did we make the tough decision to start over?

As we were approaching what we believed to be the end of development, we were finding more and more things that we weren’t happy with that negatively impacted the experience. We had worked on the project for five years at that point and simply couldn’t release it as it was. We were surviving on an extremely tight budget. The financial stress began taking a toll on us, especially as we realized we needed to work on things for longer.

ROUTINE at this point became a part-time project as we had to work on other jobs/projects to stay afloat.
We went from having a release date, to not even knowing when we might be able to release. It was a massive strain on us as we had let ourselves, our friends and family, as well as all of our supporters and fans down.
We struggled and didn’t know how to deal with that or how to fix it. At the time we just wanted to say sorry. But didn’t know how we could even begin to do that without giving some sort of development time window. We weren’t expecting it to take as long as it did—and for those of you who have been waiting patiently, we’re truly sorry.

It took us a while to figure out how to finish the project and deliver it as the experience we intended, but when a line of communication opened with Raw Fury, we knew we had found a partner who would be able to support us in all the areas we previously struggled with.

To everybody who has waited both long and short, we want to say thank you for all of the love, support, and patience. We’re excited to be back and working with Raw Fury, so we can finally bring ROUTINE to you.

While we won’t be repeating the mistake of sharing a release date until we’re entirely confident we can hit it, we didn’t want to keep you waiting any longer and felt that it was time to share what we’ve been working on.

We can’t wait to hear what you think.

—Lunar Software

Om een lang verhaal kort te maken. Lunar Software had nogal wat moeite om financieel het hoofd boven water te houden. Hierdoor moesten ze andere baantjes aannemen en werd ROUTINE een part-time aangelegenheid. Omdat ze al een releasedatum hadden gezegd, hing het als het zwaard van Damocles boven hun hoofd en was de druk dus nog groter om hard aan het project te werken.
Lunar Software ging concessies doen aan het spel, waardoor het niet het eindproduct werd wat ze voor ogen hadden. Ze hadden simpelweg heel erg onderschat hoeveel werk het met zich mee zou brengen.

routine
Oké, ik dacht dat dit een routine klusje zou zijn

Nu zijn ze in zee gegaan met Raw Fury en ziet alles er een stuk rooskleuriger uit. Ze geven expres nog geen releasedatum totdat ze zeker weten dat het (bijna) af is en ondertussen zijn ze dus weer -met hernieuwde energie- keihard aan het werk. En aan onderstaande trailer te zien, ziet het er goed uit!

ROUTINE speelt zich af op een verlaten maanbasis, ergens in de toekomst. Wat begon als een verkenningsoperatie omdat de boel ineens plat lag, mond al snel uit in een bloedstollend kat-en-muisspel met monsters die je in jouw ergste nachtmerries nog niet eens kan voorstellen.

  • Verken: dwaal door de basis en ontdek verlaten plekken, zoals winkels en woonruimtes
  • Immersie: Jij bent daar echt aanwezig met een minimale HUD
  • Deadzone aiming: je mikt zonder gelijk je hele lichaam te draaien
  • Upgrade: Zoek en vind modules waardoor jij jouw Cosmonaut Assistance Tool (C.A.T.) beter en sterker maakt
  • Overleef: Ren en verstop, of probeer te vechten met C.A.T. als laatste hulpmiddel

Oké, mijn interesse hebben ze. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu pas van dit spel hoor en geen idee had dat ze al een tijdje hier mee bezig waren. Maar ze zitten nu op de goede weg en het is verstandig van ze om eerst wat te maken en dan pas een releasedatum te geven. Genoeg spellen die te gehaast en onaf uitkomen omdat de uitgever een onrealistische releasedatum eist.