Liever geen advertenties en wel horrornieuws steunen? Upgrade hier!

Recensie: Dark Meadow - iPad/iPhone

Dark Meadow draait op de Unreal Engine en ziet er erg goed uit, iets duurder dan de gemiddelde iOS-game, maar is de € 4,99 zeker waard.

Recensie: Dark Meadow - iPad/iPhone

In Dark Meadow wordt wakker in een oud en vervallen ziekenhuis. Je weet niet wat je hier doet of wat er van je verwacht wordt. Gelukkig is er de stem van een oude man die je verteld dat hij hier ook al jaren gevangen is en dat jij met zijn hulp misschien de monsters en de heks kan verslaan die verantwoordelijk zijn voor deze misère. De oude man spreekt tot je door speakers in de kamers waar de heks niet kan komen en geeft je allerlei tips maar vanaf het begin af aan is het duidelijk dat je de dingen die hij zegt misschien niet allemaal zomaar kan aannemen.

Dark Meadowlaat zich het best omschrijven als een horror survival game met sterke role playing invloeden. Als je er eenmaal op  uittrekt om het ziekenhuis te verkennen kom je in de gangen bizarre monsters tegen die je zult moeten verslaan. Dit gaat op ongeveer dezelfde manier als in Infinity Blade, je blokt of ontwijkt de aanvallen van het monster zodat jij kunt toeslaan als ze onbeschermd zijn. En voordat je het echte gevecht aangaat kun je de monsters ook nog bestoken met pijlen van je kruisboog, al voelt dit als een extraatje wat beter had gekund.  Door het verslaan van monsters verdien je goud en experience points. Ook vindt je onderweg overal goud, wat je gebruikt om betere wapens en amuletten te kopen. En misschien wel net zo belangrijk, je vindt allerlei documenten die het verhaal van het ziekenhuis vertellen en wie jij, de witte heks en de oude man zijn!

Het verkennen gaat trouwens door middel van punt naar punt te tappen, je bent dus niet helemaal vrij om te gaan waar je wilt. Eenmaal op zo'n punt aangeland kun je overigens wel vrij om je heen kijken. Dus heeft het wat van een point-and-click en een on-rail-game.

De hele game speelt zich af in het ziekenhuis, en die is maar twee verdiepingen groot. Echt dood kun je niet maar als je energie balk leeg is wordt je weer wakker in de kamer waar je begon. En in eerste instantie lijkt dat een groot nadeel en voel je je wellicht bekocht, maar er zit niks anders op dan opnieuw aan je zoektocht te beginnen. Je houdt wel je stats, goud en wapens en gelukkig is er altijd de stem van de oude man, soms grappig, soms zwartgallig en soms irritant. De voice acting is erg goed gedaan en in de uren dat ik deze game speelde hoorde ik niet twee keer hetzelfde commentaar! En het meest belangrijke van deze game, het verhaal is gewoon interessant en zorgt er dus voor dat je verder wilt met de game.

Op den duur herbergt het ziekenhuis geen verrassingen meer voor je, ken je de weg, weet waar het goud ligt en heb je alle monsters al eens gezien. En dan begint het toch echt wel iets te vervelen. De monsters zijn niet erg moeilijk te verslaan en je bent gewoon goud aan verzamelen om een sterk wapen te kopen waarmee je de laatste tegenstander mee kunt verslaan.

Dark Meadow loopt op de Unreal Engine en ziet er erg goed uit, het ziekenhuis, de monsters, hoe het licht door de dichtgespijkerde ramen valt, dit is één van de mooiste games op de iPad/iPhone. Het spel is met z'n € 4,99 iets duurder dan de gemiddelde iOS game maar is ondanks zijn tekortkomingen het geld wel waard.

Waardering: 4 sterren

Dark Meadow - Phosphor Games Studio, LLC
Liever geen advertenties en wel horrornieuws steunen? Upgrade hier!