Tijdens de E3-persconferentie van EA Play kondigde de ontwikkelaar Jo-Mei Games de indie-game Sea of Solitude aan. De game belicht met name het thema van menselijke eenzaamheid. Sea of Solitude werd in 2016 al bekendgemaakt en maakt deel uit van het EA´s Original-label.
Sea of Solitude (SOS) is een third-person game waarin spelers in de huid kruipen van Kay, een meisje dat zo eenzaam is, dat ze veranderde in monster. Echter, dit is niet alleen Kay overkomen. In de oceaan zijn namelijk nog meer monsters zoals zij te vinden. Tijdens haar avontuur moeten spelers zien de ontdekken waarom ze in een monster is veranderd en of dit terug te draaien is. Het vinden van deze monsters is misschien wel de manier voor haar om weer mens te worden.
Sea of Solitude is verre weg het meest artistieke en persoonlijke project dat ik ooit gemaakt heb. Soms is het erg uitdagend om zo diep in je eigen gevoelens te graven zoals angst, verlangen en boosheid, maar tegelijkertijd is dat het meest vervullende ding om die gevoelens te uiten door ze aan mensen te geven via kunst.
Cornelia Geppert (schrijver en creative director)
Sea of Solitude komt begin 2019 uit voor PlayStation 4, Xbox One en PC. Bekijk hieronder de trailer.
Vind het er bijzonder uitzien, denk dat dit weer een game is die op een nieuwe manier een belangrijk thema aansnijdt
Ben het met je eens. Net als dat Hereditary aansnijdt verlies en rouw komt met deze game eenzaamheid en ergens wel depressie. Heavy, maar heel interessant!