The Callisto Protocol mikt op ‘engste game ervaring ooit’ op de next-gen consoles

Een van de grootste verrassingen van de Game Awards was toch wel de aankondiging van The Callisto Protocol. Gemaakt door Striking Distance Studios met aan het hoofd Glen Schofield, die we nog kennen van de Dead Space games. Deze meneer Schofield had een aantal dingen te zeggen over het doel van en nog wat meer details over zijn laatste project.

Schofield ontmoette Krafton, de uitgever van een andere bekende grote game, PUBG (Player Unknown’s Battlegrounds) en ging een samenwerking aan met maar een doel voor ogen: om de speler zoveel mogelijk te laten schrikken. Schofield ziet dat Dead Space nog steeds erg populair is en toch wel gezien wordt als een van de engste games die voor de ps3/xbox360 uitkwam.

Striking Distance Studios ziet graag dat The Callisto Protocol ook zo’n soort game wordt. Nou zijn er nu nog niet zo heel veel enge spellen op de next-gen consoles, maar gebruikmakend van de nieuwe functionaliteiten die de nieuwe generatie consoles met zich meebrengt, zoals snellere laadtijden, geavanceerde haptick feedback (op de PS5) en betere belichtingstechnieken, zou dat zomaar eens geen loze marketing uitspraak kunnen zijn. De tijd zal het leren.

Er is nog niet zo veel bekend over de game, dus hou vooral de de officiële website in de gaten. De game wordt gemaakt voor PC, PS5 en Xbox series X. En verder moeten we nog wat geduld hebben, de releasdatum staat voor ergens 2022. Hier is mijn backlog aan ongespeelde, in Steam uitverkoop gekochte games dan wel weer blij mee.

Sander van den Berg

ICT-er bij de overheid. Gamefan met een gamezolder en zelfgebouwde arcadekast om het te bewijzen. Loopt regelmatig hard. Kom ook eens een kijkje nemen op mijn Twitch kanaal voor wat fun en games! Website: http://www.twitch.tv/sandroid75

1 gedachte over “The Callisto Protocol mikt op ‘engste game ervaring ooit’ op de next-gen consoles”

Plaats een reactie