Hele vroege beelden Slitterhead in Dev Diary
Bokeh Game Studio, de nieuwe studio van de bedenkers van Silent Hill, had eind 2021 aangekondigd bezig te zijn met hun nieuwe spel: Slitterhead. In een Developer Diary is daar nu hele vroege gameplaybeelden van te zien.
Ik weet nog goed dat ik schreef over de Game Awards en hoe ik dacht over dit spel. Wauw! Sowieso is het van de bedenkers van Silent Hill, dus erg fout kan dat niet gaan, toch? Maar dat was alweer twee jaar geleden en in die tijd is het best stil (silent, zelfs) geweest rondom Slitterhead. De eerste trailer was veelbelovend met creepy van vorm veranderende monsters, maar schitterde in afwezigheid met details. Daar is nu door een developer diary verandering in gekomen.
Deze diary- in het Japans, maar je kunt Engelse ondertiteling aanzetten- laat wat pre-alpha footage zien. Erg pril dus nog en bij lange na niet iets wat op het eindproduct lijkt, maar toch geeft het een tipje van de sluier. Het lijkt erop dat het spel dik focust op vechten en je hebt een trouwe viervoeter tot jouw beschikking. Het hele filmpje is wat, eh, stroef, maar vanaf een minuut of drie zie je wat gameplay beelden. Nogmaals, het is heel erg pre-alpha, dus verwacht absoluut nog geen eye candy.
De hoofdrolspeler zie je gewapend met een knuppel, een pistool en zelfs een klauw waar Freddy zich niet voor zou schamen. Ook zie je een soort eigenschap waarbij er rood spul uit de grond komt, die onze gezondheid ten goede komt. De monsters in Slitterhead vermommen zich als normale mensen, totdat ze hun mond opendoen en hun tanden laten zien. Om er dan vervolgens doorheen te kruipen. Dat verklaart de naam van het spel in ieder geval.
Veel oudgedienden werken mee aan het spel; Keiichiro Toyama (Silent Hill, Siren), Miki Takahashi (Siren) en de muziek wordt door Silent Hill-componist Akira Yamoka verzorgd. Slitterhead heeft nog geen officiële releasedatum, maar zoals gewoonlijk houden wij het voor je in de gaten.
Meer over: Games