Een meisje ziet dat ze een match heeft met een enge man, die ze eerder naar links heeft geswiped. Ze vermoedt dat de man gevaarlijk dichtbij is.
Dit weekend is de crowdfunding voor de nederhorror SWIPE gestart. Zoals je uit de titel en beschrijving kan raden gaat het over online daten. Welke single heeft tegenwoording geen Tinder, Grindr of Happn op zijn telefoon staan? Toch gaan SWIPE verder, want dit is ook in een tijd waarin online intimidatie te vaak voorkomt. Waar de #MeToo-discussie genoeg aandacht geeft voor intimidatie op de werkvloer, wil regisseur Niels Bourgonje de aandacht vestigen op online stalking.
Horror wordt vaker gebruikt om maatschappelijke problemen aan te stippen. Voorbeelden die Bourgonje noemt zijn Dawn of the Dead (consumentisme), Invasion of the Bodysnatchers (conformisme), Carrie (pesten) en recent bijvoorbeeld Get OUt (racisme) en Hereditary (post-traumatusche stress.
Als het aan de regisseur ligt zal men na het kijken van de korte horrorfilm wel twee keer nadenken voor hij/zij een dating app opstart.
Maar dan moet de film nog wel gemaakt worden. BNNVARA en 3LAB hebben hun steun al toegezegd, mits de Cinecrowd-campagne wordt gehaald. Doneren kan al vanaf €10 en voor €35 sta je op de aftiteling!
Twijfel je nog? Kijk dan het resultaat van zijn eerdere crowdfundingcampagne: Deserted
Steun SWIPE op Cinecrowd.