
Films
Recensie: Ma (Tate Taylor, 2019)
‘Ma’ is veel meer een psycho-thriller dan een horrorfilm, waarin Sue Ann, ofwel Ma, haar kelder aanbiedt waarin jongeren kunnen feesten. Maar zij is meer van plan.
Films
‘Ma’ is veel meer een psycho-thriller dan een horrorfilm, waarin Sue Ann, ofwel Ma, haar kelder aanbiedt waarin jongeren kunnen feesten. Maar zij is meer van plan.
Films
Bloederige afslachtingen worden in de weg gezeten door een immer aanhoudende relativering, het wordt daarom nergens spannend of echt bedreigend. Little Monsters is een horrorkomedie die nergens echt horror en nergens echt grappig wordt.
Films
School’s Out is een psychologische thriller die zeer relevant is voor de tijd waarin wij leven en daarmee een boodschap meedraagt zonder belerend te zijn.
Films
Greta is verreweg de grootste teleurstelling van het Imagine Film Festival. Nieuweling in de grote stad Frances (Chloë Grace Moretz) vindt een handtas in de metro en brengt deze terug naar de rechtmatige eigenaar Greta (Isabelle Huppert), een innemende, maar eenzame vrouw op leeftijd. De twee sluite
Films
In deze documentaire over de ontstaansgeschiedenis van de sciencefiction/horrorfilm ‘Alien’ wordt gekeken naar de perfecte symbiose van het gedachtengoed van de drie mannen die samen een klassieker zouden creëren: scenarist Dan O’Bannon, vormgever en kunstenaar H.R. Giger en regisseur Ridley Scott.
Films
Dachra is de eerste horrorfilm uit Tunesië en voor een eerste poging is het helemaal geen slecht begin.
Films
The Rusalka is klein, regisseur Perry Blackshear gebruikte spaargeld van de inkomsten van zijn vorige film They Look like People. Minimaal maar heel intiem en één van de lichtpuntjes van het Imagine Film Festival 2019.
Films
'I Trapped the Devil' leunt heel erg op spanning en suspense en gaat niet voor goedkope schrikeffecten of ingewikkelde plottwists
Boeken
Je had moeten gaan (Daniel Kehlmann) is een heerlijk spookverhaal, waarbij je je fantasie de vrije loop kan laten gaan.
Films
Domestik behoort tot de meer shockerende body-horrorfilms van de laatste jaren en doet denken aan het vroege werk van David Cronenberg met de koude stilering van Michael Haneke.
Films
‘Abrakadabra’ is een film die je veertig jaar geleden had kunnen vertonen en niemand zou het jaren tijdsverschil opgemerkt hebben. Een knap staaltje imitatie en lofzang waar veel plezier aan te beleven valt.
Films
In Blue Velvet onderzoekt Lynch voor het eerst de thema’s die in veel van zijn latere werk terug zouden komen: Geweld, seksueel of anderszins gepaard met genot, de constante dreiging van onderdrukte, op uitbarsten staande spanningen en de soms gitzwarte humor.